loader
12:03
0
کد خبر : 5308

ایران 4 - 0 کویت؛ صدرنشینی مقتدرانه شاگردان شمسایی

شاگردان وحید شمسایی با پیروزی مقابل کویت، صدرنشین گروه D جام ملت‌ها شدند.

ایران 4 - 0 کویت؛ صدرنشینی مقتدرانه شاگردان شمسایی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 به روز پایانی خود رسید و در حالی‌که در روزهای اخیر تیم‌های ملی تایلند، ویتنام، ازبکستان و عراق به کار خود در مرحله گروهی با کسب سهمیه حضور در مرحله حذفی پایان داده بودند، نوبت به انجام مسابقات گروه‌های سوم و چهارم رسید. در گروه سوم، بزرگ‌ترین شگفتی جام رقم خورد و تیم ملی ژاپن که عملکرد پرنوسانی در این دوره از رقابت‌ها داشت، با پذیرش نتیجه تساوی مقابل تاجیکستان از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا مدافع عنوان قهرمانی و جدی‌ترین رقیب ایران در مسیر رسیدن به جام، خیلی زود به کار خود در این دوره از رقابت‌ها پایان بدهد!

تیم ملی ایران که در 2 بازی قبلی مقابل تیم‌های ملی افغانستان و بحرین موفق به کسب پیروزی شده و صعودش به مرحله حذفی مسجل شده بود، عصر امروز (دوشنبه) در آخرین مسابقه از مرحله گروهی به مصاف کویت رفت؛ آن‌هم در حالی‌که کویتی‌ها در 2 بازی اخیر خود 4 امتیاز به‌دست آورده بودند و نبرد امروز تیم‌های ملی ایران و کویت به دوئلی برای صدرنشینی در گروه چهارم تبدیل شده بود و شاگردان وحید شمسایی به دنبال حفظ رکورد 100 درصدی فوتسال ایران در مرحله گروهی در تاریخ جام ملت‌ها بودند.

شاگردان وحید شمسایی از ساعت 17:30 به مصاف تیم ملی کویت رفتند و در بازی همزمان گروه چهارم هم تیم‌های ملی افغانستان و بحرین مقابل هم صف‌آرایی کردند. نمایش تهاجمی ملی‌پوشان فوتسال ایران باعث شد تا در دقایق ابتدایی، حملات پردامنه‌ای روی دروازه کویتی‌ها انجام شود و سرانجام در دقیقه 8، مقاومت خط دفاعی این تیم به پایان رسید و شوت علی اکرمی بعد از برخورد به مدافع تیم ملی کویت به گل تبدیل شد تا گل اول مسابقه به لطف اشتباه مدافع حریف به‌ثبت برسد. در ادامه، نمایش تهاجمی شاگردان شمسایی ادامه داشت و ملی‌پوشان فوتسال ایران بازهم با اشتباه خط دفاعی حریف توانستند به گل برسند تا بازی در دقیقه 13، 2 بر صفر به سود ایران شود.

کویتی‌ها چشم به ضدحملات دوخته بودند اما تلاش‌شان برای تهدید دروازه ایران بی‌ثمر بود و معدود موقعیت‌های خلق شده از سوی این تیم هم برگشت داده شد. در حالی‌که تیم ملی کویت از آرایش پاورپلی استفاده می‌کرد، توپ در واپسین ثانیه‌های مسابقه به سعید احمدعباسی رسید و در فاصله کمتر از یک ثانیه تا پایان مسابقه تا پایان نیمه نخست، احمدعباسی گل سوم تیم ملی ایران را به‌ثمر رساند تا بازی در نیمه اول با برتری 3 بر صفر ملی‌پوشان فوتبال ایران خاتمه یابد.

شاگردان شمسایی با وجود برتری یک‌نیمه‌ای، در نیمه دوم هم با نمایشی تهاجمی کار خود را دنبال کردند اما با این وجود، تلاش‌شان برای رسیدن به گل‌های بیشتر تنها یک‌بار جواب داد و سعید احمدعباسی از روی نقطه پنالتی دروازه کویت را باز کرد تا در یک روز پراتفاق، ملی‌پوشان فوتسال ایران بردی 4 بر صفر را برابر کویت جشن بگیرند؛ آن‌هم در حالی‌که احمدعباسی در مسابقه امروز موفق به‌ثبت 2 گل شد و یکی از گل‌های تیم ملی هم روی شوت احمدعباسی و اشتباه خط دفاعی کویت به‌ثبت رسید تا لژیونر فوتسال ایران نقش اصلی را در مسابقه امروز داشته باشد.

تیم ملی ایران با کسب پیروزی در مسابقه امروز، 9 امتیازی شد و رکورد 100 درصد پیروزی خود در تاریخ مراحل گروهی جام ملت‌های آسیا را حفظ کرد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد که در مرحله یک‌چهارم نهایی، شاگردان وحید شمسایی روز چهارشنبه باید به مصاف تیم ملی قرقیزستان بروند. تیم ملی افغانستان هم در بازی همزمان با نتیجه 3 بر 2 برابر بحرین پیروز شد تا شاگردان مجید مرتضایی با تاریخ‌سازی در اولین دوره حضورشان در جام ملت‌های آسیا بتوانند به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از کویت قرار گیرند و به جمع 8 تیم برتر قاره آسیا راه یابند.

برچسب ها
کد خبر : 5308
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار