loader
18:09
0
کد خبر : 6804

ایستگاه پایانی علی جهان در فاینورد؛ ستاره ایرانی زیر ذره‌بین

اختصاصی / علیرضا جهانبخش در آخرین مسابقه خود برای فاینورد، 60 دقیقه در زمین حضور داشت و هنگام تعویض با هواداران خداحافظی کرد.

ایستگاه پایانی علی جهان در فاینورد؛ ستاره ایرانی زیر ذره‌بین

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ با پایان این دیدار قرارداد علیرضا جهانبخش لژیونر ملی پوش فوتبال کشورمان هم با تیم هلندی به اتمام رسید. بدین ترتیب جهانبخش بعد از سه فصلِ پرفراز و نشیب از فاینورد جدا شد و باید مقصد جدید خود را در آستانه ۳۱ سالگی انتخاب کند.

در حالی که در آخرین بازی فصل فاینورد همه نگاه‌ها به آرنه اسلات بود تا آخرین روز سرمربیگری‌اش در فاینورد را سپری کند و سپس آماده جانشینی یورگن کلوپ در لیورپول شود، یک بازیکن مهم هم با هواداران فاینورد خداحافظی کرد.

علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی و ملی‌پوش فاینورد به صورت فیکس در زمین حضور داشت و پس از حدود یک ساعت، با تشویق شدید حاضرین در ورزشگاه تعویض شد تا رسماً به کارش در این باشگاه هلندی پایان دهد. دورانی پرفراز‌ونشیب همراه با جام، گل‌‌های زیبا، مصدومیت و نیمکت‌نشینی.

جهانبخش در ماه جولای سال ۲۰۲۱ از برایتون جدا شد و به هلند بازگشت تا دوباره به روزهای اوج خود بازگردد. او به تیمی آمد که قرار بود دوباره متولد شود و روزهای خوش گذشته را تکرار کند. علی جهان در ترکیب قرمز و سفیدها جایگزین استیون برخوایس شد که به آژاکس پیوسته بود و انتظارات از او زیاد بود. از طرفی حضور آرنه اسلات یک دل‌گرمی بزرگ برای وینگر تیم ملی ایران به حساب می‌آمد. این ۲ در آلکمار همکاری باشکوهی داشتند که منجر به آقای گلی علیرضا در لیگ هلند شده بود.

سه فصل حضور جهانبخش در فاینورد اما همراه با نوسان زیادی بود. او نتوانست تبدیل به یک ستاره در تیم اسلات شود و مهم‌ترین دلیل، مصدومیت‌های متعددی بود که برایش اتفاق افتاد. هرفصل از تعداد بازی‌های علیرضا برای تیم هلندی کم شد و از قضا جایگزین‌هایش عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و عرصه را برای ستاره اسبق آلکمار و نایمخن تنگ کردند. جهانبخش در ۲ فصل ابتدایی در ۲۷ و ۲۸ بازی لیگ حضور داشت اما در سومین فصل تعداد بازی‌هایش به عدد ۱۶ کاهش پیدا کرد که اکثراً هم در قامت بازیکن تعویضی بود.

جهانبخش در لباس فاینورد توانست ۲ جام مهم را کسب کند. آن‌ها فصل قبل برنده لیگ شدند و این فصل جام حذفی را فتح کردند. در کنار آن نباید فراموش کرد که فقط یک قدم تا قهرمانی اولین دوره لیگ کنفرانس اروپا فاصله داشتند و شکست یک بر صفر مقابل رم باعث شد به عنوان نایب‌قهرمانی رضایت دهند. رم تبدیل به گربه‌ سیاه علیرضا و هم‌تیمی‌هایش شده بود و ۲ مرتبه دیگر آن‌ها را از مسابقات اروپایی حذف کرد.

فاینورد در فصل ۲۴-۲۰۲۳ پایش به لیگ قهرمانان اروپا هم باز شد و ستاره ایرانی این تیم در رویارویی با سلتیک موفق به باز کردن دروازه جو هارت شد اما نهایتاً آن‌ها نتوانستند به دور بعدی صعود کنند و وداعی زودهنگام با این تورنمنت داشتند. جهانبخش در ۲۸ رقابت اروپایی برای فاینورد به میدان رفت و موفق شد علاوه بر ارسال یک پاس گل، ۸ بار هم گلزنی کند.

شماره ۷ تیم ملی ایران سه فصل برای فاینورد توپ زد و طی این مدت در مجموع و با احتساب تمام رقابت‌ها ۱۰۶ بازی انجام داد که ماحصل آن ۱۷ گل و ۱۶ پاس گل بود. علیرضا در نیمی از مسابقات به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد و مجموعاً حدود ۴۹۰۰ دقیقه برای تیمش بازی کرد و هر ۲۸۹ دقیقه یک گل به حریفان زد.

بدون شک اگر تعداد مصدومیت‌های علیرضا کم‌تر بود، او می‌توانست بیش از پیش به کار تیم اوج‌ گرفته آرنه اسلات بیاید. تیمی که بعد از چند سال دوباره به جمع مدعیان فوتبال هلند بازگشت و جهانبخش عضوی از آن بود.

حالا جهانبخش در آستانه ۳۱ سالگی باید چالشی جدید را تجربه کند. او پس از بازی برای باشگاه‌های داماش، نایمخن، آلکمار، برایتون و فاینورد، بزودی از مقصد جدیدش رونمایی می‌کند. علیرضا با وجود پیشنهادهای داخلی، به صورت رسمی اعلام کرده دوست دارد همچنان در اروپا به بازی‌ ادامه دهد و باید به انتظار نشست و تماشا کرد که کدام باشگاه متعلق به قاره سبز از کدام لیگ را برای ادامه دوران حرفه‌ای خود انتخاب می‌کند.‌ 

برچسب ها
کد خبر : 6804
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار