loader
19:36
0
کد خبر : 7529

بارش غم از آسمان دستگردی؛ اشک‌هایی برای یک حذف

برد دیروز استقلال مقابل پیکان اگرچه منجر به قهرمانی این تیم نشد اما سقوط خودروسازان تهرانی از لیگ برتر را رقم زد.

بارش غم از آسمان دستگردی؛ اشک‌هایی برای یک حذف

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ دیشب در ورزشگاه دستگردی شاگردان رضا عنایتی نتوانستند از پس استقلال بربیایند تا با توجه به برد فولاد مقابل نساجی و پیروزی استقلال خوزستان مقابل هوادار، به لیگ دسته اول سقوط کنند. به این ترتیب یک تیم ریشه دار قدیمی دیگر از لیگ برتر حذف شد.

استقلال در شبی که باید بازی خود را می برد و منتظر توقف پرسپولیس مقابل مس رفسنجان می ماند، با دو گل، تیم تحت رهبری کاپیتان سابقش یعنی رضا عنایتی را شکست داد اما این برد به کار شاگردان نکونام نیامد و تنها منجر به سقوط پیکان شد. پیکانی که پیش از این در فصل‌های 92-1391 با مربیگری ویسی و 94-1393 با مربیگری مرفاوی به لیگ دسته اول سقوط کرده بود و حالا سومین سقوط خود را تجربه می‌کند.

شاگردان جوان رضا عنایتی شب تلخی را پشت سر گذاشتند. اگرچه همه حواس‌ها معطوف به ناراحتی و جنجال استقلالی‌ها به خاطر از دست رفتن قهرمانی معطوف بود و اشک‌های پیکانی‌ها روی نیمکت سرد دستگردی به چشم خیلی‌ها نیامد اما اینکه یک اسم مهم تاریخ لیگ برتر حداقل برای یک فصل از مسابقات فوتبال ایران در بالاترین سطح خود حذف شده، اتفاقی ناراحت‌کننده است.

پیکان که فصل را با رسول خطیبی کلید زده بود، به دلیل کسب نتایج ضعیف با این سرمربی خداحافظی کرد و از بین گزینه‌های مختلف، در نهایت با رضا عنایتی به توافق رسید. پیکانی‌ها در حالی عنایتی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند که او کارنامه قابل قبولی نداشت. آقای گل سابق فوتبال ایران، سال گذشته برای مدتی هدایت نفت مسجدسلیمان را برعهده گرفت و پیش از سقوط این تیم، از هدایتش کناره‌گیری کرد.

عنایتی سپس از میان چندین گزینه برای هدایت تیم المپیک ایران انتخاب شد، اما اتفاقات خوبی در راه نبودند و تیم او پس از حذف در مرحله دوم مقدماتی و نرسیدن به مرحله نهایی مقدماتی المپیک 2024 پاریس، چند روز بعد در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز با شکست انتقادبرانگیز مقابل هنگ‌کنگ از دور مسابقات کنار رفت و بعد از این حذف به عنوان سرمربی پیکان انتخاب شد.

پیکان با عنایتی کمی از بحران فاصله گرفت؛ در آن روزها به نظر می‌آمد شرایط برای این تیم به حالت عادی درآمده به خصوص بعد از پیروزی بزرگ مقابل سپاهان در نقش جهان و جمع کردن 3 امتیاز! ولی تیمِ تحت هدایت عنایتی دوباره وارد بحران شد ودر هفته‌های پایانی لیگ نتایج بدی گرفت تا با شکست مقابل استقلال به لیگ دسته اول سقوط کند. البته نکته امیدوارکننده برای این تیم استفاده عنایتی از بازیکنان جوان و آینده‌دار بود که اتفاقا دیشب هم به نظر غمگین‌تر از بقیه می‌رسیدند.

برچسب ها
کد خبر : 7529
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار