loader
10:59
0
کد خبر : 3983

بازپس‌گیری میراث دایی بعد از 18 سال؛ کاپیتان در خط حمله

اختصاصی / تغییرات اساسی در لیست مدعوین تیم ملی و همچنین مصدومیت دو ستاره با سابقه، حالا مهدی طارمی را تبدیل به کاپیتان اول تیم ملی ایران کرده است.

بازپس‌گیری میراث دایی بعد از 18 سال؛ کاپیتان در خط حمله

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ کاپیتانی در تیم ملی فوتبال ایران معمولا براساس تعداد بازی ملی است و مثل خیلی کشورهای دیگر ماجرای بازوبند، «ستاره محور» نیست. با این وصف اکنون در تیم ملی ایران ستاره‌های اصلی بیشترین بازی‌ها را انجام داده‌اند و بازوبند ناخودآگاه به سمت آنها چرخیده است.

علیرضا جهانبخش که می‌توانست بازوبند تیم ملی ایران را در بازی برابر ترکمنستان ببندد، به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد  و از طرفی حالا تعداد بازی‌های طارمی با او برابر است. جهانبخش 83 بازی ملی داشت و طارمی بعد از بازی با ترکمنستان به همین تعداد  بازی رسید. البته که جهانبخش احتمالا به ترکیب تیم ملی بازمی‌گردد اما اینکه او چند بازی را از دست بدهد، تعداد بازی‌های ملی‌اش را از مهدی کمتر خواهد کرد.

به نظر می رسد از این پس ماجرای بازوبند کاپیتانی در تیم ملی به کمی مدیریت هم از سوی سرمربی نیاز داشته باشد اما آنچه مشخص است این‌ست که به نظر از این پس باید به کاپیتان جدید تیم ملی عادت کنیم. بعد از علی دایی که در حد فاصل سال 2000 تا 2006 بازوبند تیم  ملی ایران را به بازو بست، کاپیتانی بین مدافعان و هافبک‌ها دست‌به‌دست شده بود اما به نظر طارمی بار دیگر این بازوبند را به نوک خط حمله برده است. تجربه سال‌ها بازی در سطح اول فوتبال اروپا - و البته اگر امسال انتقالش به اینترمیلان سرانجام صورت بگیرد - می‌تواند کاراکتر کاپیتان جدید تیم ملی ایران را تقویت کند.

در سال‌های اخیر بهترین ستاره‌های دنیا مثل مسی و رونالدو بازوبند کاپیتانی تیم‌های ملی کشورشان را بسته‌اند و در تیم  ایران هم به نظر حالا بار دیگر مهم‌ترین ستاره تیم است که پیشاپیش دیگران وارد زمین می‌شود.

پشت سر طارمی هم البته سردار آزمون است که 81 بازی ملی انجام داده اما ستاره باشگاه رُم، به خاطر مصدومیت حداقل یک بازی را از دست می‌دهد و این به معنای هرچه نزدیک‌تر شدن علیرضا بیرانوند در تعداد بازی‌های ملی به او است. بیرو 71 بازی ملی دارد و یکی از باتجربه‌های تیم ملی به حساب می‌آید. با اینحال او در شرایط می‌تواند این بازوبند به بازو ببندد که طارمی، سردار و جهانبخش در ترکیب نباشند. البته که این موضوع محال نیست چرا که ممکن است مسابقاتی باشد که لژیونرها در آن حاضر نشوند و بازیکنان لیگ ایران فرصت بازی پیدا کنند و این می‌تواند فاصله بازی‌های ملی داخلی‌ها را با سه بازیکن دیگر کاهش دهد.

سعید عزت اللهی،  رامین رضاییان، میلاد محمدی و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم دیگر بازیکنانی هستند که بیش از پنجاه بازی ملی انجام داده و احتمالا تا جام جهانی این فرصت را دارند که این تعداد را افزایش دهند.

در میان بازیکنان حال حاضر لیست تیم ملی ایران، شجاع خلیل‌زاده از نظر زمان حضور در تیم  ملی، بیشتری سابقه را دارد. او در سال 2009 اولین بار به تیم ملی دعوت شد و حتی در یک بازی دوستانه با تیم امید برابر بوتسوآنا در آفریقا بازی کرد که برخی از سایت‌ها آنرا به عنوان اولین بازی ملی‌اش محسوب کرده‌اند. با اینحال او در بازی برابر موریتانی در سال 2012  اولین بازی‌اش با  تیم ملی بزرگسالان ایران را انجام داد. علیرضا جهانبخش در سال 2013 اولین بازی با پیراهن تیم ملی را پوشید. سردار آزمون هم در اردیبهشت سال 1393 اولین بازی ملی خود را انجام داد.  

عکس: محمد وحیدپور / اختصاصی فوتبال برتر

برچسب ها
کد خبر : 3983
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار