loader
19:53
0
کد خبر : 7761

بازگشت طلایی حسن یزدانی؛ خط و نشان کاپیتان برای رقبای المپیکی

حسن یزدانی امروز بعد از حدود 8 ماه دوری بار دیگر در مجارستان روی تشک رفت و طلایی شد.

بازگشت طلایی حسن یزدانی؛ خط و نشان کاپیتان برای رقبای المپیکی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ رقابت‌هاي بین المللی کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی از ديروز در شهر بوداپست مجارستان استارت خورده، اما بدون شک مهمترین اتفاق برای کشتی ایران در این رویداد امروز رقم خورد، جایی که حسن یزدانی برای اثبات خود جهت اعزام به سومین المپیک متوالی به مصاف رقبای خود رفت.

با نظر محسن کاوه‌ و البته علیرضا دبیر، حسن یزدانی به این‌ تورنمنت اعزام شد تا در صورت داشتن آمادگی گذشته و‌ شکست رقبای خود بلیت پاریس ۲۰۲۴ را برای خود رزرو کند. این شاید آخرین و تنها شانس یزدانی برای رفتن به سومین المپیک متوالی خود بود که به خوبی از آن استفاده کرد.

یزدانی با قرعه نسبتا سختی در این تورنمنت مواجه شده بود و برای رسیدن به مدال طلا باید چهار کشتی سخت را پشت سر می‌گذاشت. این اتفاق یک محک کاملا جدی را برای حسن یزدانی بعد از جراحی آبان سال گذشته بود که یل جویبار با سربلندی از آن بیرون آمد.

پیروزی حسن یزدانی مقابل کشتی گیر پورتوریکویی | کشتی رنکینگ مجارستان

حسن هر‌ چه جلوتر‌ رفت، آماده‌تر‌ نشان داد و‌ حتی اصلی‌ترین‌ رقیب خود‌ را در‌ نیمه نهایی ۱۰-۰ مغلوب کرد.  او به سبک گذشته همه کشتی‌هایش را با امتیاز عالی سپری کرد و در نهایت طلایی شد تا بلیت پاریس ۲۰۲۴ را برای خودش بدون حرف و حدیث رزرو کند.

پیروزی حسن یزدانی مقابل کشتی گیر قزاق در نیمه نهایی | کشتی رنکینگ مجارستان

پیروزی حسن یزدانی مقابل کشتی گیر آمریکایی در فینال کشتی آزاد مجارستان

دومین برنز تیم ایران در بوداپست به رضایی رسید

بعد از برگزاری رقابت‌های مقدماتی و نیمه‌نهایی 3 وزن آخر کشتی آزاد تورنمنت بوداپست، کشتی‌های فینال و رده‌بندی اوزان 74، 86 و 92 کیلوگرم آغاز شد که علی رضایی برای کسب نشان برنز، روی تشک آمد.

این کشتی‌گیر مازندرانی که برادر یاسین رضایی عضو تیم ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا سال گذشته است، با شکست 5-صفر توران بایراموف آذربایجانی و قبول شکست مقابل رازامبک جمالوف کشتی‎گیر روسی‎الاصل ازبکستان، به دیدار رده‌بندی 74 کیلوگرم راه پیدا کرد که موفق شد در کشتی پایانی با نتیجه 5-3 گئورگی الباکیدزه گرجستانی را از پیش رو بردارد.

او درحالیکه 5-صفر پیش بود، در ثانیه‌های پایانی روی پل رفت و درآستانه ضربه شدن، توانست با هوشیاری از وضعیت خطر خارج شود.

روز گذشته نیز عباس ابراهیم‌زاده و عادل پناهیان دو نشان نقره و شهداد خسروی یک برنز برای ایران در مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان کسب کردند.

برچسب ها
کد خبر : 7761
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار