loader
05:42
0
کد خبر : 2667

بازیکن ویژه پرسپولیس-ذوب‌آهن؛ جانشین بیرو یک غول نیست!

اختصاصی/ پرسپولیس در بازی حساس امروز خود مقابل ذوب‌آهن برخلاف تمام بازی‌های قبلی بیشترین دلواپسی‌اش را درون دروازه تجربه خواهد کرد.

بازیکن ویژه پرسپولیس-ذوب‌آهن؛ جانشین بیرو یک غول نیست!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بعد از حضور علیرضا بیرانوند در پرسپولیس، این تیم سرانجام توانست به اعتماد و امنیت لازم در خط دروازه‌اش برسد. اتفاقی که بعد از خداحافظی احمدرضا عابدزاده هیچ‌وقت تا این حد برای این تیم نیفتاده بود و پرسپولیس بارها به خاطر ضعفی که در خط دروازه داشت دستش از موفقیت دور ماند.

شاید بهترین نمونه برای اثبات این موضوع، لیگ پانزدهم بود که این تیم علیرغم بازی‌های درخشان به واسطه عملکرد دروازه‌بان‌هایش قهرمانی را در بازی آخر از دست داد. در لیگ پانزدهم پرسپولیس ۳۴ گل از حریفان دریافت کرده بود در حالی که حالا بعد از گذشت ۱۷ هفته فقط ۱۱ گل دریافت کرده است.

با این حال پرسپولیس طی سال های اخیر همواره به واسطه داشتن عملکرد دفاعی مناسب و دروازه‌بانش توانسته آمار گل خورده پایینی داشته باشد اما بازی با ذوب‌آهن برای این تیم شرایط متفاوتی دارد.

 تازه وارد در ترکیب سرخ

طی روزهای اخیر و بعد از بازی با تراکتور درباره این دروازه بان جوان و ۲۱ ساله پرسپولیس صحبت‌های زیادی انجام شد. امیررضا رفیعی که امروز به اجبار باید جانشین علیرضا بیرانوند شود، در هفته گذشته مورد حمایت جدی اعضای تیم و حتی مدیرعامل باشگاه را هم قرار گرفت. جالب اینکه پرسپولیسی‌ها برای روحیه دادن به این دروازه‌بان جوان امروز عکس او را روی پوستر بازی با ذوب‌آهن قرار دادند تا به نوعی اعتمادشان را به او نشان بدهند.

پوستر بازی امروز پرسپولیس برابر ذوب آهن که علاوه بر اوسمار ویرا سرمربی برزیلی چهره امیررضا رفیعی روی آن نقش بسته است

امیررضا رفیعی قرار است برای اولین بار در یک بازی حساس خارج از خانه در لیگ برتر درون دروازه سرخ ها قرار بگیرد. پرسپولیس لیگ برتر را در نیم فصل دوم بدون یحیی گل‌محمدی شروع کرد و تا الان با یک برد و یک باخت کماکان در رده دوم است؛ هرچند برای رسیدن به قهرمانی و به خصوص با پبروزی روز گذشته استقلال در بازی حساس مقابل سپاهان این تیم باید روی امتیازات کامل بازی‌های آینده اش حساب کند. در این راه امیررضا رفیعی و خط دفاعی پرسپولیس وظیفه دشواری در مقابال تیم خوب و یکدست ذوب‌آهن در پیش دارند.

این در شرایطی است که رفیعی جوان به جز چند بازی دوستانه تا به حال شانس حضور بازی در یک بازی رسمی را پیدا نکرده است. او امسال در تعطیلات نیم فصل و اردوی امارات ۵ گل از شباب الاهلی در یک بازی خورد و این شاید بتواند باعث نگرانی برای کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس باشد.

او غول نیست!

رفیعی که سابقه بازی در تیم های پایه پیکان و مقاومت را هم دارد یک دروازه بان ۱۸۶ سانتیمتری است. این یعنی او در زمره دروازه‌بان‌‌های بلندقامت مثل بیرانوند نیست که دستان بلندی دارند. اصولا دروازه‌بان هایی که قد کوتاه‌تری دارند، رفلکس و واکنش‌های سریعتری دارند.  با اینحال یک ضرب المثل فوتبالی هست که می گوید :« قد برای دروازه بان فقط یک عدد است» و این موضوع را دروازه‌بان های کوتاه قامت زیادی در تاریخ فوتبال به اثبات رسانده‌اند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینم این دروازه‌بان جوان در بازی حساس امروز تیمش در اصفهان چه عملکردی را از خود به جا خواهد گذاشت.

برچسب ها
کد خبر : 2667
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار