loader
06:12
0
کد خبر : 2971

باهویی: اگر سیدجلال هم سرمربی می‌شد، تیم نتیجه می‌گرفت!

اختصاصی/ مهاجم سوئدی پرسپولیس پس از دوره کوتاه حضورش در این تیم در گفتگو با سایت رسمی فوتبال برتر صحبت‌های جالبی انجام داد.

باهویی: اگر سیدجلال هم سرمربی می‌شد، تیم نتیجه می‌گرفت!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، نبیل باهویی، مهاجم سوئدی پرسپولیس تنها ۶ ماه در کنار سرخپوشان بود و در نقل و انتقالات نیم فصل، از این تیم جدا شد. باهویی در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت فوتبال برتر درباره دوران نسبتا کوتاه حضورش در پرسپولیس و وضعیت این روزهایش صحبت کرده است.

کرونا از وضعیت ایده‌ال دورم کرد

نبیل باهویی در مدت حضورش در پرسپولیس آمار یک گل، یک پاس گل و کسب یک پنالتی را در کارنامه‌اش ثبت کرد. او درباره شرایط و عملکردش در پرسپولیس می‌گوید:«اگر بخواهم دقیق بگویم، ۱۰ روز کمتر از ۶ ماه عضو پرسپولیس بودم. متاسفانه از همان روزهای اول حضورم در تمرینات درگیر یک سرماخوردگی سخت شدم که حتی پزشکان تشخیص کرونا دادند. همین مسئله من را با افت بدنی شدیدی مواجه کرد و شرایطم را به طور کلی تغییر داد.»

باهویی با اشاره به تمرینات سخت بدنسازی بعد از بازگشت از بیماری ادامه می‌دهد:«بعد از بهبود از بیماری مربی بدنساز پرسپولیس اصرار داشت هر چه سریع‌تر به شرایط ایده‌ال بدنی برسم و امکان بازی کردن را پیدا کنم. در تمرینات فشار زیادی را تحمل می‌کردم؛ با این حال به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای تابع نظرات مربیان بودم. افت بدنی و فشار تمرینات سنگین شرایط سختی را برایم رقم زد و باعث شد دچار مصدومیت‌های جزئی شوم و از شرایط تیم عقب بمانم.»

از عملکردم در پرسپولیس راضی هستم

مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است با وجود شرایط سخت بدنی و مصدومیت‌هایی که گریبان گیرش بوده، در طول مدت حضورش عملکرد بدی نداشته :«با وجود شرایط بدنی که داشتم و بازی‌های محدودی که برای پرسپولیس انجام دادم دو گل برای تیم زدم که یکی از آنها را داور به اشتباه نپذیرفت. همچنین یک پاس گل دادم و یک موقعیت صد در صد هم به تیرک دروازه زدم. من یک پنالتی هم برای پرسپولیس گرفتم که آن را خودم نزدم. در محاسباتی که با خودم دارم، به راحتی می‌توانستم تا الان ۵ گل برای پرسپولیس زده باشم و آمار خیلی خوبی با این تیم داشته باشم که اگر این اتفاق رقم می‌خورد سوال اول شما از من در این مصاحبه می‌توانست به این شکل مطرح شود که برنامه‌ات برای فصل دوم حضورت در پرسپولیس چیست!»

جذب بازیکنان جدید از تغییر مربی مهم‌‌تر بود

باهویی در زمان سرمربی‌گری یحیی گل‌محمدی جذب پرسپولیس شد و با جدایی این سرمربی و حضور اوسمار روی نیمکت سرخپوشان از این تیم جدا شد. این بازیکن درباره تغییر سرمربی و تاثیر احتمالی این مسئله در جدایی‌اش از پرسپولیس می‌گوید:«درست است که پرسپولیس با تغییر سرمربی مواجه شد اما جایگزین گل‌محمدی کسی بود که از شرایط تیم دور نبود و به طور کامل روی بازیکنان شناخت داشت. بنابراین بعید می‌دانم در پرسپولیس تغییر رویکرد خاصی صورت گرفته باشد. شاید بهتر باشد بگوییم تیم در فاز حمله روان‌تر بازی می‌کند.»

او درباره جذب بازیکنان جدید پرسپولیس ادامه می‌دهد:«به نظر من مهم‌ترین اولویت پرسپولیس در نیم فصل جذب بازیکنان جدید بود و شاید با حضور بهترین مربی‌ها روی نیمکت هم بدون بازیکنان جدید برای این تیم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد. پرسپولیس در نیم فصل خریدهای فوق‌العاده‌ای انجام داد. از بازیکن جوانی مثل ابوالفضل بابایی گرفته که معتقدم از پدیده‌های فوتبال ایران خواهد شد تا عبدالکریم حسن که یکی از بهترین بازیکنان آسیاست و نیازی به تعریف ندارد. از طرف دیگر محمد خدابنده‌لو که یکی از بهترین هافبک‌های ایران و اوستون اورونوف که ستاره و بازیکن تیم ملی ازبکستان است، خریدهای فوق‌العاده‌ای برای پرسپولیس بوده‌اند و جذب بازیکنان جدید تبدیل به نقطه قوت پرسپولیس در نیم فصل دوم شده است.»

تا آخرین روز حضورم در ایران در تمرینات شرکت کردم

مهاجم سابق پرسپولیس با وجود قرار گرفتن در لیست مازاد این تیم تا آخرین روز حضورش در ایران کنار پرسپولیسی‌ها در تمرینات حاضر شد تا حضورش در ایران به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای را ثابت کند. او درباره این موضوع می‌گوید:«طبق قراردادی که داشتم و طبق درخواستی که سرمربی تیم از من داشت به خاطر وضعیت پنجره بسته تیم تا آخرین روز در کنار تیم حضور داشتم تا در صورت نیاز پرسپولیس بتوانم به آنها کمک کنم.»

او درباره پیشنهاداتش از تیم‌های سایر کشورها ادامه می‌دهد:«من از تیم‌هایی پیشنهاد داشتم که پنجره نقل و انتقالاتشان باز بود و مشکلی برای جذب من نداشتند با این حال اگر من در دو بازی آخر برای پرسپولیس بازی می‌کردم دیگر نمی‌توانستم قرارداد جدیدی ببندم اما به خاطر خواسته مربی تیم و وضعیت نامشخص پنجره نقل و انتقالات تیم امتناع نکردم و کنار تیم ماندم.»

باهویی با اشاره به تغییر سرمربی پرسپولیس آینده مطلوبی را برای پرسپولیس پیش‌بینی می‌کند و معتقد است شرایط پرسپولیس به مرور بهتر خواهد شد:«با توجه به خریدهایی که انجام شده، پرسپولیس حتی با مربی مثل سید جلال حسینی هم که کاپیتان پرسپولیس بوده می‌توانست نتایج ایده‌الی بگیرد. با این حال در شرایط فعلی فقط حمایت باشگاه است که می‌تواند تاثیر ویژه‌ای روی عملکرد تیم بگذارد. خوشبختانه اوسمار تا اینجا نتایج بدی با پرسپولیس نگرفته و به نظرم شرایط تیم با این مربی به مرور بهتر هم خواهد شد.»

اطرافیانم می‌گفتند به ایران نرو!

نبیل باهویی اولین بازیکن سوئدی بود که به فوتبال ایران وارد شد. او معتقد است تجربه حضور در ایران تجربه بدی نبوده و به سایر سوئدی‌هایی که علاقمند به حضور در فوتبال ایران باشند راه را نشان خواهد داد:«زمانی که با پیشنهاد پرسپولیس مواجه شدم خیلی از اطرافیانم می‌گفتند به ایران نرو و مخالف حضورم در فوتبال ایران بودند. با این حال با مشورتی که با دوستم در ایران داشتم این چالش را پذیرفتم و به ایران آمدم. در حال حاضر هم اگر یک بازیکن سوئدی برای حضور در ایران از من مشورت بگیرد قطعا به او کمک می‌کنم و حداقل راه را به او نشان می‌دهم که از چه طریق و مسیری وارد فوتبال ایران شود.»

در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم

مهاجم سابق پرسپولیس در پایان با اشاره به پیشنهاداتش از سایر تیم‌های ایرانی و احتمال ادامه حضورش در فوتبال ایران می‌گوید:«چند پیشنهاد از تیم‌های ایرانی داشتم اما همیشه گفته‌ام در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم. در حال حاضر در قطر هستم تا بعضی از مسائل را حل کنم. اگر مشکلاتم برطرف شود برای ۴-۵ ماه به سوئد برمی‌گردم در غیر این صورت تا مشخص شدن وضعیتم در قطر می‌مانم.»

برچسب ها
کد خبر : 2971
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار