loader
00:01
0
کد خبر : 7041

بایرلورکوزن ۱ - 0 کایزرسلاترن؛ دو گانه به نام ژابی و شاگردانش!

بایرلورکوزن در فینال جام حذفی آلمان با نتیجه 1-0 کایزرسلاترن را شکست داد تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

بایرلورکوزن ۱ - 0 کایزرسلاترن؛ دو گانه به نام ژابی و شاگردانش!

به گزارش سایت رسمی قوتبال برتر؛ بایرلورکوزن در دیدار نهایی جام حذفی آلمان با نتیجه یک بر صفر از سد کایزرسلاترن گذشت تا به دومین جام داخلی فصل دست پیدا کند. لورکوزن یک نیمه کامل را با ۱۰ نفر بازی کرد اما برتری میلی‌متری تا سوت پایان مسابقه پابرجا ماند تا سرخ و سیاه‌ها بعد از ۳۱ سال دوباره به جام حذفی دست پیدا کنند.

تیم ژابی آلونسو بعد از فتح بوندس‌لیگا، بایرلورکوزن را برای دومین بار در تمام تاریخش به قهرمانی در جام حذفی فوتبال آلمان رساند. این چهارمین افتخار تاریخ باشگاه لورکوزن به شمار می‌رود؛ ۲ جام در طول ۱۱۸ سال و ۲ جام در انتهای فصل جاری.

شاگردان ژابی آلونسو رکورد حیرت‌انگیز شکست‌ناپذیری در ۵۱ مسابقه متوالی و رویای قهرمانی قاره‌ای را به طور همزمان در دیدار نهایی لیگ اروپا مقابل آتالانتا از دست دادند اما شکست در دوبلین روحیه لورکوزن را از بین نبرد تا غلبه بر کایزرسلاترن دوگانه داخلی را تکمیل کند.

در حالی که تراکم دفاعی شیاطین سرخ فوتبال آلمان مانع از نفوذ مهاجمان لورکوزن به داخل محوطه جریمه شده بود، شوت مهلک و راه دور ژاکا تیم آلونسو را پیش انداخت. اخراج اودیلون کاسونو در انتهای نیمه اول عرصه را بر لورکوزن تنگ کرد اما نتیجه یک بر صفر تا سوت پایان مسابقه پابرجا ماند. 

تنها ۱۶ دقیقه پس از شروع مسابقه، گرانیت ژاکا، لورکوزن را پیش انداخت. حرکت ویرتز در پشت محوطه جریمه حریف با دخالت مدافعان بی‌حاصل ماند. دفع ناقص آنها توپ را در فاصله ۲۵ متری دروازه برای ژاکا کاشت تا با یک شلیک مهارناپذیر و آتشین گوشه بالای دروازه یولیان کرال را هدف قرار دهد. این نخستین گل هافبک سوئیسی در ۵ مسابقه اخیر به شمار می‌رفت.

ژاکا امسال رکورد بیشترین پاس، بیشترین پاس سالم و بیشترین لمس توپ در یک فصل از تاریخ بوندس‌لیگا را به خود اختصاص داده بود و به نخستین بازیکن سوئیسی تبدیل شد که در فینال جام حذفی آلمان موفق به گلزنی می‌شود.

لورکوزن در طول نیمه اول ۷۴ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما خبری از حملات متعدد و خطرناک نبود. اوضاع در دقیقه ۴۳ برای تیم آلونسو پیچیده‌تر هم شد. اودیلون کاسونو در ترکیب اصلی جای استانیشیچ را گرفت و در انتهای نیمه اول از زمین اخراج شد. مدافع مرکزی ۲۳ ساله اهل ساحل عاج در تلاش برای لمس توپ، ساق پای تومیاک را لگد کرد و داور بعد از درنگی کوتاه کارت زرد دوم را به او نشان داد تا قهرمان بوندس‌لیگا در مقابل تیم سیزدهم سطح دوم ۱۰ نفره شود. 

موج حملات لورکوزن در بازگشت از رختکن با یک یار کمتر شدت خود را از دست داد و شاگردان فونکل هم چند موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کردند. جرمی فریمپونگ‌ در دقیقه ۷۵ روی پاس فلورین ویرتز با سنگربان حریف تنها شد و او را جا گذاشت اما پاس عرضی نهایی به راحتی توسط مدافعان به جایی خارج از چارچوب رفت. 

فلورین ویرتز در دقیقه ۹۰ با فرار از تله آفساید با کرال تک‌به‌تک شد اما شلیک این مهاجم جوان توسط دروازه‌بان کایزرسلاترن به کرنر رفت.

این آخرین مسابقه از فصل رویایی بایرلورکوزن به شمار می‌رفت. تیم ژابی آلونسو فصل را با قهرمانی در لیگ و جام حذفی و نایب‌قهرمانی در لیگ اروپا به پایان رساند. پیروزی لورکوزن در این مسابقه ۲ تیم دیگر فوتبال آلمان را هم خوشحال کرد. هوفنهایم به عنوان تیم هفتم جدول بوندس‌لیگا راهی لیگ اروپا شد و هایدنهایم در اولین فصل بازگشت به سطح اول سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را از آن خود کرد.

برچسب ها
کد خبر : 7041
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار