loader
03:26
0
کد خبر : 5012

بایرن‌مونیخ – آرسنال؛ با تمام قوا در رویای کسب جام

اختصاصی/ توپچی‌ها بعد از لغزشی بد موقع در رقابت‌های لیگ برتر، امیدوارند بتوانند در لیگ قهرمانان اروپا مقابل باواریایی‌ها به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

بایرن‌مونیخ – آرسنال؛ با تمام قوا در رویای کسب جام

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، دو تیم آرسنال و منچسترسیتی در شرایطی در دور برگشت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند که جدال این دو تیم در دور رفت با تساوی ۲-۲ به پایان رسیده بود.

ابرکامپیوتر اپتا در پیش‌بینی نتیجه این بازی ۳۹.۴% شانس برد برای بایرن مونیخ قائل است و شانس برد آرسنال را ۳۳.۷% پیش‌بینی کرده است.

ستاره بایرن در این بازی بی‌‌تردید هری کین است که در ۲۰ مصافش با آرسنال، ۱۵ بار دروازه این تیم را باز کرده که آخرین بار هفته گذشته و در دور رفت موفق به انجام این کار شده بود.

آرسنال تنها در یکی از شش بازی خارج از خانه‌اش مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسیده و آمار برای این تیم، یک برد، یک تساوی و ۴ باخت است.

شرایط آرسنال

آرسنال که سابقه باخت‌های تحقیرآمیز مقابل بایرن در آلیانس آرنا با نتیجه ۵-۱ را دارد، در این بازی قصد دارد تا آمار قبلی را به دست فراموشی بسپارد.

توپچی‌های لندنی، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در خارج از خانه و در مصاف با بایرن با ۴ گل شکست خورده بودند و هفت سال پیش هم در خانه با نتیجه ۵-۱ مغلوب باواریایی شده بودند و تساوی ۲-۲ در ورزشگاه امارات نتیجه آخرین جدال این دو تیم بود.

آرسنال پیش از این فقط دو بار توانسته تا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد که آخرین بار در فصل ۰۹-۲۰۰۸ بوده. البته آمار تاریخی، تاثیری در سرنوشت این بازی نخواهد داشت و آرتتا عزمش را جزم کرده تا تیم جوانش را به دور بعدی برساند.

مارتین اودگارد در بازی رفت مقابل بایرن، پنج موقعیت گل ایجاد کرد که این بیشترین تعداد موقعیت خلق شده توسط یک بازیکن آرسنال در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا از زمان سسک فابرگاس در فوریه ۲۰۱۰ (پنج موقعیت برابر پورتو) بود.

در عین حال، ساکا به طور مستقیم در هشت گل در لیگ قهرمانان این فصل (چهار گل، چهار پاس گل) نقش داشته که بیشترین تعداد مشارکت در گل یک بازیکن انگلیسی در اولین فصل حضورش در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست.

تنها آمار گل‌ها و پاس گل‌های تیری آنری با پیراهن آرسنال در یک دوره از لیگ قهرمانان از این حیث بهتر است (۱۰ گل در فصل ۰۳-۲۰۰۲ و ۱۱ گل در فصل ۰۴-۲۰۰۳)

شرایط بایرن مونیخ

بایرن به دنبال آن است تا برای سیزدهمین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد. آنها از فصل ۰۹-۲۰۰۸ به بعد، در هشت دوره به این مرحله رسیده‌اند.

آنها مهره‌های هجومی ارزشمند و زیادی را در اختیار دارند و حسابی باتجربه هستند؛ گرچه حضور توماس مولر درترکیب اصلی قطعی نیست ولی او در این بازی می‌تواند صد و پنجاهمین حضورش در لیگ قهرمانان تجربه کند و پس از ژاوی با پیراهن بارسلونا (۱۵۱) و ایکر کاسیاس با رئال مادرید (۱۵۰) سومین بازیکنی لقب گیرد که برای یک تیم در لیگ قهرمانان اروپا به این نقطه عطف می‌رسد.

هری کین یکی از بازیکنان اصلی در ترکیب بایرن خواهد بود که در ۲۰ بازی مقابل آرسنال ۱۵ بار دروازه این تیم را باز کرده که آخرین گل او در بازی رفت هفته گذشته و از روی نقطه پنالتی از راه رسید.

هری کین باگلزنی در بازی امشب می‌تواند چهارمین بازیکنی لقب بگیرد که در هر دو بازی رفت و برگشت درمراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل آرسنال گلزنی می‌کند. تا پیش از این، لیونل مسی با پیراهن بارسلونا (۱۶-۲۰۱۵) و روبرت لواندوفسکی از بایرن و آرین روبن (هر دو فصل ۱۷-۲۰۱۶) موفق به انجام این کار شده بودند.

توخل به دنبال آن است تا با سومین تیمی که مربیگری‌اش را برعهده دارد به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد. او پیش از این این موفقیت را با تیم‌های پاری سن ژرمن و چلسی تجربه کرده بود. تنها سرمربی‌ای که با بیش از سه تیم به این افتخار دست یافته، ژوزه مورینیو است که با تیم‌های پورتو، چلسی، اینتر و رئال مادرید به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده بود.

بایرن تنها در یکی از ۱۸ بازی قبلی خود در مراحل حذفی لیگ قهرمانان و در حالی که در بازی اول تن به شکست نداده، در صعود ناکام مانده که این یک بار هم در مصاف با لیورپول در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۱۹-۲۰۱۸ بوده.

مصاف‌های رودررو

  • آرسنال در هر سه مصاف اخیرش در آلمان و در رویارویی با تیم‌‌های آلمانی در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده که دو دیدار اخیر هر دو با باخت ۵-۱ مقابل بایرن (نوامبر ۲۰۱۵ و فوریه ۲۰۱۷) همراه بوده
  • این دو باخت که سنگین‌ترین باخت‌های خارج از خانه آرسنال در اروپا بوده،تنها دفعاتی بوده این تیم در رقابت‌های اروپایی در خارج از خانه ۵ گل خورده است.
  • آرسنال از ۶ بازی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن فقط یک برد داشته ( با۱ باخت و ۴ برد). این برد در مارس ۲۰۱۳ و در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی (۲-۰) زیر نظر آرسن ونگر به دست آمده بود.

شرایط فعلی دو تیم

  • بایرن شنبه شب و در بوندس لیگا توانست ۲-۰ کلن را شکست دهد ولی در همین هفته به تماشای جشن قهرمانی بایرلورکوزن در این تورنمنت نشستن تا به سلطه ۱۱ ساله بایرن در لیگ آلمان پایان داده شود.
  • برد مقابل کلن، اولین برد بایرن در چهار بازی اخیرشان در تمامی رقابت‌ها بود (۱ تساوی ۲ برد). تیم توخل به همان اندازه که در ۱۲ بازی اخیر خود به پیروزی رسیده، به همین تعداد هم تن به شکست داده (۵ برد ۲ برد، ۵ برد).
  • آرسنال در این هفته لیگ برتر مقابل استون ویلا ناکام ماند تا شانسش برای قهرمانی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر تا حدودی کمرنگ شود. این اولین باخت توپچی‌ها در تمام رقابت‌ها بعد از ناکامی ۱-۰ آنها مقابل پورتو در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود.

پیش‌بینی بازی

ابرکامپیوتر اپتا برای این بازی، شانس بیشتری برای بایرن قائل است. در ۱۰ هزار بازی شبیه‌سازی شده، بایرن در ۴۰.۹ % مواقع پیروز بوده و شانس برد آرسنال ۳۳.۲ درصد است. تساوی در این دیدار کار را به وقت اضافه - و احتمالاً پنالتی - می برد و احتمال این اتفاق ۲۵.۹٪ پیش بینی شده است.

برچسب ها
کد خبر : 5012
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار