loader
04:07
0
کد خبر : 4603

بحران بایرن، به نفع آرسنال یا به ضرر آنها؟

اختصاصی/ بایرن مونیخ این فصل به دردسر افتاده. این چیزی است که همه از آن اطلاع دارند، حتی بازیکنان باواریایی. ولی آیا شرایط تا این حد حاد است؟

بحران بایرن، به نفع آرسنال یا به ضرر آنها؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در آستانه مصاف بایرن مونیخ مقابل آرسنال در دور رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، هواداران تیم باواریایی به شدت نگران هستند.

این روزها همه می‌دانند که اوضاع در بایرن مونیخ چندان ایده‌آل و مساعد نیست. اما آیا واقعا بحران تا این حد که به آن پرداخته می‌شود حاد است؟  

اوضاع در بوندس لیگا

بایرن مونیخ بعد از یازده سلطه مقتدرانه در بوندس لیگا، امسال را باید به تماشای تاج‌گذاری و قهرمانی ژابی آلونسو و بایرلورکوزن بنشیند. در فاصله ۶ بازی مانده تا پایان رقابت‌های این فصل، فاصله بایرن تا لورکوزن صدرنشین ۱۶ امتیاز است و به نظر می‌رسد که هیچ کاری از دست شاگردان توماس توخل بر نمی‌آید و توخل خودش را برای جدایی از این تیم در پایان فصل آماده می‌کند.

اما واقعیت این است که اوضاع در این فصل همیشه هم این‌گونه نبوده.

گرچه بایرن با حضور توخل، در اوج نبوده ولی به نظر می‌رسد که اوضاع این تیم بعد از باخت ۰-۳ مقابل بایرلورکوزن در ماه فوریه به هم ریخت. تا قبل از آن بازی، این دو تیم شانه به شانه در رقابت‌های بوندس لیگا با هم رقابت می‌کردند ولی برد لورکوزن در آن بازی، باعث شد تا تیم آلونسو از باواریایی‌ها ۵ امتیاز فاصله بگیرد.

این فاصله هفته به هفته بیشتر شد؛ در بازی بعدی، بایرن ۲-۳ مغلوب بوخوم شد. بعد از آن باواریایی‌ها ۱-۸ از سد ماینتز عبور کردند تا کمی روحیه بگیرند.

بایرن در بازی اخیرش، با نتیجه ۰-۲ در دیداری خانگی مغلوب بوروسیا دورتموند شد و این اتفاقی بود که از آوریل سال ۲۰۱۴ رخ نداده بود. آنها به رغم آنکه در بین دو نیمه بازی با هایندهایم ۰-۲ از حریف جلو بودند، در نهایت ۲-۳ مغلوب این تیم گمنام شدند.

لیگ قهرمانان، تنها امید باواریایی‌ها

در نتیجه حالا لیگ قهرمانان اروپا، می‌تواند تسلی خاطری برای بایرن باشد. اما اوضاع در اروپا هم برای این تیم سخت است. آنها گرچه در مجموع دو دیدار رفت و برگشت ۱-۳ لاتزیو را شکست دادند، ولی در بازی رفت ۰-۱ مغلوب حریف ایتالیایی شدند و رکورد ناخوشایندی برای باواریایی‌ها در آن بازی رقم خورد: ۱۷ شوت به سمت دروازه حریف که هیچ یک در چارچوب نبود.

بایرن مونیخ در جام حذفی آلمان نیز حذف شده و در سوپرکاپ ماه آگوست با نتیجه ۰-۳ تن به شکست داد تا اوضاع برای این تیم بغرنج شود و تا به اینجا دستش از هر جامی به جز لیگ قهرمانان اروپا کوتاه مانده.

در صورتی که آرسنال یا هرتیم دیگری مانع از رسیدن بایرن مونیخ به فینال و ناکامی آنها در قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شوند، این اولین فصل بدون جام بایرن مونیخ از فصل ۹۲-۱۹۹۱ به بعد خواهد بود و این یعنی یک فاجعه تمام عیار!

البته هیچ یک از اینها بدین معنی نیست که آرسنال کار راحتی مقابل بایرن خواهد داشت. شاگردن آرتتا با وجود درخشش و نمایش بی‌عیب و نقص در رقابت‌های لیگ برتر، در تورنمنت‌های حذفی عملکرد خوبی نداشته‌اند. آنها فصل گذشته در لیگ اروپا، توسط اسپورتینگ لیسبون حذف شدند و در مرحله یک هشتم پایانی این فصل لیگ قهرمنان اروپا هم در ضربات پنالتی از سد پورتو عبور کردند.

در کنار همه اینها، فراموش نکنید که بایرن مهره‌ای به نام هری کین را در اختیار دارد که نمی‌خواهد با کشتی باواریایی‌ها غرق شود.

برچسب ها
کد خبر : 4603
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار