loader
03:00
0
کد خبر : 858

آیا کانگوروها هنوز مدعی هستند؟

اختصاصی / تیم ملی استرالیا گرچه در دو بازی ابتدایی‌اش در جام ملت‌های آسیا به پیروزی رسیده ولی عملکرد این تیم، نتوانسته توقعات موجود از یکی از مدعیان قهرمانی را برآورده کند.

آیا کانگوروها هنوز مدعی هستند؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، جکسون ایریون، بازیکنی که تک گل دیدار استرالیا- سوریه در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را به ثمر رساند، در پایان این بازی به خبرنگاران گفت:« بحث، فقط برد در بازی‌های فوتبال است. بحث تورنمنت، کلین‌شیت، گلزنی و پیروزی در بازی‌ها و صعود به دور بعدی رقابت‌هاست.»

دقیقا این‌طور به نظر می‌رسد که استرالیایی‌ها فقط برای برد در بازی‌ها به قطر رفته‌اند. گراهام آرنولد سرمربی کانگوروها هم قبل از آغاز تورنمنت گفته بود که هدف آنها از سفر به قطر این است که برای دومین بار سلطه‌شان بر فوتبال آسیا را اثبات کنند و حالا هم در شرایطی که بازی‌های زیبا و قاطعانه‌ای را از استرالیا نمی‌بینیم، اما آنها در مسیر درستی برای محقق کردن هدفشان قرار دارند.

آنها در بازی اولشان در مرحله گروهی این رقابت‌ها ۰-۲ هند را از پیش رو برداشتند و پنجشنبه هم ۰-۱ سوریه را شکست دادند و در صورت برد در بازی سوم مقابل ازبکستان، استرالیا می‌تواند بهترین شروع خود در تاریخ رقابت‌های جام ملتهای آسیا را از سال ۲۰۰۷ که به این تورنمنت پیوست، رقم بزند و در صورت کلین شیت مقابل ازبکستان، برای اولین بار بدون دریافت گلی، از مرحله گروهی به دور بعدی خواهد رسید.

بعد از برد استرالیا مقابل سوریه، آرنولد گفت:« توقعی که از ما می‌رود و خواسته خودمان این است که درصدر گروه قرار بگیریم. بله؛ صعود ما به دور بعد قطعی شده ولی می‌خواهیم صدرنشین شویم. از زمانی که کار را شروع کردیم، هدف ما همین بود. اگر پایمان را از روی پدال گاز برداریم، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»

نقطه ضعفی که استرالیایی‌ها را اذیت می‌کند

آنها گرچه مقابل سوریه به پیروزی رسیدند ولی نتوانستند نگرانی دیرینه‌ای که درباره این تیم وجود دارد را برطرف کنند. استرالیایی‌ها نمی‌توانند هرزمان که باید، ریتم بازی را تغییر داده و ابتکار عمل را به دست بگیرند.

این را درنظر داشته باشید که گلی که ایروین در دقیقه ۵۹ بازی به ثمر رساند، تنها شوت از ده ضربه در چارچوبی بود که استرالیا به سمت دروازه حریف زد و تبدیل به گل شد. این درحالی بود که تعداد شوت‌های درچارچوب سوریه به رغم باخت و ناکامی در این بازی، تقریبا در همین حدود بود. یکی از آنها ضربه پابلو ساباگ در دقیقه ۵ بازی بود که اگر گل زودهنگامی را برای سوریه به همراه می‌داشت، ممکن بود سرنوشت بازی به نحو دیگری رقم بخورد.

آمارهای ثبت شده در پایان بازی هم برای تیمی مثل استرالیا که مدعی قهرمانی است و یکی از تیم‌های مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ بوده، آمار ایده‌آلی به نظر نمی‌رسد.

البته باید نیمه پر لیوان را هم دید؛ در این بازی نشانه‌هایی از پیشرفت در بازی کانگوروها دیده شد؛ آنها در این بازی فاجعه‌بار نبودند؛ به پیروزی رسیدند و صعودشان به دور بعد را قطعی کردند و مباحث مطرح شده تنها انتقاداتی است که از تیمی که سطح توقعات از آن بالاست مطرح می‌شود.

در دو بازی قبلی، مارتین بویل و ایروین در لحظات سرنوشت‌ساز با بهره‌گیری از مهارت‌های فوتبالی‌شان برای کانگوروها گلزنی کرده و تیمشان را به امتیازات سرنوشت‌سازی رساندند.

آرنولد هم به خوبی به نقاط ضعف تیمش واقف است. او در پایان این بازی بارها ازسوی خبرنگاران تحت فشار قرار گرفت واین نشانه‌ای از افزایش ناامیدی‌ها نسبت به عملکرد کانگوروها، به رغم دو برد اخیر است.

او در پاسخ به سوال اول گفت:« ما باید در حرکات پا به توپ بهتر شویم. باید این را درنظر داشت که وقتی سوریه ۱۰ بازیکن در زمین داشت، ۹ تا از آنها در لبه محوطه جریمه دفاع می‌کردند. ما بارها در موقعیت مناسب قرار گرفتیم ولی به خاطر تعداد زیاد بازیکنان آنها در محوطه جریمه‌شان، کار گلزنی برای ما واقعا سخت بود. برای ما مهم این است که بالغانه بازی کنیم و مطمئن شویم که در لحظات کلیدی ضربه نخواهیم خورد.»

سرمربی استرالیا ادامه داد:« آنها هم چند شوت زدند؛ که یکی از آنها در پنج دقیقه ابتدایی بازی بود که به تیرک برخورد کرد و بقیه شوت‌هایشان چندان خطرناک نبود. برای ما مهم این بود که بتوانیم کلین شیت کنیم.»

کار سخت‌تر می‌شود

حالا آرنولد و شاگرانش خوب می‌دانند که در بازی‌های آتی با حریفان با کیفیت‌تری روبرو خواهند شد و کار سخت‌تر، از بازی بعدی و مصاف با ازبکستان آغاز می‌شود؛ حریفانی که ظاهرا به دنبال توپ هستند و با آمادگی بیشتری برای انتقال بازی و دویدن هرچه بیشتر می‌کوشند.

کانگوروها می‌دانند که برای بازی با تیم‌های به مراتب بزرگتری ساخته شده‌اند و باید باور داشته باشند که می‌توانند در کنار هم بجنگند و به پیروزی برسند. بعد از گذشت پنج سال از دوران حضور آرنولد روی نیمکت مربیگری استرالیا، او نه شخصیتش را تغییر خواهد داد و نه اصول اصلی‌اش در مربیگری را زیرپا خواهد گذاشت. استرالیا قطعا می‌تواند پیشرفت کند و این چیزی است که از آنها انتظار می‌رود.

آنها باید بدانند که دو تا از سخت‌ترین بازی‌هایشان را پشت سرگذاشته‌اند و اگر به دنبال جام قهرمانی هستند باید در بازی‌های بعدی که حریفان به مراتب سرسخت‌تری را پیش رو خواهند داشت، روان‌تر و قاطع‌تر ظاهر شوند.

برچسب ها
کد خبر : 858
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار