loader
14:14
0
کد خبر : 14400

بررسی طلسم عجیب سرخپوشان به بهانه شکست دوباره در عربستان

تیم پرسپولیس با شکست در خاک عربستان مقابل الاهلی کار خود در لیگ نخبگان آسیا را آغاز کرد.

بررسی طلسم عجیب سرخپوشان به بهانه شکست دوباره در عربستان

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ پرسپولیس به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان در لیگ نخبگان آسیا علیٰ‌رغم بازی درخشان مقابل الاهلی عربستان، از این تیم پر ستاره با نتیجه ۱ بر ۰ شکست خورد تا کار خود را با یک باخت در بازی‌های آسیایی شروع کند.

سرخپوشان در حالی در این بازی موفق به کسب امتیاز نشدند که حالا صاحب یک طلسم و رکورد منفی عجیب و غریب هستند. پرسپولیس تنها تیم ایرانی بدون پیروزی مقابل رقبای عربستانی در خاک این کشور است. البته سرخپوشان در عربستان صاحب ۲ برد شده‌اند اما هر دوی این پیروزی‌ها برابر تیم‌های کشورهای دیگر یعنی «سوون سامسونگ» از کره جنوبی و «ایرتیش» از قزاقستان بوده است.

هر تیم ایرانی که برای بازی راهی خاک عربستان شده، حداقل یک بار توانسته تیم‌های این کشور را شکست بدهد جز پرسپولیس. استقلال ۳ مرتبه (۲ بار برابر الاهلی و یک بار برابر الهلال)، سپاهان ۳ مرتبه (برابر الشباب، الاتحاد و الهلال)، ذوب‌آهن مقابل الهلال، فولاد روبروی الفتح و نفت در مصاف با الشباب، این طلسم را شکسته‌اند ولی سرخپوشان به طرز عجیبی همیشه عربستان را بدون دست پر و ۳ امتیاز کامل ترک کرده‌اند. 

در ادامه عملکرد پرسپولیس در فرمت‌های مختلف رقابت‌های آسیایی، برابر تیم‌های سعودی در خاک عربستان را بررسی می‌کنیم.

جام باشگاه‌های آسیا

پرسپولیس فقط یک بار در جام باشگاه‌های آسیا با تیمی عربستانی در خاک این کشور روبرو شد که بازی با تساوی بدون گل تمام شد. این بازی مقابل الهلال در ریاض بود.

جام در جام آسیا

پرسپولیس در جام در جام آسیا، ۲ رویارویی با تیم‌های عربستانی در خاک این کشور داشته که هر دو با تقسیم امتیاز و تساوی همراه بوده است. آن‌ها در مصاف با الهلال در ریاض به تساوی بدون گل رسیدند و در جده هم مقابل الاتحاد به تساوی ۱ بر ۱ رضایت دادند. تک گل پرسپولیس را در این بازی محمود کلهر به ثمر رساند.

لیگ قهرمانان آسیا

هیچکدام از ۸ سفر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به عربستان با برد همراه نبود. قرمزها ۳ مساوی در این بازی‌ها دارند و در ۵ دیدار شکست خوردند. عجیب و طعنه‌آمیز اینکه پرسپولیس هر بار در عربستان به تیم‌های این کشور باخت، این شکست با دریافت ۳ گل رقم خورد. یک تساوی بدون گل در ریاض مقابل الشباب، و یک تساوی ۱ بر ۱ در برابر الهلال با گل علی کریمی از روی نقطه پنالتی در ریاض تمام دستاورد پرسپولیس مقابل رقبای سعودی در عربستان بوده است. در سایر دیدارها پرسپولیس در دو بازی با الاتحاد با نتایج ۳ بر ۱ و ۳ بر ۰ بازنده شده و دو بار هم با ۳ گل مغلوب النصر و الهلال شده است. گفتنی است تک گل پرسپولیس مقابل الاتحاد را هم مازیار زارع به ثمر رسانده است.

لیگ نخبگان آسیا

پرسپولیس در جدیدترین فرمت برگزاری رقابت‌های باشگاهی در آسیا و در لیگ نخبگان آسیا هم مقابل یک رقیب سعودی در عربستان شکست خورد تا این طلسم ادامه داشته باشد. سرخپوشان هرچند در برابر الاهلی بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما با گل زودهنگام حریف که توسط فرانک کسیه به ثمر رسید، مجدداً بدون ۳ امتیاز و پیروزی عربستان را ترک کردند.

در یک نگاه کلی، پرسپولیس ۱۲ بار با تیم‌های عربستانی در خاک این کشور رودررو شده که حاصل کار ۶ تساوی و ۶ باخت بوده است. در این رویارویی‌ها، ۱۸ بار دروازه قرمزها باز شده و آن‌ها تنها ۴ بار کلین‌شیت کرده‌اند، ضمن اینکه تنها ۳ بازیکن این تیم در عربستان موفق به باز کردن دروازه تیم‌های این کشور شده‌اند.

با این حال پرسپولیس هنوز برای باطل کردن این طلسم وقت دارد اما آن‌ها کار سختی مقابل الهلال کهکشانی در عربستان خواهند داشت، دیداری که روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. 

برچسب ها
کد خبر : 14400
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار