loader
04:08
0
کد خبر : 2484

بررسی عملکرد فوق‌ ستاره‌های شاغل در لیگ عربستان

اختصاصی/ فوتبال عربستان با جذب ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان این روزها به اندازه لیگ‌های مهم اروپایی تحت نظر فوتبال‌دوستان قرار دارد.

بررسی عملکرد فوق‌ ستاره‌های شاغل در لیگ عربستان

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی دنیای فوتبال با انتقال به باشگاه النصر، راه را برای ستاره‌های بزرگی که تصمیم داشتند به فوتبال عربستان بیایند و در لیگی رقابت کنند که سطح آن به سرمایه‌گذاری باشگاه‌های این کشور در جذب بهترین بازیکنان دنیا بستگی دارد، باز کرد. کریم بنزما، نیمار، سادیو مانه و لاپورت تنها چند نمونه از بازیکنانی هستند که گام در مسیر کریس رونالدو گذاشتند؛ هرچند عملکرد آنها در طول این مدت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

عطش بی‌پایان کریستیانو رونالدو

دسامبر سال ۲۰۲۲ بود که کریستیانو رونالدو به باشگاه النصر پیوست. این مهاجم پرتغالی در ۵۲ دیداری که برای این تیم انجام داده، ۴۶ گل زده و ۱۳ پاس گل داده تا ثابت کند عطش این فوق‌ستاره برای کسب موفقیت با لباس هرتیمی تمام شدنی نیست.

رونالدو با به ثمر رساندن ۵۴ گل برای تیم باشگاهی و تیم ملی کشورش، عنوان برترین گلزن دنیا در سال ۲۰۲۳ را مال خود کند و نامش را بالاتر از کیلیان امباپه و هری کین (با ۵۲ گل) و ارلینگ هالند (با ۵۰ گل) دید.

بنزما و فراز و نشیب‌های فراوان در عربستان

این‌طور به نظر می‌رسد که وضعیت فعلی بنزما، آرامش بعد از طوفان است. از زمان انتقال ستاره رئال مادرید به باشگاه الاتحاد روابط او با سران این باشگاه فراز و نشیب‌های زیادی داشته. این ستاره فرانسوی از نظر سطح ورزشی، فصل خوبی را پشت سر می‌گذارد و در ۱۶ دیداری که با پیراهن این تیم برگزار کرده، ۹ گل زده و ۵ پاس گل داده.

اما غیبت او در اردوی پیش فصل تیمش، باعث شد انتقادات زیادی علیه او مطرح شود و همین انتقادات باعث شد برای توجیه دلیل غیبتش در اردوی پیش فصل ، به گیر افتادن در طوفان، در هنگام سپری کردن تعطیلات تابستانی در جزایر موریس اعتراف کند.

آیمریک لاپورت، خوشحال وشاد

در بازار نقل و انتقالات زمستانی گذشته بود که گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال جدایی این بازیکن اسپانیایی- فرانسوی از لیگ عربستان و پیوستنش به رئال مادرید مطرح شد؛ ولی خود او تصمیم گرفت تا در عربستان بماند و سران باشگاه هم تصمیمی برای فروش او نداشتند. چرا که هدف آنها قهرمانی در لیگ عربستان و لیگ قهرمانان آسیاست.

ستاره سابق منچسترسیتی، فصل فوق العاده‌ای را در تیمش سپری می‌‌کند و در ۲۳ بازی، دو گل زده و یک پاس گل داده است.

شوی نیمار هنوز شروع نشده

تنها ۲ ماه بعد از انتقال به الهلال، لیگامنت صلیبی پای نیمار پاره شد و حالا او چهار و نیم ماه می‌شود که از میادین ورزشی دور است. هواداران این باشگاه عربستانی تنها سه بار او را با پیراهن تیمشان در زمین چمن دیدند و به همین دلیل بی‌صبرانه منتظرند به تماشای نمایش‌های خیره‌کننده این ستاره برزیلی بنشینند.

البته منتقدان نیمار هم بیکار ننشسته‌اند و از شرایط فیزیکی او در بازگشتش به تمرینات تیم، در شرایطی که اضافه وزن عجیبی دارد گله می‌کنند.

گابری ویگا، جواهری در عربستان

این بازیکن خط میانی اسپانیایی بعد از نمایش خوبی که در سلتاویگو داشت، حالا روزهای خوبی را در لیگ عربستان پشت سرمی‌گذارد. او تا حالا ۱۸ بازی برای الاهلی برگزار کرده و ۴ گل زده و ۴ پاس گل داده و تیمش در رده سوم جدول قرار دارد و بدین ترتیب سهمیه حضور در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهد کرد.

شرایط متزلزل یانیک کاراسکو

شرایطی که یانیک کاراسکو در این فصل در الشباب پشت سرمی‌گذارد، با آنچه از او انتظار می‌رفت فاصله زیادی دارد. او در ۱۴ بازی فقط ۲ بار برای تیمش گل زده و البته اوضاع تیمش چه از نظر گلزنی و چه از نظر موقعیت در جدول چندان مطلوب نیست.

در جدول برترین گلزنان این فصل الشباب، تنها سایس با ۳ گل بالاتر از کاراسکو است و این تیم در رده دهم جدول لیگ عربستان تکیه زده و شش امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارد.

مانه و برابری با آمارش در بایرن مونیخ

این طور به نظر می‌رسد که سادیو مانه بعد از ترک لیورپول در سال ۲۰۲۲، حالا به ثباتی که در مونیخ موفق به دستیابی به آن نشد، رسیده است. این بازیکن سنگالی در ۲۷ دیداری که تا به اینجای فصل برای تیمش برگزار کرده، ۱۲ گل زده و ۶ پاس گل داده.

او در حالی در این فصل با پیراهن النصر به این آمار دست یافته که برای رسیدن به آماری مشابه در فصل ۳-۲۰۲۲ با پیراهن بایرن، به برگزاری ۳۸ بازی نیاز داشت. حالا النصر از بازگشت ستاره سنگالی به روزهای اوجش نهایت بهره را می‌برد.

درخشش ستاره‌ها در الاهلی

الاهلی در حال حاضر جایگاه سوم جدول لیگ عربستان را در اختیار دارد و تیمی است که تمام ستاره‌هایش عملکرد درخشانی داشته‌اند. ریاض مارز در ۲۰ دیداری که با پیراهن این تیم انحام داده، در ۱۵ گل از گل‌های تیمش مشارکت داشته (۸ گل زده و ۷ پاس گل داده).

او در کنار روبرتو فیرمینو و سنت ماکسیمین، خط حمله طوفانی این تیم را تشکیل داده‌ و نصف بیشتر گل‌های الاهلی در این فصل در لیگ عربستان را به ثمر رسانده‌اند. در عین حال نباید از عملکرد خوب فراس البریکان، مهاجم خوب این تیم که تا به اینجای فصل ۷ گل زده غافل شد.

با حضور گابری ویه‌گا و فرانک کسیه در خط میانی الاهلی، سرمربی این تیم دغدغه چندانی ندارد. بازیکن سابق بارسلونا یکی از مهره‌های اصلی این تیم عربستانی است و با زدن شش گل و دادن ۲ پاس گل در ۱۹ دیداری که تا به امروز با پیراهن الاهلی برگزار کرده، در حال قدرت‌نمایی در لیگ این کشور است.

راجر ایبانیز و مریح دمیرال هم هدایت خط دفاعی این تیم را برعهده دارند و با ثباتی که به خط دفاعی تیمشان داده‌اند، حالا الاهلی دومین تیمی است که کمترین گل‌ها را در لیگ عربستان دریافت کرده و فقط الهلال با حضور کولیبالی و یاسین بونو درون دروازه ، آمار بهتری از آنها دارد.

ادوارد مندی، دروازه‌بان سابق چلسی هم سنگربان این تیم است و با مهارهای جادویی‌اش به قرار گرفتن الاهلی در رده سوم جدول و کسب سهمیه آسیایی برای سال بعد کمک زیادی کرده است.

مصدومیت‌هایی که دست بردار اوسپینا نیستند

این دروازه بان کلمبیایی بعد از ۱۴ فصل حضور در فوتبال اروپا (در باشگاه‌های نیس، آرسنال و ناپولی) در تابستان ۲۰۲۲ چمدان‌هایش را به مقصد عربستان بست. او بعد از شروعی قابل قبول با النصر، به دلیل مصدومیت از ناحیه شانه چند ماهی از میادین ورزشی به دور ماند و مدتی بعد دوباره به روزهای اوجش بازگشت.

اوسپینا به دلیل تراکم بازیکنان در این باشگاه عربی، اردوی پیش فصل را در چند باشگاه کلمبیایی پشت سرگذاشت و بعد از آن به باشگاه النصر بازگشت.

او هنوز نتوانسته تا در این فصل زیر نظر لوئیس کاسترو، سرمربی پرتغالی تیمش حتی در یک دیدار هم به میدان برود. در دیدار دوستانه این تیم مقابل اینترمیامی با لیونل مسی، این دروازه‌بان باتجربه بعد از نیم ساعت بازی به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد و به نظر می‌رسد که در عربستان شانس با اوسپینا یار نیست.

برچسب ها
کد خبر : 2484
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار