loader
09:34
0
کد خبر : 3056

بعد از ۴ سال لک دوباره هشت پا شد

دروازه بان ۳۳ ساله و باتجربه مس رفسنجان در همان نیمه اول بازی حساس جام حذفی یک پنالتی حساس و مهم را از بازیکن حریف گرفت.

بعد از ۴ سال  لک دوباره هشت پا شد

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، استقلال در نبود کوین یامگا ستاره ای فرانسوی اش در بازی برابر مس رفسنجان ضربه پنالتی را به صالح حردانی سپرد. کوین یامگا که با ۴ پنالتی که تبدیل به گل شده یکی از بهترین پنالتی زن لیگ برتر در این فصل از رقابت ها بوده، چندی قبل به دلیل مصدومیت سنگین از ناحیه چشم مشخص شد که فصل را از دست داده و به نظر اولین تبعات جدی این غیبت را استقلال در بازی برابر مس رفسنجان داد.

صالح حردانی در دقیقه ۱۱ پشت ضربه ایستاد و ضربه را زد اما حامد لک که آخرین بار در لیگ نوزدهم در طول بازی یک ضربه پنالتی را گرفته بود بعد از ۴ سال و ۴ ماه و ۵ روز باردیگر توانست این اتفاق را تکرار کند.

او در آن بازی درون دروازه ماشین سازی بود و در دقیقه ۹۰ داور مسابقه یک ضربه پنالتی را به سود پرسپولیس اعلام کرد. علی علیپور که پنالتی زن اول پرسپولیس در آن دوران بود پشت توپ ایستاد و در حالی که تیمش نیازمبرم به گل داشت ضربه را چیپ زد، لک دستش را خواند و پنالتی را گرفت تا پرسپولیس یک برد با ارزش را از دست بدهد.

با این حال لک بعد از آن دیگر در طول مسابقه ضربه پنالتی را نگرفت هرچند در روز ۱۲ مهر ۱۳۹۹ و در بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا او با گرفتن یک ضربه پنالتی نقش کلیدی در صعود پرسپولیس به فینال ایفا کرد. او در حالی که پرسپولیسی ها ۵ پنالتی شان را گل کردند ضربه مایکون برزیلی را گرفت. در آن بازی یکی از گزارشگران به او لقب هشت پا داد.

جالب است که حامد لک با وجود تجربه بالایش در فوتبال ایران در زمینه گرفتن پنالتی آمار خیلی قابل توجهی ندارد. او از سال ۱۳۹۲ تا امروز هشت ضربه پنالتی را در رقابت های مختلف و در طول ۹۰ دقیقه مهار کرده است. دو پنالتی به عنوان دروازه بان تراکتور یکی بازی با پرسپولیس که پنالتی رضا حقیقی را در لیگ سیزدهم گرفت و دیگری ضربه پنالتی فهد الموالد بازیکن تیم الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بود که توسط او مهار شد.

او در لیگ هفدهم که در فولاد بازی می کرد در بازی این تیم برابر گسترش فولاد پنالتی رضا خالقی فر را گرفت. لک اما در لیگ نوزدهم بهترین عملکرد را دراین زمینه داشت و چهار ضربه پنالتی را همراه تیم ماشین سازی از رقیبان گرفت. او ضربه های گئورگی گولسیانی را در بازی با سپاهان، ضربه شهریار مغانلو را در بازی با پیکان و دو پنالتی از علی علیپور در بازی های ماشین سازی برابر پرسپولیس را در این فصل گرفته است.

لک البته ۴۷ بار هم در مقابل ضربات پنالتی حریفان تسلیم شده است.

 

برچسب ها
کد خبر : 3056
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار