loader
10:40
0
کد خبر : 6992

بهترین خریدهای فصل ۲۴-۲۰۲۳ باشگاه‌های اروپایی

اختصاصی / در شرایطی که رقابت‌های فوتبال در اروپا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ روزهای پایانی‌اش را پشت سر می‌گذارد، زمان خوبی است که به بررسی بهترین خریدهای باشگاه‌ها در فصلی که گذشت بپردازیم.

بهترین خریدهای فصل ۲۴-۲۰۲۳ باشگاه‌های اروپایی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، هیچ وقت نمی‌توان قاطعانه پیش‌بینی کرد که بعد از انتقال یک بازیکن از یک باشگاه به باشگاهی دیگر، سرنوشت او چطور رقم خواهد خورد؛ حتی بااستعدادترین بازیکنان هم ممکن است در تیم جدیدشان به دردسر بخورند؛ چرا که بحث فاکتورها و عوامل متعددی در میان است؛ از درگیری شخصی با سرمربی تیم گرفته تا مشکلات تناسب اندام، موانع زبان جدید و گاهی حتی تفاوت‌های فرهنگی.

از سوی دیگر برخی از نقل و انتقالات هم به مراتب بهتر از آنچه تصور می‌کردیم، از آب در می‌آیند؛ مثلا در فصلی که رو به پایان است، برخی انتقال‌های گران قیمت را شاهد بودیم که بازیکن نتوانست در حد واندازه هایی که انتظار می‌رفت ظاهر شود و در سوی دیگر، برخی بازیکنان نه چندان مشهور، عملکردی حیرت انگیز داشتند. به نظر شما در فصل گذشته، کدام بازیکن بیشترین ارزش را برای پولی که در ازای خریدش پرداخت شده داشته؟

در این مقاله به ده بازیکن برتر اشاره می‌کنیم و لازم به ذکر است که نقل و انتقالات بزرگی مثل ایسکو که به عنوان بازیکن آزاد به بتیس پیوست، در جایگاه سیزدهم و انتقال هری کین از تاتنهام به بایرن مونیخ که با قراردادی ۸۵.۵ میلیون پوندی انجام شد، در جایگاه چهاردهم این لیست قرار دارند.

نام کول پالمر با انتقال ۴۲.۵ میلیون پوندی‌اش به چلسی در جایگاه شانزدهم دیده می‌شود و مک الیستر خرید لیورپول به مبلغ ۳۵ میلیون پوند، هفدهمین خرید موفق بازارنقل و انتقالات قلمداد شده است.

در اینجا می‌توانید با لیست برترین نقل و انتقالات انجام شده در فصل ۲۴-۲۰۲۳ آشنا شوید:

۱۰- گرانیت ژاکا (بایر لورکوزن -۲۱.۴ میلیون پوند)

این بازیکن سوئیسی، تابستان گذشته آرسنال را به مقصد بایرلورکوزن ترک کرد و به تیم جوان و هیجان‌انگیزی منتقل شد که در فصل جاری عملکرد حیرت‌آوری داشت.

ژاکا حالا و در ۳۱ سالگی، بهترین روزهای دوران حرفه‌ای‌اش را پشت سرمی گذارد و با ترکیبی از تجربه، سرسختی و تکنیک، یکی از مهره‌های ارزشمند تیم ژابی آلونسو به حساب می‌آید و در اولین فصل حضورش در این تیم توانست تا با کمک هم تیمی‌هایش افتخاری تاریخی را رقم زده و اولین قهرمانی لورکوزن در بوندس لیگا را کسب کردند.

۹- ریکاردو کالافیوری (بولونیا-۳.۴ میلیون پوند)

ریکاردو کالافیوری یکی از بهترین نمونه‌های معجزه‌ای است که تیاگو موتا و جیووانی سارتوری، مدیر فنی جوانش در بولونیا انجام داده‌اند. این بازیکن ۲۱ ساله نقشی محوری را در این تیم داشت و در راهیابی بولونیا به لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار در طول تاریخ، نقش پررنگی را ایفا کرد.

سران بولونیا با پرداخت مبلغی ناچیزی، او را از بازل سوئیس به خدمت گرفتند و او در همین مدت کوتاه، به یکی از بهترین مدافعان میانی سری آ تبدیل شده است.

۸- جود بلینگام (رئال مادرید - ۸۸ میلیون پوند)

بعد از اعلام جزئیات انتقال جود بلینگام از بوروسیا دورتموند به رئال مادرید، برخی‌ها معتقد بودند که شاید پرداخت چنین مبلغی، تصمیم درستی نباشد؛ گرچه این مبلغ هنوز هنوز ممکن است تا ۱۳۴ میلیون یورو (۱۱۴.۵ میلیون پوند) افزایش یابد، اما بلینگام با نمایش‌های خیره کننده‌ای که در ترکیب تیم مادریدی داشته، ثابت کرد که یکی از هیجان انگیزترین هافبک‌های جوان جهان است و می‌تواند در یک دهه آتی یکی از بازیکنان اصلی تیمش باشد.

با قطع به یقین می‌توان گفت که او یکی از بازیکنانی است که بهترین شروع را در ترکیب رئال مادرید در سال اول حضورش در سانتیاگو برنابئو داشته

بلینگام در این فصل ۲۳ گل برای رئال به ثمر رساند که از جمله آن‌ها می‌توان به دو گل ارزشمند در ال کلاسیکو اشاره کرد و به زودی با تیمش در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد یافت و می‌تواند پس از فتح لالیگا، اولین قهرمانی اروپایی‌اش را نیز در اولین فصل حضورش در جمع کهکشانی‌ها به دست بیاورد.

۷- مارکوس تورام (اینترمیلان - رایگان)

یکی دیگر از شاهکارهای ماروتا در اینتر، پیروزی در رقابتی سخت با رقبا بود که طی آن موفق شد تا مارکوس تورام را پس از پایان قراردادش با بوروسیا مونشن گلادباخ، به صورت رایگان جذب کند.

این مهاجم فرانسوی با سرعتی بالا و دویدن‌های فداکارانه‌ا، توانست تبدیل به مهره ارزشمندی برای نرآتزوری شده وبرای این تیم ۱۵ گل به ثمر رساند و از همین رو جای تعجب نیست که هواداران اینتر اینقدر زود روملو لوکاکو را فراموش کرده‌اند!

۶- ویکتور گیوکرس (اسپورتینگ لیسبون-۱۷ میلیون پوند)

ویکتور گیوکرس که سال گذشته در لیگ چمپیونزشیپ بازی می‌کرد، در طول فصل اخیر در اسپورتینگ نمایش خوبی داشته و حالا تیم‌های مطرح اروپایی به دنبال جذبش هستند.

این بازیکن سوئدی رکورد حیرت‌انگیز به ثمر رساندن ۴۳ گل در تمامی رقابت‌ها برای اسپورتینگ را دارد؛ تیمی که به لطف ستاره‌هایش فصل خوبی را پشت سرگذاشته است.

۵- ویکتور بونیفیس (بایرلورکوزن-۱۷ میلیون پوند)

در پاسخ به این سؤال که ویکتور بونیفیس چقدر برای بایرلورکوزن مؤثر بوده، باید به این نکته اشاره کرد که او برای دو ماه و نیم به دلیل مصدومیت از میادین به دور بود؛ اما با این وجود ۲۱ گل برای تیمش به ثمر رساند و در ۹ گل دیگر نیز مشارکت داشت.

به زبان ساده، او بازیکنی هدایت کننده است که آلونسو می‌دانست به حضور او در ترکیب تیمش نیاز دارد؛ یک بازیکن هدفمند، قدرتمند، پرتلاش و پرسرعت که می‌تواند تیم را در حرکات تهاجمی متحد کند. ارزش او در حال حاضر سه برابر مبلغی است که بایرلورکوزن کمتر از یک فصل پیش برای خریدش پرداخت کرده بود.

۴- آرتم دووبیک (خیرونا- ۶.۶ میلیون پوند)

خیرونا یکی از پدیده‌های این فصل فوتبال اروپا بود؛ میشل سرمربی این تیم موفق شد تا تیم کوچکی مثل خیرونا را تحت حمایت گروه فوتبال سیتی، به مقام سوم لالیگا رسانده و سهمیه حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

در این بین، آرتم دووبیک مهاجم اوکراینی خیرونا با به ثمر رساندن ۲۱ گل (سه گل بیشتر از لواندوفسکی برای بارسلونا) در موفقیت تیمش در این فصل نقش پررنگی داشت.

۳- الکساندر سورلوت (ویارئال-۸.۵ میلیون پوند)

مردی که تا آخرین نفس با دووبیک برای کسب عنوان بهترین گلزن لالیگا و فاتح جایزه پی‌چی‌چی رقابت می‌کند، کسی نیست جز الکساندر سورلوت

او حالا در فوتبال اسپانیا به دنبال اثبات توانایی‌هایش است. این بازیکن نروژی، بعد از دو فصل حضور قرضی‌اش در رئال سوسیداد، این بار در ویارئال شکوفا شد و در ۳۳ بازی، ۲۳ گل برای تیمش به ثمر رساند تا همچنان نامش را در رده‌های بالایی جدول برترین گلزنان این فصل لالیگا ببیند.

۲- پیر امریک اوبامیانگ (مارسی- رایگان)

دوران حرفه‌ای پیر امریک اوبامیانگ در چلسی، تنها ۵ روز بعد از پیوستنش به این تیم و با اخراج توخل، محکوم به فنا بود ولی او در نهایت توانست تا در باشگاه مارسی، دوباره به روزهای اوجش بازگردد.

اوبامیانگ که به زودی ۳۵ ساله می‌شود، در این فصل تعداد گل‌های بیشتری در مقایسه با ستاره‌هایی مثل بلینگام، بوکایو ساکا و فیل فودن به ثمر رسانده و با در نظر داشتن اینکه او برای تیم هشتم جدول لیگ فرانسه بازی می‌کند، ارزش این کار بیشتر به چشم می‌آید.

۱-الکس گریمالدو (بایر لورکوزن- رایگان)

طبیعتاً، عنوان بهترین خرید فصل باید به بازیکنی تعلق بگیرد که عضو بهترین تیم فصل باشد؛ مخصوصاً اگر این تیم، تیم تاریخ ساز و موفقی باشد که به دستان ژابی آلونسو هدایت می‌شود.

تیمی که برپایه نبوغ آلونسو و موفقیت خیره کننده آنها در بازار نقل و انتقالات شکل گرفته است. پس چه کسی بهتر از الکس گریمالدو که در صدر فهرست برترین نقل و انتقالات این فصل قرار بگیرد.

گریمالدو علاوه بر آنکه ذهنیت برنده را به تیمی که قبلاً به باخت عادت کرده بود برد، بلکه موفق شد تا با جرمی فریمپونگ ویرانگرترین زوج دفاع کناری فوتبال جهان را تشکیل دهد. این بازیکن ۲۸ ساله در طول فصل به تنهایی ۱۷ گل به ثمر رساند و در ۱۲ گل تیمش نیز مشارکت داشت.

برچسب ها
کد خبر : 6992
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار