loader
10:22
0
کد خبر : 4324

بهترین لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های آسیایی؛ از فرهاد تا شهاب!

اختصاصی / با درخشش چند ستاره ایرانی در لیگ‌های آسیایی، نگاهی انداختیم به بهترین لژیونرهای ایرانی در تاریخ در رقابت‌های فوتبال آسیا؛ از فرهاد مجیدی گرفته تا شهاب زاهدی.

بهترین لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های آسیایی؛ از فرهاد تا شهاب!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در طول سالیان گذشته، اکثر لیگ‌های معتبر آسیایی برای لژیونرهای فوتبال کشورمان خوش یمن بوده و علاوه بر فراهم کردن زمینه‌ای برای درخشیدن، موجب شده تا بسیاری از آن‌ها از طریق همین لیگ‌ها به باشگاه‌های معتبر اروپایی ترانسفر شوند. در فصل اخیر هم چند لژیونر فوتبال کشورمان عملکرد قابل توجهی در لیگ‌های معتبر قاره زرد داشته‌اند و به خوبی توانسته‌اند به ستارگان این لیگ‌ها تبدیل شوند. به همین بهانه در ادامه عملکرد بهترین لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های معتبر قاره آسیا را با هم مرور می‌کنیم.

 

فرهاد مجیدی:

بدون شک یکی از موفق‌ترین لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های آسیایی، «فرهاد مجیدی» است. شماره هفت باشگاه استقلال، تجربه بازی برای تیم‌های «الوصل»، «العین»، «النصر» و «شباب الاهلی» امارات و «الغرافه» قطر را در کارنامه می‌بیند و موفق شد طی هشت سال حضور در این دو کشور، بیشتر از ۱۰۰ گل به ثمر برساند و یک قهرمانی آسیا و یک قهرمانی در لیگ امارات را هم تجربه کند.

مجیدی در پنج فصل و نیمی که الوصل را همراهی کرد؛ ۶۸ گل در لیگ امارات و ۴۰ گل در جام حذفی و جام اتحادیه و ۲۲ گل در رقابت‌های دیگر جام خلیج فارس به ثمر رساند و به یکی از برترین گلزنان تاریخ الوصل تبدیل شد. یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های مجیدی در فوتبال امارات فتح لیگ قهرمانان آسیا به همراه العین است.

مجیدی بعد از پیروزی ۴ بر ۲ به همراه العین در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل دالیان چین، در بازی برگشت که با شکست ۴–۳ العین همراه بود، یکی از گل‌های العین امارات را به ثمر رساند و به همراه این تیم به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ راه پیدا کرد. مجیدی همچنین در ۴ ماه حضور خود در قطر و در باشگاه الغرافه، در ۲۲ بازی ۷ بار موفق به گلزنی شد و به همراه این تیم به قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های قطر هم دست یافت.

 

مهرداد محمدی:

ستاره فعلی باشگاه استقلال، طی دو فصل بازی در «لیگ ستارگان قطر»، ۴۲ بار برای دو باشگاه «العربی» و «السیلیه» به میدان رفت و موفق شد ضمن ارسال ۵ پاس گل، ۲۰ بار هم گلزنی کند که آمار فوق العاده‌ای محسوب می‌شود.

محمدی همچنین موفق شد با العربی به مقام نایب قهرمانی لیگ قطر برسد و «جام امیر قطر» را هم همراه با این باشگاه فتح کند تا یکی از موفق‌ترین ستاره‌های ایرانی فوتبال قطر لقب بگیرد.

 

امید ابراهیمی:

هافبک اسبق تیم ملی کشورمان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱؛ به مدت سه فصل در باشگاه «الاهلی» قطر حضور داشت و ضمن انجام ۴۶ بازی موفق شد ۶ بار هم گلزنی کند که آمار بسیار خوبی برای یک هافبک دفاعی محسوب می‌شود.

ابراهیمی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ در تیم منتخب لیگ ستارگان قطر هم قرار گرفت. ابراهیمی طی ۶ فصل بیشتر از ۹۰ بازی در لیگ ستارگان قطر انجام داد و با پوشیدن پیراهن باشگاه‌هایی مثل «الاهلی»، «الوکره» و «الشَمال» یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان ایرانی این لیگ محسوب می‌شود.

 

مهدی طارمی:

طارمی بخش مهمی از حضور فعلی خود در اروپا را مدیون دوران بازی در باشگاه الغرافه قطر است. مهاجم گلزن تیم ملی کشورمان و سابق باشگاه پرسپولیس، طی یک فصل و نیم حضور در باشگاه الغرافه موفق شد در ۴۰ بازی، ضمن ارسال ۱۰ پاس گل، ۲۰ بار گلزنی کند و به مقام قهرمانی لیگ ستارگان قطر همراه با این باشگاه هم برسد.

عملکرد درخشان طارمی در باشگاه قطری موجب شد تا استعدادیاب‌های‌ پرتغالی به این بازیکن توجه کنند و او در نهایت راهی باشگاه «ریو آوه» و در ادامه «پورتو» پرتغال شود.

 

ایمان مبعلی:

یکی دیگر از بازیکنان باسابقه ایرانی در لیگ امارات، «ایمان مبعلی» است. مهندس ایذه‌ای فوتبال کشورمان که بخاطر پاس‌های گل، استایل خاصش در هنگام ضربات کرنر و ضربه‌های ایستگاهی‌اش معروف بود، در ۲ دوره و طی شش سال برای باشگاه‌های «الشباب»، «الوصل»، «النصر» و «شارجه» به میدان رفت و موفق شد همراه با شباب الاهلی به قهرمانی در لیگ امارات هم برسد.

عملکرد درخشان مبعلی در این تیم نقش زیادی در قهرمانی سرخپوشان اماراتی داشت تا او حتی در فوتبال امارات به «آقای پاس گل» شهرت پیدا کند.

 

مهدی قایدی:

باشوی کوچک فوتبال ایران یکی از موفق‌ترین لژیونرهای حال حاضر کشورمان در تیم‌های آسیایی است. مهدی قایدی که در سال ۱۴۰۲ به عنوان بهترین لژیونر فوتبال ایران از نگاه مردم هم انتخاب شد، طی دو فصل حضور در فوتبال امارات و بازی برای تیم‌های «شباب الاهلی» و «اتحاد کلباء» توانسته در ۵۱ بازی آمار ۶ پاس گل و ۱۴ گل را از خود به ثبت برساند.

او همچنین در فصل حاضر هم ۱۷ بار برای تیم اتحاد کلباء به میدان رفته و با ۳ پاس گل و ۹ گل یکی از بهترین بازیکنان این فصل باشگاه اماراتی لقب گرفته است. عملکرد درخشان قایدی ۲۵ ساله در تیم ملی و فوتبال امارات باعث شده تا خیلی‌ها احتمال حضور این بازیکن در فوتبال اروپا را هم پیش‌بینی کنند.

 

احمد نوراللهی:

هافبک سابق باشگاه پرسپولیس بی‌شک یکی از بهترین لژیونرهای فوتبال کشورمان در فصل حاضر است. «احمد نوراللهی» که از سال ۲۰۲۱ در فوتبال امارات حضور دارد، در فصل جدید و با انتقال به «الوحده» نمایش‌های درخشانی را از خود به ثبت رسانده است.

نوراللهی در این فصل در ۲۳ بازی برای تیمش به میدان رفته و ضمن ۸ گل، ۸ بار موفق به ارسال پاس گل شده تا بهترین پاسور باشگاهش لقب بگیرد. او همچنین در مجموع سابقه ۷۹ بازی در لیگ حرفه‌ای فوتبال امارات را در کارنامه خود دارد و علاوه بر ۱۳ بار گلزنی، ۱۲ پاس گل هم ارسال کرده است. نوراللهی همچنین در فصل ۲۳-۲۰۲۲ همراه با «شباب الاهلی» به مقام قهرمانی لیگ امارات هم رسید و شاید اگر کمی جوان‌تر بود، می‌توانست با این عملکرد براحتی مسیر خود به سمت فوتبال اروپا را هموار کند.

 

شهاب زاهدی:

«شهاب زاهدی» بهترین گلزن پرسپولیس در نیم‌فصل اول، درست مثل سایر نفرات این لیست عملکرد بسیار خوبی در فوتبال باشگاهی آسیا داشته اما برخلاف تمامی نفرات دیگر، تصمیم گرفته بجای حضور در لیگ‌های حاشیه خلیج فارس، صحنه فوتبال ژاپن را برای درخشش انتخاب کند.

زاهدی که اخیراً به «آویسپا فوکوئوکا» پیوسته، در ۳ بازی از رقابت‌های «جی لیگ» بالاترین سطح از مسابقات باشگاهی در ژاپن، ۲ بار گلزنی کرده و یک پاس گل هم داده است تا توسط رسانه‌های ژاپنی به عنوان «هیولا» یاد شود. زاهدی ۲۸ ساله که تا قبل از حضور دوباره در پرسپولیس کشورهایی مثل مجارستان و اوکراین هم سابقه بازی داشت، حالا امیدوار است با درخشش در ژاپن دوباره به فوتبال اروپا پا بگذارد.

برچسب ها
کد خبر : 4324
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار