loader
14:00
0
کد خبر : 7008

بهترین کام‌بک پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر؛ شیرین‌تر از دربی ایمون زائد

اختصاصی/ پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ بیست و سوم با یک بازگشت شگفت‌انگیز به صدر جدول رسید.

بهترین کام‌بک پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر؛ شیرین‌تر از دربی ایمون زائد

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در روزهای رخوت‌انگیز فوتبال و در هیاهوی فساد و حواشی کشنده همیشگی، هفته بیست و هشتم باردیگر آدرنالین را در خون علاقمندان فوتبال بالا برد و شب خاطره انگیزی برای فوتبالدوستان ایرانی رقم خورد. دو مدعی درجه یک قهرمانی باید به مصاف دو مدعی سقوط می‌رفتند و روند بازی‌ها طوری پیش رفت که احتمالا یکی از به یادماندنی ترین هفته های این فصل و یا حتی تاریخ لیگ برتر شکل گرفت.

بازگشت بزرگ

در لیگ امسال و در بازی جذاب فولادخوزستان برابر هوادار در هفته بیست و دوم، یک کامبک جالب رقم خورده بود. در این بازی ابتدا هوادار در همان سی و پنج دقیقه نخست دوبار توسط داریوش شجاعیان گلزنی کرد و پیش افتاد اما فولاد از دقیقه ۳۹ تا ۷۳ و در فاصله سی و چهار دقیقه سه بار توسط علی‌نژاد، ابراهیم حصار و غبیشاوی گل زنی کرد و درواقع به بازی برگشت. با اینحال هوادار در دقیقه ۹۰ توسط امین قاسمی‌نژاد به گل رسید تا در این بازی به نوعی روی بازگشت فولاد به بازی کامبک زده باشد.

اما چرا بازی کامبک پرسپولیس در بازی هفته بیست و هشتم برابر استقلال خوزستان یک بازگشت به بازی عالی و پرسرو صدا از آب در آمد؟ دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه پرسپولیس در کورس قهرمانی است و در صورتی که بازی را می‌باخت رسما در دو هفته مانده میدان را به رقیب همیشگی واگذار کرده بود.

پرسپولیس و هوادارانش احتمالا تصور می‌کردند که بازی با استقلال خوزستان قعرنشین در آزادی مملو از هوادارانشان راحت می‌برند و بیشتر حواسشان به بازی استقلال در قائمشهر برابر نساجی بود. اما ذات فوتبال پرسپولیس را بدجوری تنبیه کرد. در حالی که در نبود گولسیانی مرد برزیلی به فرجی اعتماد کرده بود خط دفاعی پرسپولیس نمایش فاجعه‌باری داشت و شاید هواداران قدیمی را به دوران افول تیم پیش از حضور برانکو برد. هرچند بسیاری معتقد بودند این بدترین نمایش پرسپولیس در تاریخ مسابقات این تیم در لیگ‌برتر هم بود. استقلال خوزستان و بازیکنان بااستعدادش کاملا بی‌رحم و فرصت طلب بودند و هرچه فرصت خوب گیرشان آمد وارد دروازه کردند. بیرانوند هم یکی دو جا فرصتهایشان را گرفت وگرنه شاید کامبک غیرممکن می‌شد.

همه چیز برای سرخ‌ها از دقیقه ۷۵ شروع شد. در حالی که استقلال تقریبا با خیال راحت از شکست سنگین نزدیکترین رقیبش محتاطانه  به دنبال بردی کم گل می‌گشت پرسپولیسی‌ها در برابر چشم هواداران منتظر و عصبانی‌شان فشار بالایی را روی دروازه استقلال خوزستان می‌آوردند. حریف ده نفره بود اما با برنامه مقابل پرسپولیس بازی کرد اما تعویض های اوسمار در بین دو نیمه و نمایش بازیکنان باتجربه ای مثل امیری، کنعانی زادگان، بیرانوند، عبدالکریم و آل کثیر کار را برای آنها در آورد. یک پنالتی با زرنگی امیری و اعتماد به نفس کنعانی تبدیل به گل شد. شاهکار کنعانی زادگان روی گل دوم رقم خورد و او پاس عالی به دانیال داد تا او کار را تمام کند. عیسی روی گل سوم توپ را از دل بازیکنان استقلال خوزستان درآورد! و با ضربه ای حرفه‌ای دروازه را باز کردو سرانجام اورونوف که نمایش خوبی نداشت توپ برگشتی کنعانی زادگان را به تور چسباند تا بهترین کامبک پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر رقم بخورد. البته این یک بازگشت رویایی هم در دربی برگشت لیگ یازدهم با هت تریک ایمون زاید داشت اما کامبک برابر استقلال خوزستان از آنجایی که این تیم را به صدرجدول رسانده و تبدیل به امید اصلی قهرمانی کرده امتیاز بالاتری را به دست می‌آورد.

کامبک های سرخ در لیگ برتر

پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر و تا پیش از بازی برابر استقلال خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ بیست و سوم، ۵ بار موفق شده بود با کامبک زدن از شکست بگریزد.  سه بار این تیم بازی های باخته را مساوی و در دوبازی نیز شکست را تبدیل به برد کرده است. در لیگ دوم و در بازی برابر فولادخوزستان در هفته سیزدهم، فولاد ابتدا با گل‌های بهنام سراج و حسین کعبی تا دقیقه ۱۱ دوبار دروازه پرسپولیس را باز کرد اما در همان نیمه علی انصاریان در دقیقه ۲۱ یکی از گل ها را پاسخ داد.

سراج اما در همان نیمه یک گل دیگر برای فولاد زد تا کار سه، یک شود اما یحیی گل محمدی در دقیقه ۳۷ و سپس پایان رافت در دقیقه ۵۳ با زدن گل بازی را به مساوی کشاندند.

پرسپولیس در هفته پنجم سومین دوره لیگ برتر و در بازی برابر سپاهان نیز بار دیگر به بازی برگشت. ابتدا رضا جباری برای این تیم گل زد اما اصغرطالب نسب ۳۷ و ادموند بزیک ۴۰ و ۴۷ دروازه پرسپولیس را باز کردند. با اینحال سرخ ها با گل های علی سلمانی و عیسی ترائوره در دقایق ۵۲ و ۷۳ بازی را مساوی کردند.

در لیگ شانزدهم و در هفته بیست و نهم پرسپولیس در برابر ذوب آهن هم به تساوی پرگل ۳، سه رسید که حاصل یک بازگشت خوب بود. ذوب در این بازی تا دقیقه ۱۳ با گلهای سیدمحمدرضا حسینی و جری بنگستون دوبار دروازه پرسپولیس را باز کرد اما سروش رفیعی در دقیقه ۳۹ یکی از گلها را پاسخ داد اما بنگستون در ابتدای نیمه دوم گل زد تا کار پرسپولیس دشوار شود اما مهدی طارمی که آنزمان در اوج بود دوبار در دقیقه ۵۳ و ۸۳ گلزنی کرد و سرخ ها را از شکست فراری داد.

اما شاید تاریخی ترین کامبک باشگاه پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ یازدهم رقم خورد. مسابقه ای که هنوز هواداران این باشگاه پیش از هرشهرآورد و یا به مناسبت های گوناگونی آنرا در فضای مجازی پخش می کنند و حتی برایش سالگرد تعیین کرده اند. در این بازی استقلال نمایش بهتری داشت و تا دقیقه ۵۰ دو گل زد. شرایط طوری بود که انتظار می‌رفت استقلال گل‌های بیشتری را به ثمر برساند اما در حالی که تماشاگران پرسپولیس در حال ترک ورزشگاه بودند و مظلومی داشت به لقب جدیدی که هواداران استقلال برایش ساخته و فریاد می‌زدند واکنش نشان می‌داد که ایمون زائد بازیکن تعویضی دنیزلی در فاصله ده دقیقه سه بار گلزنی کرد تا پرسپولیس این دربی را ببرد.

پرسپولیس در لیگ دوازدهم هم یک کامبک جالب برابر ذوب آهن داشت. ذوب ابتدا با گلهای پیام صادقیان و علیرضا نورمحمدی در پانزده دقیقه ابتدایی پیش افتاد اما مهدوی کیا در دقیقه ۱+۴۵ یکی از گلها را پاسخ داد و در نیمه دوم محمد نوری در دقیقه ۷۵ و کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۶+۹۰ دو بار گل زدند و پرسپولیس بازی باخته را با یک برگشت خوب برد.

 

برچسب ها
کد خبر : 7008
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار