loader
06:53
0
کد خبر : 5380

به بهانه بیستمین قهرمانی اینتر؛ ۵ تیم موفق تاریخ سری A

اختصاصی/ اینترمیلان موفق شد با پیروزی ۱-۲ مقابل میلان در فاصله پنج هفته مانده تا پایان رقابت‌های این فصل سری A، قهرمانی‌اش در لیگ ایتالیا را قطعی کند.

به بهانه بیستمین قهرمانی اینتر؛ ۵ تیم موفق تاریخ سری A

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، شب گذشته اینتر موفق شد در دربی دلامدونینا، با نتیجه ۱-۲ از سد میلان عبور کند و به این ترتیب قهرمان زودهنگام فصل ۲۴-۲۰۲۳ سری آ لقب گرفت.

این بیستمین قهرمانی نرآتزوری در تاریخ رقابت‌های سری A  است و از آنجا که در لیگ ایتالیا، هر تیم در ازای هر ۱۰ قهرمانی درلیگ یک ستاره دریافت می‌کند، حالا اینتر به دومین ستاره‌اش دست یافته و بدین ترتیب از میلانی‌ها پیشی گرفت.

با توجه به سبقت اینتر از روسونری در این لیست، قصد داریم به مرور خلاصه‌ای بر موفق ترین تیم‌های سری A داشته باشیم.

پرافتخارترین تیم‌های سری A

۱- یوونتوس

بانوی پیر، موفق‌ترین تیم تاریخ لیگ ایتالیاست که ۳۶ بار قهرمان سری A شده و در بین فصول ۱۲-۲۰۱۱ تا ۲۰-۲۰۱۹، ۹ قهرمانی متوالی در لیگ این کشور ثبت کرده است.

حالا و با بیستمین قهرمانی اینتر در سری A، آندره‌آ آنیلی، رئیس سابق یوونتوس با پست کردن تاریخی که یوونتوس در آن بیستمین قهرمانی‌اش در لیگ ایتالیا را جشن گرفته بود، به نحوی به نرآتزوری طعنه زد.

۲- میلان" class="text-black">اینترمیلان

نرآتزوری با فتح بیستمین قهرمانی‌اش در سری A، به رده دوم رسید و درنتیجه میلان یک پله پائین‌تر رفت. این اولین قهرمانی اینتر درسری A بعد از فصل ۲۱-۲۰۲۰ و اولین قهرمانی سیمونه اینتزاگی در قالب سرمربی این تیم است. آنها دوشنبه شب با غلبه بر میلان، توانستند تا قهرمانی زودهنگام‌شان در سری آ را جشن گرفته و به بیستمین قهرمانی‌شان در لیگ ایتالیا برسند.

۳- میلان

روسونری تا پیش از این، دومین تیم پرافتخار لیگ ایتالیا بود که با بیستمین قهرمانی اینتر در سری آ، جایش را به این تیم داد. میلان تا پیش از این ۱۹ بار قهرمانی در سری آ را قهرمانی کرده ولی در حال حاضر در رده سوم جدول لیگ ایتالیا تکیه زده و آخرین قهرمانی آنها در لیگ ایتالیا به سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد.

۴- جنوا

قدیمی‌ترین باشگاه ایتالیایی که همچنان پابرجاست، با ۹ قهرمانی در سری A، چهارمین تیم موفق لیگ ایتالیاست. آخرین قهرمانی جنوا در لیگ ایتالیا در فصل ۲۴-۱۹۲۳ به دست آمد. آنها اولین قهرمانی‌شان در سری A را در سال ۱۸۹۸ و با انجام تنها سه بازی فتح کردند.

۵- تورینو، بولونیا و پرو ورچلی

هر یک از این سه تیم، هفت بار قهرمانی در سری A را تجربه کرده‌اند.

آخرین قهرمانی تورینو به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد. اولین قهرمانی بولونیا در لیگ ایتالیا مربوط به سال ۱۹۲۴ و آخرین قهرمانی این تیم در سال ۱۹۶۴ رقم خورد و پرو ورچلی که هفت قهرمانی در سری A را در کارنامه می‌بیند، در حال حاضر در سری C ، لیگ دسته سوم ایتالیا توپ می‌زند.

برچسب ها
کد خبر : 5380
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار