loader
22:51
0
کد خبر : 14211

به بهانه جدال با الاهلی؛ آمار و ارقام سرخپوشان برابر عربستانی‌ها

پرسپولیس که کار خود را در لیگ نخبگان مقابل الاهلی عربستان آغاز می‌کند، سابقه زیادی در تقابل با تیم‌های این کشور دارد.

به بهانه جدال با الاهلی؛ آمار و ارقام سرخپوشان برابر عربستانی‌ها

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ پرسپولیس به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال کشورمان در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا، قرار است روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه در عربستان به مصاف حریف سعودی خود یعنی الاهلی برود. 

پرسپولیس تا به حال در ۳۵ بازی به مصاف ۶ رقیب عربستانی خود رفته و ضمن تحمل ۱۱ شکست و کسب ۱۱ تساوی، موفق شده در شده ۱۳ بازی به برتری برسد. الهلال با ۱۵ تقابل، بیش از هر تیم دیگر عربستانی با سرخپوشان دیدار داشته و بیشترین پیروزی و شکست‌های پرسپولیس هم مقابل این تیم بوده است. التعاون و الشباب هم هر کدام با ۲ مصاف، صاحب رکورد کمترین تقابل با پرسپولیس هستند.

در ادامه به شکل جزیی‌تری دوئل‌های پرسپولیس با رقیبان عربستانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- الهلال؛ ۱۵ بازی

پر افتخارترین باشگاه فوتبال عربستان در ۱۵ دیدار مقابل پرسپولیس حاضر شده که حاصل این دیدارها ۵ برد برای آبی‌های سعودی و ۴ پیروزی برای پرسپولیس بوده است. ۶ رقابت دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. بزرگترین پیروزی پرسپولیس مقابل الهلال برتری ۳ بر ۱ در جام باشگاه‌های سال ۲۰۰۱ بوده و سنگین‌ترین شکست ارتش سرخ در برابر این تیم هم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد، زمانی که پرسپولیس با ۴ گل مغلوب الهلال شد. 

۲- الاتحاد؛ ۶ بازی 

الاتحاد به عنوان یکی دیگر از غول‌های فوتبال عربستان ۶ بازی با پرسپولیس را تجربه کرده است. آمار تقابل‌های پرسپولیس و الاتحاد نشان می‌دهد رقابت دو تیم همیشه نزدیک بوده چرا که در این مصاف‌ها ۲ برد برای سرخپوشان، ۲ برد برای تیم سعودی و ۲ مساوی به ثبت رسیده است. گفتنی است از آخرین تقابل دو تیم ۱۲ سال می‌گذرد و این دو باشگاه از سال ۲۰۱۲ دیگر در هیچ رقابتی مقابل هم صف آرایی نکردند. آن دیدار با برتری ۳ بر ۰ «ببرهای آسیا» به پایان رسید.

۳- النصر؛ ۶ بازی 

النصر، یکی از جنجالی‌ترین رقبای عربستانی پرسپولیس، ۶ مرتبه مقابل این باشگاه حاضر شده و موفق شده در ۳ بازی هم به پیروزی برسد. هرچند که پرسپولیس هم تجربه ۲ بار برتری مقابل این رقیب را دارد و یک بازی دو تیم هم به تساوی رسیده است. مهم‌ترین دیدار پرسپولیس و النصر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد. در این دیدار سرخپوشان موفق شدند در ضربات پنالتی حریف را شکست بدهند و به فینال بازی‌ها برسند اما بعد از پایان این بازی مسئولان باشگاه زردپوش اعتقاد داشتند که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم است و به صورت غیرقانونی از ۷ بازیکن استفاده کرده است، موضوعی که باعث شد باشگاه النصر به دادگاه عالی ورزش «CAS» شکایت ببرد، هرچند که این شکایت و پروسه طولانی آن برای سعودی‌ها به سرانجام مطلوبی نرسید.

۴- الاهلی؛ ۴ بازی 

جدیدترین حریف عربستانی پرسپولیس یعنی الاهلی که بزودی در مقابل نماینده ایران قرار می‌گیرد، تا قبل از این در ۴ بازی با سرخپوشان مچ اندازی کرده است. الاهلی در ۴ دیدار قبلی تنها ۱ بار موفق به شکست پرسپولیس شده و در ۲ بازی چاره‌ای به جز تسلیم شدن در برابر «قرمزها» نداشته است. ضمن اینکه ۱ بازی دو تیم هم با نتیجه مساوی همراه بوده است. این دو تیم از سال ۲۰۱۹ مقابل هم قرار نگرفته‌اند، دیداری که با برتری ۲ بر ۱ تیم عربستانی به اتمام رسید.

۵- التعاون و الشباب؛ ۲ بازی 

دو باشگاه التعاون و الشباب هر کدام تجربه انجام ۲ بازی مقابل پرسپولیس را دارند. التعاون در هر ۲ دیدار خود در برابر نماینده کشورمان شکست را پذیرفته و الشباب هم به نتیجه‌ای بهتر از ۱ تساوی و ۱ باخت نرسیده است. هر دو بازی التعاون مقابل پرسپولیس در سال ۲۰۲۰ بوده اما از آخرین تقابل پرسپولیس با الشباب ۱۵ سال می‌گذرد و به سال ۲۰۰۹ مربوط می‌شود.

برچسب ها
کد خبر : 14211
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار