loader
15:02
0
کد خبر : 4823

بورنموث 2 - 2 منچستریونایتد؛ گریز از شکست با درخشش فرناندز

منچستر یونایتد برای چهارمین دیدار متوالی از پیروزی بازماند.

بورنموث 2 - 2 منچستریونایتد؛ گریز از شکست با درخشش فرناندز

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ ورزشگاه وایتالیتی میزبان دیدار تیم‌های منچستریونایتد و بورنموث از هفته سی‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس بود که این دیدار دقایقی پیش با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا شاگردان اریک تن‌هاخ به رده هفتم جدول سقوط کنند. 

بازی با عملکرد جسورانه یاران بورنموث آغاز شد. گل زودهنگام سولانکه با شلیک برونو فرناندز جبران شد اما جاستین کلایورت بورنموث را برنده به رختکن فرستاد. برونو فرناندز در اواسط نیمه دوم کار را از روی نقطه پنالتی به برابری کشید تا پنجمین تساوی فصل شیاطین سرخ رقم بخورد. تیم اریک تن‌هاخ از ۱۲ امتیاز ممکن در ۴ دیدار اخیر تنها ۳ امتیاز کسب کرده است.

منچستر یونایتد با این نتیجه ۵۰ امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به نیوکاسل رده ششم جدول رده‌بندی را از دست داد. رقابت بر سر یک یا ۲ سهمیه‌ رقابت‌های فصل آینده لیگ اروپا بین نیوکاسل، منچستریونایتد، وستهام، چلسی و برایتون همچنان ادامه دارد.  

پیروزی قاطع نیوکاسل مقابل تاتنهام در مسابقه زودهنگام امروز، سقوط یک‌رده‌ای منچستریونایتد به جایگاه هفتم جدول را در پی داشت. بازی رفت با عملکرد شوکه‌کننده گیلاس‌ها و پیروزی ۳ بر صفر مقابل یونایتد در اولدترافورد به پایان رسید و آندونی ایرائولا که این هفته به عنوان بهترین سرمربی ماه لیگ برتر انتخاب شد، باز هم ترکیب خود را با روحیه تهاجمی به زمین فرستاد. مسابقه با حملات بورنموث شکل جدی گرفت و دومینیک سولانکه، بهترین گلزن فصل ساحل‌نشین‌ها، مانند مسابقه رفت خیلی زود دروازه یونایتد را باز کرد. مهاجم سابق لیورپول برای دریافت پاس در عمق مارکوس سنسی با ویلی کامبوالا کورس گذاشت، با یک کار تکنیکی مدافع ۱۹ ساله فرانسوی را نقش بر زمین کرد و با شلیک از روی قوس محوطه جریمه، اونانا را ناکام گذاشت. 

سولانکه با این شلیک به رکورد ۱۷ گل زده در این فصل رسید و این، رکورد تاریخ باشگاه بورنموث در ادوار لیگ برتر به شمار می‌رود. او تنها ۳ گل با ارلینگ هالند در صدر جدول گلزنان لیگ برتر فاصله دارد.

تلاش‌های یونایتد برای بازگشت به مسابقه تا دقیقه ۳۱ به طول انجامید. حمله از سمت راست با پاس عرضی آلخاندرو گارناچو به مرز محوطه ۶ قدم همراه شد. توپ با برخورد به یک مدافع به شکل مناسبی در مقابل پای برونو فرناندز ارتفاع گرفت تا هافبک تیم ملی پرتغال با یک شلیک والی محکم، طاق دروازه نتو را فرو بریزد. 

سنگربان برزیلی سابق یوونتوس و بارسلونا با این گل، فرصت ثبت هشتمین کلین‌شیت فصل و رسیدن به رده سوم بیشترین دروازه‌بسته در رقابت‌های لیگ را از دست داد.

خوشحالی شاگردان اریک تن‌هاخ اما ۵ دقیقه بیشتر دوام نیاورد. جاستین کلایورت با پاس سنسی از سمت چپ به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و در میان انفعال مدافعان در فضای بزرگ بین دیگو دالو و کامبوالا شلیک خود را به زاویه نزدیک دروازه اونانا فرستاد. 

سنسی پاس منجر به هر ۲ گل تیمش را ثبت کرد و کلایورت به رکورد تأثیرگذاری روی یک گل در هر یک از ۳ دیدار اخیر بورنموث رسید. بازی در ادامه نیمه اول با مالکیت توپ ۶۰ درصدی یونایتد و موقعیت‌های خطرناک‌تر بورنموث ادامه پیدا کرد. ضربه سر میلوش کرکز در دقیقه ۴۳ و شلیک راه دور برونو فرناندز در دقیقه ۸+۴۵ به تیر افقی ۲ دروازه برخورد کرد تا نیمه اول با برتری ۲ بر یک بورنموث به پایان برسد. روند مسابقه در ۴۵ دقیقه دوم تغییر چندانی نداشت اما درست در دقایقی که به نظر می‌رسید شیاطین سرخ بختی برای شکافتن دفاع میزبان ندارند، برخورد توپ به بازوی آدام اسمیت باعث شد بخت به اریک تن‌هاخ روی بیاورد. تصمیم داور در اعلام پنالتی کمی سخت‌گیرانه به نظر می‌رسید اما بازبینی ویدیویی تصاویر در اتاق VAR به تأیید نظر تونی هرینگتون انجامید تا برونو فرناندز پشت توپ بایستد. کاپیتان یونایتد در خلاف جهت حرکت نتو دروازه را باز کرد تا همه‌چیز مساوی شود.

برایان کریستی خیال می‌کرد تلاش‌هایش برای گرفتن پنالتی در پنجمین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده بالاخره نتیجه داده. تکمیل شب فاجعه‌بار ویلی کامبوالا با تقدیم یک پنالتی، ممکن بود اما بازبینی ویدئویی تصاویر نشان داد خطا در پشت محوطه جریمه اتفاق افتاده و خطر از بیخ گوش یونایتد گذشت تا بازی با همان نتیجه مساوی به پایان برسد.

برنامه مسابقات منچستریونایتد تا پایان ماه جاری میلادی ساده به نظر می‌رسد. شاگردان اریک تن‌هاخ یکشنبه آینده در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی انگلیس به مصاف کاونتری سیتی می‌روند و چهارشنبه همان هفته در ورزشگاه اولدترافورد میزبان شاگردان کریس وایلدر در تیم قعرنشین شفیلد یونایتد خواهند بود؛ پیش از آنکه مسابقه خانگی مقابل برنلی از راه برسد.

برچسب ها
کد خبر : 4823
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار