loader
06:25
0
کد خبر : 1774

بوشهر آقای گل جام ملت‌های آسیا/ درخشان مثل مثلث طلایی 3M

اختصاصی/ در روزی که دو بازیکن بوشهری تیم ملی شانس بازی نداشتند، تنها همشهری‌شان در زمین نماینده خوب و موفقی برای این استان فوتبال‌خیز بود.

بوشهر آقای گل جام ملت‌های آسیا/ درخشان مثل مثلث طلایی 3M

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، استان بوشهر با حضور مهدی طارمی، مهدی قائدی و محمد محبی سه نماینده در تیم ملی ایران دارد اما از بین این سه، فقط محمد محبی توانست در بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی برابر ژاپن به میدان برود. البته که محبی به خوبی پرچم بوشهری ها را در زمین بالا نگه داشت و توانست با یک گل زیبا و البته ضربه سری عالی که منجر به پنالتی روی حسین کنعانی‌زادگان شد بهترین بازیکن زمین باشد.

بهترین ۹۰ دقیقه

محبی علاوه برتاثیرگذاری‌اش روی هر دوگل تیم ملی، نمایش درخشانی در زمین داشت و توانست در طول بازی بخصوص در نیمه دوم فشار زیادی را روی دفاع ژاپن بیاورد.

محبی تا پیش از بازی با ژاپن  و در ۴ بازی مرحله گروهی و مرحله یک هشتم نهایی برابر سوریه، در مجموع ۱۵۰ دقیقه بازی کرده بود که میانگین ۳۷ دقیقه در هر مسابقه را برای او ثبت می‌کند. شماره ۲۱ تیم ملی اما در بازی برابر ژاپن و در روز غیبت مهدی طارمی به خاطر محرومیت ۹۰ دقیقه در ترکیب حضور داشت و بهترین بازیکن زمین بود.

روز سخت مهدی

درخشش محمد محبی و دیگر بازیکنان تیم ملی در بازی برابر ژاپن باعث شد غیبت مهدی طارمی ستاره خط حمله ایران به چشم نیاید. طارمی در این دوره از جام ملت ها در دوبازی اول برابر فلسطین و هنگ کنگ نمایش درخشانی نداشت اما در دو بازی بعدی برابر امارات و سوریه توانست سه گل برای تیم ملی به ثمر برساند و خودش را از آقای گل بالقوه بازی ها به مدعی بالفعل کفش طلا تبدیل کرد. با این حال اخراج  او در دقیقه ۹۰ بازی مرحله یک هشتم نهایی برابر سوریه آنقدر اتفاق مهمی بود که خیلی ها تصور می کردند در نبود او تیم ملی برابر ژاپن مدعی کنار بکشد. طارمی در این دوره در ۲۶۵ دقیقه ۳ گل زد که میانگین هر۸۸ دقیقه یک گل می شود.

ستاره غایب

مهدی قائدی که تا قبل از جام ملت‌ها کمتر شانس حضور در ترکیب تیم ملی را پیدا می‌کرد، در این مسابقات به عنوان یک مهره ثابت و تاثیرگذار بازی‌ها را آغاز کرد. او در تمام بازی‌های قبل از ژاپن در یک چهارم نهایی، به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب تیم ملی حضور داشت اما بازی برابر ژاپن به گونه‌ای پیش رفت که او شانس حضور در زمین را پیدا نکرد. قائدی در این دوره از رقابت ها یکی از بهترین بازیکنان ایران در جام ملت ها بود و توانست در دوبازی برابر فلسطین و هنگ کنگ برای تیم ایران گلزنی کند و با دو گل زده عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. او در ۲۴۰ دقیقه حضورش در ترکیب تیم ملی در جام ملت ها ۲ گل به ثمر رسانده که میانگین هر ۱۲۰ دقیقه یک گل برای این وینگر تکنیکی و بوشهری است.

ستاره‌های بوشهری

ستاره های بوشهری تیم ملی در این دوره از بازی‌ها هرچند کمتر توانستند همزمان در ترکیب تیم حضور داشته باشند اما هرکدام توانسته‌اند سهم ویژه‌ای در موفقیت تیم تا این مرحله ایفا کنند. این سه بازیکن روی هم ۶ گل برای تیم ملی به ثمر رسانده‌اند؛ آن هم در حالی که تیم ملی تا الان در این بازی‌ها ۱۰ گل زده و به نوعی۶۰ درصد گل‌های ایران در جام ملت‌ها توسط بوشهری‌ها به ثمر رسیده است. این سه بازیکن همچنین می‌توانند در ادامه نقش مهمی در رسیدن ایران به فینال و یا حتی قهرمانی داشته باشند آن هم در حالی که طارمی بعد از یک بازی غیبت در دیدار مقابل قطر به ترکیب برمی‌گردد و احتمالا قائدی هم می‌تواند به عنوان یک مهره تاثیرگذار در بخش تهاجمی به قلعه‌نویی کمک کند. 

برچسب ها
کد خبر : 1774
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار