loader
16:11
0
کد خبر : 7972

بیرانوند گزینه دژان استانکوویچ؛ شماره یک بودن یا نبودن؟

اختصاصی/ اسپارتاک مسکو در نقل و انتقالات تابستانی به دنبال جذب یک دروازه‌بان جدید است و دروازه‌بان ملی پوش ایرانی هم یکی از گزینه‌های اصلی این باشگاه محسوب می‌شود.

بیرانوند گزینه دژان استانکوویچ؛ شماره یک بودن یا نبودن؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، اسپارتاک مسکو یکی از بهترین و پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی فوتبال روسیه علیرضا بیرانوند را به عنوان یکی از اهداف نقل و انتقالات تابستانی در نظر دارد. رسانه‌ای در روسیه گزارشی در ارتباط با برنامه نقل و انتقالاتی اسپارتاک در پنجره تابستانی نوشته است:«فصل ۲۳/۲۰۲۴ برای اسپارتاک فصل ناموفقی بود. سرخ‌پوشان به مرحله سقوط نرسیدند اما جایگاهی در میان سه تیم برتر لیگ روسیه پیدا نکردند و در نهایت لیگ‌برتر را در رتبه پنجم به پایان رساند.»

نتایج ناموفق برای مدیریت اسپارتاک چاره‌ای جز گرفتن تصمیم‌های متفاوت برای انتخاب سرمربی و جذب بازیکنانی است که بتوانند فصل بهتری را تجربه کنند. قرمز و سفیدها فصل جدید را با یک چهره جذاب و سرشناس روی نیمکتشان آغاز می‌کنند. دژان استانکوویچ صربستانی، اسطوره تیم ملی صربستان و اینترمیلان هدایت این تیم را به عهده گرفته و انتظار می‌ رود برنامه مهیجی برای نقل و انتقالات این باشگاه در نظر گرفته باشد.

به یاد ۹۸ رویایی

دژان استانکوویچ یکی از ستاره‌های فوتبال یوگسلاوی است که در اینترمیلان و لازیو یکی از مهره‌های کلیدی بود. او در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در بازی تیم ملی ایران برابر یوگسلاوی از دقیقه ۵۰ به جای برانکو برنوویچ به زمین آمد و در پیروزی یک- صفر تیمش در آن مسابقه تاریخی نقش داشت. استانکوویچ ۴۶ ساله در زمان حضورش در بازی برابر تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ یک هافبک جنگجو و جوان ۲۱ ساله بود.

البته این باشگاه تا الان چند مهره اش را از دست رفته می‌بیند. گئورگی ژیکیا مدافع و کاپیتان تیم و همچنین ویکتور موزس هافبک این تیم جدا شده اند. ژیکیا که از سال ۲۰۱۷ برای اسپارتاک بازی کرده و با این تیم قهرمانی در جام حذفی روسیه و سوپرکاپ را به دست آورده بود برسر قرارداد جدید به توافق نرسید. همچنین ویکتور موزس نیجریه‌ای از طریق مدیربرنامه‌هایش اعلام کرده که به دلیل پایان قرارداد از این تیم جدا شده است.

بیرو و دو رقیب دیگر

در خط دروازه پیش‌بینی می‌شود تغییراتی به‌وجود بیاید. الکساندر ماکسیمنکو یکی از بهترین فصول را در لیگ برتر روسیه سپری کرد و در این تیم باقی خواهد ماند. اما باشگاه روی الکساندر سلیخوف و ایلیا سوینوف حساب نمی‌کند. استانکوویچ می‌خواهد یک دروازه‌بان باتجربه در تیمش داشته باشد. در این بین اسامی نامزدهای این پست هرروز در رسانه‌های مختلف دیده می‌شود: ایگور اوبوخوف از تیم خیمکی، ایگور شاتسکی دروازه‌بان تیم ملی قزاقزستان و البته علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس، سه گزینه‌ای هستند که گفته می‌شود اسپارتاک از میان آنها دروازه‌بان دومش را انتخاب خواهد کرد.

شماره یک بودن

در حالی که گفته می‌شود اسپارتاک مسکو به دنبال جذب بیرانوند است اما آیا این انتقال مورد تایید دروازه‌بان ملی‌پوش هست یا نه؟ مشخص نیست. بیرانوند که در پرسپولیس شماره یک است و در این سال‌ها اغلب دروازه‌بان شماره یک تیم ملی هم بوده احتمالا می‌داند که حضور در اسپارتاک به معنای بازی کردنش درون دروازه نیست. و البته دروازه بانی پستی است که کمتر مربی به دنبال تغییر آن میفتد مگر اتفاقی مانند مصدومیت یا اشتباهات مکرر رخ بدهد.

درحال حاضر الکساندر ماکسیمنکو دروازه بان شماره یک اسپارتاک است. یک دروازه‌بان ۲۶ ساله و آینده‌دار که بعد از درخشش در لیگ روسیه با اسپارتاک به تیم ملی کشورش دعوت شد و در بازی دوستانه برابر بلاروس اولین بازی ملی‌اش را انجام داده و اولین کلین شیتش را هم رقم زد. او فصل گذشته در ۲۴ بازی لیگ برتر روسیه که در ترکیب اسپارتاک بازی کرد ۲۲ گل خورد و ۱۰ بار کلین شیت کرد. به نظر بیرانوند در صورتی‌که به اسپارتاک بپیوندد کار سختی برای گرفتن دستکش شماره یک از این دروازه‌بان جوان و ملی‌پوش روس خواهد داشت. 

برچسب ها
کد خبر : 7972
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار