loader
13:57
0
کد خبر : 7113

تابستان داغ در انتظار دو لژیونر؛ پایان فصل تلخ در سوپرلیگ ترکیه

کایسری اسپور با حضور دو بازیکن ایرانی‌اش فصل را در رده چهاردهم به پایان برد و باید دید آینده این دو بازیکن با این باشگاه به کجا می‌رسد.

تابستان داغ در انتظار دو لژیونر؛ پایان فصل تلخ در سوپرلیگ ترکیه

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، فصل برای کایسری اسپور و دو بازیکن ایرانی اش علی کریمی و مجید حسینی در سوپرلیگ ترکیه به پایان رسید. هرچند این تیم نتوانست جایگاه خوبی در جدول رده‌بندی داشته باشد اما از مهلکه سقوط هم گریخت و فصل آینده را هم در برترین سطح باشگاهی ترکیه حضور خواهد داشت.

با اینحال آخرین بازی کایسری برابر سیواس اسپور در حالی که برگزار شد که خبری از بازیکنان ایرانی این تیم نبود. هم علی کریمی و هم مجید حسینی مدتی است که دچار مصدومیت شده و عملا در ترکیب این تیم بازی نمی‌کنند. به نظر می‌رسد انتقال بازیکنان ایرانی به فوتبال باشگاهی ترکیه اینبار نیز چندان موفقیت آمیز نبوده است.

خاطره بد از ترکیه

ستاره های زیادی از فوتبال ایران طی سالهای گذشته به تیم‌های باشگاهی در ترکیه پیوسته‌اند. از ناصر صادقی ملی‌پوش پاس و پرسپولیس تا مهدی طارمی و رامین رضائیان که ماجرای پیوستنشان به ریزه‌اسپور تبدیل به یک داستان عجیب و غریب شد بازیکنان ایرانی موفقیت قابل توجهی در فوتبال ترکیه کسب نکردند. برخی مثل حامد کاویانپور و رضا شاهرودی بعد از حضور ناموفق در ترکیه دیگر به سطح اول بازنگشتند و برخی مانند علی قلی زاده با مصدومیت سنگین از آنجا  بازگشتند. قلی‌زاده آنطور که گفته می‌شود به خاطر عدم درمان مناسب در ترکیه آسیب دیدگی‌اش طولانی و بدخیم شد و هنوز نتوانسته در تیم باشگاهی اش در لهستان بازی کند.

سجاد شهباززاده و در سال‌های قبل‌تر محمد مومنی و سهراب بختیاری‌زاده نیز در باشگاه‌های ترکیه روزهای چندان درخشانی را سپری را نکردند.

ماجرای کریمی و حسینی

مجید حسینی بیش از شش سال است در فوتبال ترکیه حضور دارد. او ابتدا به ترابزون پیوست و بعد از سه فصل حضور در این تیم راهی کایسری اسپور شد. حسینی در ترابزون ۵۹ بازی انجام داد اما مصدومیت‌هایی را هم در این تیم تجربه کرد و حدود ۲۵ بازی را از دست داد. مدافع ۲۷ ساله و ملی‌پوش ایرانی  در کایسری در مجموع ۷۹ بازی انجام داد و البته ۴۳ مسابقه را هم به خاطر مصدومیت از دست داد.

علی کریمی، هافبک میانی کایسری که او هم وقتی خیلی جوان بود مثل مجید حسینی از فوتبال ایران به اروپا و دیناموزاگرب پیوسته بود، بعد از بازگشت درخشانش به لیگ‌برتر و بازی در سپاهان و استقلال به فوتبال قطر رفت و سپس از سال ۲۰۲۱ به کایسری اسپور پیوست. این هافبک ۳۰ ساله هم بازی های زیادی را به دلیل مصدومیت و عدم آمادگی در این تیم از دست داد و ۷ بازی پایانی از جمله بازی آخرسوپر لیگ برابر سیواس اسپور را به خاطر مصدومیت مهره کمر از دست داد.

تابستان داغ برای دوستاره

بی تردید نقل و انتقالات تابستانی می‌تواند برای این دوستاره ایرانی حاضر در لیگ ترکیه نیز داغ و پرهیاهو باشد چرا که آنها دو بازیکن باکیفیت فوتبال ایران در ساختار تدافعی هستند و حتی بازگشتشان به لیگ ایران می‌تواند با استقبال ویژه‌ای از سوی تیم‌های درجه اول روبرو شود. هردو بازیکن سابقه بازی در استقلال را دارند و شاید پیراهن آبی در صورت بازگشتشان به ایران اولین گزینه‌شان باشد.

برچسب ها
کد خبر : 7113
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار