loader
08:27
0
کد خبر : 2641

تاثیر دومینویی نیمکت‌های لغزان در فوتبال اروپا

اختصاصی / این روزها بسیاری از سرمربیان سرشناس دنیا بیکار هستند و نیمکت‌های خالی در تیم‌های بزرگی مثل لیورپول، بارسلونا و بایرن مونیخ، به دنبال سرمربی! همین بازار گمانه‌زنی‌ها را به شدت داغ کرده و هر حرکتی می‌تواند تاثیری مستقیم در دیگر تیم‌ها داشته باشد.

تاثیر دومینویی نیمکت‌های لغزان در فوتبال اروپا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، این روزها با تردیدهای زیادی که در مورد آینده مربیان در باشگاه‌های مختلف اروپایی وجود دارد، همه در انتظار تابستانی پرشور و هیجان هستند. تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا، لیورپول و بایرن مونیخ به دنبال سرمربی جدیدی هستند و همین بازار گمانه‌زنی‌ها را داغ کرده که ممکن است این گمانه‌زنی‌ها تا چند ماهی هم ادامه داشته باشد.

شرایط مثل یک تاثیر دومینویی است؛ هر قطعه‌ای که بیفتد، ممکن است برروی قطعات دیگر تاثیرگذار باشد و با انتقال هر یک از مربیان بزرگ به یک تیم، تغییراتی را برروی نیمکت دیگر تیم‌ها شاهد باشیم.

تیم‌هایی که به دنبال سرمربی هستنند

درحال حاضر و با اعلام یورگن کلوپ برای جدایی در پایان فصل، لیورپول به دنبال یک سرمربی صاحب‌نام است؛ بارسلونا و ژاوی هم شرایط مشابهی دارند و بایرن مونیخ هم به دنبال جایگزینی برای توخل است؛ البته احتمالا این تیم‌ها، تنها تیم‌هایی نخواهند بود که در بازار به دنبال سرمربی جدیدی می‌گردند؛ شرایط اریک تن هاگ روی نیمکت مربیگری منچستریونایتد به شدت متزلزل است و آینده پیولی در میلان هم کاملا مبهم به نظر می‌رسد. تیم‌های دیگری مثل المپیک مارسی و ناپولی هم در شرایط فعلی کار را با سرمربی موقت دنبال می‌کنند تا بتوانند در زمان مناسب گزینه ایده‌آلی را انتخاب نمایند.

دراین شرایط یکی از چهره‌های محبوب و پرطرفدار ژابی آلونسو است. با وجودی که این سرمربی اسپانیایی تا سال ۲۰۲۶ با بایرلورکوزن قرارداد دارد و بعید به نظر می‌رسد که به فکر ترک نیمکت این تیم باشد، اما گذشته او با سابقه سال‌ها حضور در لیورپول و بایرن مونیخ و دلبستگی‌اش به این تیم‌ها، ممکن است او را برای شروع چالشی بزرگ‌تر و در دست گرفتن هدایت یکی از این دو تیم وسوسه کند. هرچند که خودش تا به امروز گفته که خبر جدیدی در راه نیست.

بارسلونا: چند هفته‌ای است که دکو، مدیر ورزشی باشگاه کاتالان و خوان لاپورتا رئیس باشگاه به دنبال سرمربی جدیدی برای جایگزینی ژاوی ارناندز هستند. در بین گزینه‌های روی میز، نام روبرتو د زربی و هانسی فلیک دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که گزینه رافا مارکز، رد شده است و در عین حال نام افراد دیگری مثل توماس توخل نیز مطرح است.

لیورپول: بعد از صحبت‌های یورگن کلوپ مبنی بر تصمیمش برای جدایی در پایان فصل، کار برای مدیران لیورپول سخت شده. گزینه ایده‌آل آنها ژابی آلونسو است؛ اما این مربی جوان با بایرلورکوزن قرارداد دارد و درعین حال تیم‌های دیگری نیز به شدت به دنبالش هستند. در روزهای اخیر نام آموریم به عنوان شانس اول هدایت لیورپول مطرح شده است. مدیران این باشگاه، سرمربی‌ای می‌خواهند که با تاریخچه تیمشان آشنایی کامل داشته باشد.

بایرن مونیخ: گزینه مطلوب مدیران این باشگاه هم ژابی آلونسو است؛ اما به خدمت گرفتن این سرمربی جوان کار ساده‌ای نخواهد بود. صحبت‌هایی در مورد احتمال بازگشت هانسی فلیک نیز به گوش می‌رسد و نام‌های دیگری مثل تن هاگ و آرنه اسلات نیز روی میز است. زین‌الدین زیدان هم گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد ولی به خدمت گرفتن او نیز کار دشواری خواهد بود.

سرمربیان بزرگ و بیکار: از مورینیو تا زیدان

در شرایط فعلی چندین مربی بزرگ هستند که فعلا بیکارند و با تیمی قرارداد ندارند و انتظار می‌رود که برخی از آنها تا قبل از شروع فصل آتی، با باشگاه‌های جدیدی قرارداد ببندند. البته تنها بحث فوتبال باشگاهی مطرح نیست و این امکان وجود دارد که در تورنمنت‌های پیش رو و بازی‌های ملی نیز مربیانی به این لیست اضافه یا از آن کم شوند.

در حال حاضر قابل توجه‌ترین مربیان موجود در بازار عبارتند از: هانسی فلیک، زین‌الدین زیدان، جولن لوپتگی، ژوزه مورینیو، آنتونیو کنته و بعد از آنها گزینه‌هایی مثل گراهام پاتر و سولسشر و ایگور تودور.

در این بین سرمربیان زیادی هم هستند که ممکن است دیر یا زود از تیم فعلی‌شان جدا شوند؛ از روبرتو د زربی (برایتنون) و سرخیو کنسیسائو (پورتو) و روبن آموریم (اسپورتینگ لیسبون) گرفته تا تیاگو موتا (بولونیا)، آرنه اسلات (فاینورد)، میکل آرتتا (آرسنال)، ماسیمیلیانو الگری (یوونتوس)، لیونل اسکالونی (تیم ملی آرژانتین) و میچل (خیرونا). حتی آینده مائوریتسیو پوچتینو در چلسی هم با اما و اگرهایی روبروست.

کلوپ رسما اعلام کرده که قصد دارد تا یک سال به استراحت بپردازد. قصد و برنامه ژاوی ارناندز بعد از جدایی از بارسلونا مشخص نیست ولی بعید است که خیلی زود او را روی نیمکت مربیگری تیم دیگری ببینیم. از سوی دیگر توماس توخل آماده است تا سریعا به کنار زمین چمن بازگردد و به نظر می‌رسد که گزینه ایده‌آلش مربیگری در لیگ برتر انگلیس است.

بازار نقل و انتقالات مربیان داغ داغ است و هر حرکت و انتقالی ممکن است برنامه مدیران دیگر باشگاه‌ها را تغییر داده و زلزله بزرگی ایجاد کند. مدیران باشگاه‌های بارسلونا، لیورپول و بایرن برای شکار یک سرمربی ایده‌آل کمین کرده‌اند و این ممکن است اوضاع را برای دیگر باشگاه‌ها خطرناک کند. همه شواهد و قراین حکایت از آن دارد که تابستان پرهیجانی پیش روست.

برچسب ها
کد خبر : 2641
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار