loader
00:36
0
کد خبر : 13808

تاج‌گذاری سینر در آمریکا؛ ستاره ایتالیایی با فتح اوپن آمریکا به دومین گرند اسلم خود رسید

یانیک سینر با پیروزی برابر تیلور فریتس به مقام قهرمانی رقابت‌های گرند اسلم آزاد آمریکا دست یافت.

تاج‌گذاری سینر در آمریکا؛ ستاره ایتالیایی با فتح اوپن آمریکا به دومین گرند اسلم خود رسید

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ مرد اول تنیس جهان در دیدار پایانی این رقابت‌ها در دو ست اول کار چندان دشواری مقابل نماینده کشور میزبان نداشت ۶-۳ و ۶-۴ به برتری رسید و در ست سوم مانع بازگشت نفر دوازدهم رده‌بندی شد و ۷-۵ کار را تمام کرد تا برای نخستین بار در نیویورک به قهرمانی برسد.

پایان شیرین چند هفته پر التهاب و پرحاشیه برای ستاره ۲۳ ساله دنیای تنیس که دومین عنوان گرند اسلم را بعد از اوپن استرالیا برای او به همراه داشت.

این قهرمانی در حالی برای سینر به دست آمد که درست در آستانه مسابقات خبر جنجالی تبرئه وی از اتهام دوپینگ مثل بمب در رسانه‌های جهان صدا کرد. اما سینر که در شروع رقابت‌ها مجبور به قطع همکاری با مربی بدنساز و فیزیوتراپ خود شد اجازه نداد حواشی ایجاد شده عملکردش را تحت‌الشعاع قرار دهد و با اقتدار جام قهرمانی را بالای سر برد.

با این پیروزی، سینر بار دیگر برای کشورش تاریخ‌ساز شد و نخستین مرد ایتالیایی لقب گرفت که فاتح اوپن آمریکا می‌شود. او هم‌چنین بعد از فلاویا پنه‌تا در سال ۲۰۱۵ به دومین قهرمان ایتالیایی این تورنمنت تبدیل شد.

قهرمانی در نیویورک همچنین سینر را بعد از متس ویلاندر (۱۹۸۸)، راجر فدرر (۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷) و نواک جوکوویچ (۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۳) به چهارمین بازیکنی تبدیل کرد که دو گرند اسلم هاردکورت فصل (اوپن استرالیا و اوپن آمریکا) را از آن خود می‌کند.

اما از سوی دیگر، طلسم ناکامی تنیس‌بازان مرد آمریکایی‌ در گرند اسلم‌ها با باخت فریتس پا بر جا ماند. این بازیکن ۲۶ ساله امیدوار بود تا با فتح نیویورک طلسم ۲۱ ساله ناکامی مردان آمریکایی در گرند اسلم‌ها را بشکند، اما در گام آخر زورش به حریف پرقدرت ایتالیایی نرسید تا این قحطی و حسرت هم‌چنان ادامه پیدا کند.

برچسب ها
کد خبر : 13808
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار