loader
14:14
0
کد خبر : 14398

تراکتور - الوکره؛ آغاز مسیر قهرمانی در الجنوب

تیم تراکتور در اولین جدال از سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا میهمان الوکره قطر خواهد بود.

تراکتور - الوکره؛ آغاز مسیر قهرمانی در الجنوب

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ پس از شکست سپاهان در اولین دیدار از سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا، دومین نماینده کشورمان امشب مقابل الوکره قطر به میدان می‌رود.

تراکتور دراگان اسکوچیچ که شروع خوبی در لیگ برتر داشت، پس از شکست مقابل ذوب‌آهن در تبریز پا به این دیدار می‌گذارد و انگیزه زیادی برای جبران ناکامی در آخرین بازی خود دارد. تراکتور پس از کسب عنوان چهارم لیگ برتر در فصل گذشته، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ۲ را کسب کرد. 

نکته جالب درباره تقابل تراکتور با تیم‌های قطری اینکه، تی‌تی‌ها تاکنون موفق به شکست تیمی از شمال شرق شبه جزیره عربستان نشده‌اند. چهار شکست و دو مساوی در مجموع شش دیدار، کارنامه تیره قرمزپوشان برابر قطری‌ها را نمایان می‌سازد و باید دید آیا اسکوچیچ و تیمش موفق به شکستن این رکورد منفی خواهند شد یا نه؟

نگاهی به اسکواد الوکره نشان می‌دهد که این تیم شش ستاره میلیون دلاری دارد و با این نفرات سرشناس به مصاف نماینده ایرانی خواهد رفت. گرانترین بازیکن الوکره‌ای‌ها «عیسی لیدونی»، هافبک ۲۷ ساله اهل مراکش است که ارزشی شش میلیون یورویی در سایت ترانسفرمارکت دارد. بازیکنی که از یونیون برلین و از بوندسلیگا آلمان راهی الوکره شده و نامدارترین ستاره تیم تحت هدایت «میگل آنجل رامیرز» اسپانیایی است.

دومین بازیکن گران این تیم قطری، یک مهاجم نوک است. «ریکاردو گومز» ۳۲ ساله با ملیت کیپ‌ورد - پرتغالی که ارزشی ۴.۳ میلیون یورویی دارد. بازیکن سابق تیم‌های پارتیزان بلگراد صربستان، ویتوریا گیمارش پرتغال و الشارجه امارات که در ۷ بازی این فصل الوکره موفق به ثمر رساندن دو گل و ارسال یک پاس گل هم شده است.

با این حال «موج‌های آبی» فوتبال قطر در فصل جاری عملکرد چندان خوبی در لیگ داخلی نداشته‌‌اند و در حال حاضر با ۱ پیروزی، ۲ تساوی و ۱ شکست و ۵ امتیاز از ۴ بازی در رده هفتم قرار دارند. این تیم در آخرین بازی خود پیش از مصاف با تراکتور هم با نتیجه ۲ بر ۰ مغلوب الدوحیل صدرنشین لیگ ستارگان قطر شد.

باشگاه الوکره در فصل قبلی «لیگ ستارگان» که با شرکت ۱۲ تیم برگزار می‌شود، به مقام چهارم دست یافت تا حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲ را تجربه کند. این باشگاه قطری تجربه دو بار قهرمانی در این لیگ را هم در فصل‌های ۹۹-۱۹۹۸ و ۰۱-۲۰۰۰ دارد و دو بار هم در جام حذفی قطر در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۲۴ موفق به فتح جام شده است. در اتفاقی عجیب و جالب توجه این تیم در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به لیگ یک قطر سقوط کرد اما در فصل ۲۰-۲۰۱۹ توانست به لیگ ستارگان‌ برگردد.

برچسب ها
کد خبر : 14398
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار