loader
22:12
0
کد خبر : 12877

تراکتور یک - یک پرسپولیس؛ یک امتیاز از جهنم یادگار با سر ایوب

تراکتور و پرسپولیس در یک بازی پراتفاق و پرموقعیت، به تساوی یک - یک رسیدند. مسابقه‌ای پرهیچان و پرحاشیه که در نهایت پرسپولیس ۱۰ نفره توانست از آن یک امتیاز با خود به تهران بیاورد.

تراکتور یک - یک پرسپولیس؛ یک امتیاز از جهنم یادگار با سر ایوب

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ دیدار پرسپولیس و تراکتور از ابتدای تابستان و وقتی زمزمه‌های جدایی ستاره‌های تیم قهرمان به مقصد تبریز شنیده می‌شد، شروع شد و امروز این دو تیم، مقابل هم در مستطیل سبز مسابقه جذابی را برگزار کردند.

تراکتور در حالی میزبان پرسپولیس در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار بود که علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر، سه ستاره سابق پرسپولیس در ترکیب تیم تبریزی قرار داشتند. علاوه‌بر این‌ها شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری نیز با سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس علیه این تیم بازی می‌کردند.

پرسپولیس که هفته گذشته با تساوی افتتاحیه لیگ را به پایان رسانده بود حالا در این بازی فوق حساس و حیثیتی برای پیروزی مقابل تراکتور پا به میدان گذاشت اما اسیر جو ورزشگاه و بازی بسیار خوب حریف در یادگار شد و خوش شانس بود که در نهایت با یک امتیاز زمین را ترک کرد.

دو تیم در شرایطی از ساعت 20 در ورزشگاه مملو از جمعیت یادگار امام تبریز کار خود را با قضاوت وحید کاظمی آغاز کردند که اتفاق ویژه مسابقه امشب، استفاده از تکنولوژی VAR بود و علی صفایی به عنوان داور VAR در مسابقه امشب از سوی کمیته داوران معرفی شده بود. جالب آنکه خبری از تعبیه اتاق ویژه این تکنولوژی در ورزشگاه یادگار امام تبریز نبود و در بیرون از محوطه زمین چمن، داوران VAR در یک کانکس مستقر شده بودند!

بازیکنان تراکتور و پرسپولیس در دقایق ابتدایی مسابقه در حال محک‌زدن یکدیگر بودند و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود تا اینکه رفته‌رفته سرخ‌پوشان تبریزی توانستند صاحب توپ‌میدان شوند. در دقیقه 14، اولین موقعیت جدی مسابقه امشب روی حرکت انفرادی زیبای امیرحسین حسین‌زاده خلق شد که محمدحسین کنعانی‌زادگان روی توپ تاثیرگذار بود و موفق شد ضربه حسین‌زاده را دفع کند و به کرنر بفرستد. سرخ‌پوشان تبریزی به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند اما فرصت‌سوزی‌های پرشماری داشتند.

مهدی هاشم‌نژاد در دقیقه 17 صاحب موقعیت گلزنی شد که گندوز سد راه وینگر تراکتور شد و اجازه گلزنی به او نداد توپ را به کرنر فرستاد که روی ارسال کرنر، ضربه سر شجاع خلیل‌زاده خطرناک بود و با کمترین فاصله از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. تب‌وتاب بازی در ادامه کمتر شد تا اینکه در دقیقه 30 بار دیگر سرخ‌پوشان تبریزی صاحب موقعیت گلزنی شدند که این‌بار الکسیس گندوز ضربه سر تومیسلاو اشترکالی روی ارسال محمد نادری را به کرنر فرستاد.

تراکتوری‌ها به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و در فاصله کمتر از 2 دقیقه، 2 فرصت مناسب گلزنی به‌دست آوردند که ابتدا گندوز سد راه گلزنی عارف آقاسی شد و ضربه سر او را از روی خط دروازه برگشت داد و در ادامه، دروازه‌بان الجزایری سرخ‌پوشان توانست ضربه مواج مهدی ترابی را مهار کند. درخشش الکسیس گندوز باعث شد تا در نیمه‌ای که سرخ‌پوشان تبریزی نمایش برتری نسبت به پرسپولیس داشتند، بازی با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

فرشاد احمدزاده با شوتی ناگهانی اولین موقعیت جدی نیمه دوم را خلق کرد که شوت وینگر پرسپولیس از کنار دروازه تراکتور به شکلی خطرناک به بیرون رفت. بعد از این موقعیت، دوباره تراکتوری‌ها صاحب توپ‌ومیدان شدند و به دنبال خلق موقعیت گلزنی روی دروازه پرسپولیس بودند که روی ارسال ریکاردو آلوز، شجاع خلیل‌زاده در دقیقه 60 موفق شد گل اول مسابقه امشب را به‌ثمر برساند تا شاگردان دراگان اسکوچیچ بعد از حملات پرشمار سرانجام به گل برتری برسند.

سرخ‌پوشان تبریزی با وجود برتری یک‌گله به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، در دقیقه 72، 3 فرصت پیاپی گلزنی نصیب شاگردان اسکوچیچ شد که عملکرد درخشان الکسیس گندوز در خط دروازه پرسپولیس سد راه گلزنی دوباره تراکتوری‌ها شد؛ به‌طوری‌که او هم در مقابل ضربه مهدی ترابی ایستادگی کرد و هم توانست شوت مهدی هاشم‌نژاد را مهار کرد و ضربه ریکاردو آلوز هم به شکلی خطرناک از کنار دروازه سرخ‌پوشان پایتخت به بیرون رفت.

گاریدو در حالی به سراغ تغییر ترکیب تیمش و تهاجمی‌تر کردن شمایل ترکیب پرسپولیس رفت و علی علیپور و سعید صادقی را به جای عیسی آل‌کثیر و سینا اسدبیگی به میدان فرستاد که در دقیقه 74، تکل بی‌محابای سروش رفیعی روی پای ایگور پوستونسکی زمینه‌ساز اخراج مستقیم هافبک شماره 7 پرسپولیس شد؛ البته که در ابتدا، خبری از کارت قرمز نبود اما بعد از بررسی صحنه توسط VAR، وحید کاظمی برخورد رفیعی با پوستونسکی را خطای شدید تشخیص داد و به همین واسطه، هافبک باتجربه پرسپولیس از زمین مسابقه اخراج شد.

گاریدو بعد از اخراج سروش رفیعی به سراغ تغییر دوباره در ترکیب تیمش رفت و مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه 80 جانشین محمدحسین کنعانی‌زادگان شد. تراکتوری‌ها با وجود برتری یک‌گله به دنبال استفاده برتری نفری خود نسبت به تیم حریف بودند و در طرف مقابل، سرخ‌پوشان پایتخت در تلاش برای یافتن روزنه‌ای به سوی دروازه تراکتور بودند. تومیسلاو اشترکالی در دقیقه 84 یک فرصت خوب گلزنی دیگر دروازه پرسپولیس ایجاد کرد که الکسیس گندوز موفق به مهار ضربه مهاجم کروات تراکتور شد تا نتیجه بازی همچنان یک بر صفر به سود تراکتور بماند.

پرسپولیسی‌ها روی یک ضربه کرنر به خواسته خود رسیدند و در دقیقه 89، ارسال سعید صادقی با ضربه سر بی‌نقص ایوب العملود همراه شد و مدافع مراکشی توانست گل تساوی سرخ‌پوشان پایتخت را به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی العملود، داور مسابقه 7 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد که تراکتوری‌ها فرصت‌های خوبی برای رسیدن به گل برتری داشتند که در دقیقه 7+90 بهترین فرصت را ریکاردو آلوز از دست داد تا در پایان یک بازی پراتفاق و جنجالی، دو تیم با تساوی 1-1 کار خود را به پایان ببرند.

سرخ‌پوشان تبریزی ناکام در شکستن طلسم 1819 روزه خود بودند و بار دیگر مقابل پرسپولیس در تبریز نتوانستند پیروز شوند اما با این وجود، تک امتیاز مسابقه امشب باعث شد تا تیمِ اسکوچیچ 4 امتیازی شود و در قامت یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی کار خود را پیش ببرد. در طرف مقابل هم پرسپولیسی‌ها با هدایت خوان کارلوس گاریدو برای دومین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بودند و بازهم با نتیجه تساوی 1-1 کار خود را به پایان رساندند تا با کسب 2 امتیاز از 6 امتیاز ممکن شرایط ویژه‌ای در پایان هفته دوم داشته باشند!

برچسب ها
کد خبر : 12877
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار