loader
03:02
0
کد خبر : 1794

ترین‌های مرحله یک‌چهارم پایانی جام ملت‌ها به روایت آمار

اختصاصی / با پایان یافتن دور یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، حالا تنها چهار تیم در گردونه رقابت‌ها باقی مانده‌اند.

ترین‌های مرحله یک‌چهارم پایانی جام ملت‌ها به روایت آمار

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برگزار شد تا این تورنمنت وارد مراحل حساس و تماشایی خود شود. در بازی‌های برگزار شده، لحظاتی را شاهد بودیم که برای همیشه در خاطر فوتبال‌دوستان آسیا باقی خواهد ماند.

در مرحله نیمه نهایی، کره جنوبی که به دنبال اولین قهرمانی‌‌اش از سال ۱۹۶۰ به بعد است، با اردنی روبرو خواهد شد که اولین حضورش در نیمه نهایی جام ملت‌ها را تجربه می‌کند و قطر میزبان رقابت‌ها، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی بازی سختی مقابل ایران خواهد داشت. اما قبل از برگزاری این بازی‌ها، به بررسی آمار و ارقام بازی‌های یک چهارم نهایی می‌پردازیم:

رویاپردازی ادامه دارد

اردن برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی، توانست تا با نتیجه ۰-۱ از سد تاجیکستان که برای اولین بار به این تورنمنت راه یافته عبور کند. این بهترین عملکرد اردنی‌ها در تاریخ جام ملت‌ها در پنجمین حضورشان در این تورنمنت است. بهترین نتیجه قبلی آنها در این رقابت‌ها در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ و با رسیدن به مرحله یک چهارم پایانی رقم خورده بود.

یک نکته جالب توجه در مورد اردن این است که آنها تنها تیم حاضر در نیمه نهایی هستند که سابقه قهرمانی در این تورنمنت را ندارند. سه تیم دیگر یعنی قطر، کره جنوبی و ایران روی هم رفته شش بار قهرمانی در جام ملت‌ها را تجربه کرده‌اند.

ایران بالاخره بهتر از ژاپن

تیم ملی ایران بعداز ۵ تلاش، بالاخره موفق شد تا در جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن به پیروزی برسد و با ضربه پنالتی علیرضا جهانبخش توانست تا قهرمان چهار دوره از این رقابت‌ها را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد. ایران در چهار مصاف قبلی‌اش با ژاپن در جام ملت‌ها، به دو تساوی و دو باخت دست یافته بود که آخرین مصاف آنها با برد ۰-۳ ژاپن در نیمه نهایی دوره ۲۰۱۹ به پایان رسیده بود.

ژاپن تا پیش از این در جام ملت‌های آسیا، هرگز از ایران گل نخورده بود؛ ولی محمد محبی و علیرضا جهانبخش در این بازی طلسم دروازه ژاپن را شکستند.

برشم قهرمان قطر

مشعل برشم، دروازه‌بان تیم ملی قطر در بازی این تیم مقابل ازبکستان در مرحله یک چهارم پایانی در حکم یک قهرمان ظاهر شد و با مهار سه ضربه پنالتی تیمش را به نیمه نهایی رساند. دروازه‌بان ۲۵ ساله باشگاه السد تابه اینجای تورنمنت، پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان جام بوده و در رسیدن تیمش تا این مرحله نقش پررنگی را ایفا کرده است.

مصاف قطر- ازبکستان به علاوه اولین باری بود که کار قطر در جام ملت‌ها به ضربات پنالتی کشیده می‌شد و با مهارهای خیره کننده برشم، امیدهای قطری‌ها برای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان زنده ماند.

کره‌ای‌ها باز هم زنده ماندند

کره جنوبی در بازی‌اش در مرحله یک چهارم پایانی، باز هم روند گلزنی در وقت‌های تلف شده نیمه دوم را ادامه داد و ضربه پنالتی هوانگ هی چان در دقیقه ۹۶ مصاف با استرالیا، به این تیم کمک کرد تا در نهایت بتواند در وقت‌های اضافه از سد حریف قدرتمند خود عبور کرده و به نیمه نهایی صعود کند.

این چهارمین بار متوالی در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود که کره‌ای‌ها در وقت‌های تلف شده نیمه دوم به گل رسیدند. آنها در مصاف‌هایشان با اردن و مالزی در دور گروهی و جدال با عربستان در مرحله یک هشتم پایانی هم این تجربه را داشتند.

حذف تاجیکستان با سربلندی

رویاپردازی تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا بعد از باخت ۰-۱ این تیم مقابل اردن در مرحله قبل به پایان رسید. ولی باید این را در نظر داشت که آنها اولین حضورشان در این تورنمنت را تجربه می‌کردند و حالا با غرور و افتخار به کشور بازمی‌گردند.

آنها زیر نظر پیتر شگرت، در هیچ یک از پنج بازی اول‌شان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بیش از یک گل دریافت نکردند. آخرین تیمی که موفق به انجام این کار شده بود، اردن بود که در هیچ یک از هفت بازی اولش در جام ملت‌های آسیا در دو دوره مختلف بیش از یک گل نخورده بود  که آنها اولین حضورشان در این تورنمنت را در سال ۲۰۰۴ تجربه کردند.

لی،خطرناک‌ترین بازیکن جام

بعد از اتمام بازی‌های مرحله یک چهارم پایانی، لی کانگ این، بازیکن کره جنوبی با خلق ۱۷ موقعیت و شش موقعیت خطرناک، عنوان خطرناک‌ترین بازیکن جام را مال خود کرد. هافبک تهاجمی پاری سن ژرمن در عین حال بیشترین تعداد سانتر موفق در این تورنمنت را داشته (با ۱۶ سانتر)

اکرم عفیف از قطر هم که تا به اینجای تورنمنت شش گل به ثمر رسانده با خلق ۱۳ موقعیت و ۱۳ سانتر موفق در رده دوم قرار دارد.

پدرو، جنگجوترین بازیکن میدان

پدرو کوریئا، نه تنها توانست تا پنالتی پنجم و سرنوشت‌ساز قطر مقابل ازبکستان را وارد دروازه حریف کرده و بلیط صعود تیمش به نیمه‌نهایی را صادر کند، بلکه حضورش در زمین چمن در جریان مسابقه به شدت تاثیرگذار بود. او در این بازی بیش از هر بازیکن دیگر حاضر در مرحله یک چهارم پایانی، موفق به برد در دوئل‌های تک به تک شد.

این مدافع ۳۳ ساله که نقش پررنگی هم در قهرمانی قطر در جام ملت‌های ۲۰۱۹ ایفا کرد، در ۱۶ دوئل که شامل ۷ دوئل هوایی بود به پیروزی رسید. معز علی هم تیمی او و جلال الدین ماشاریپوف، هر یک با ۱۵ دوئل پیروز مشترکا در جایگاه دوم قرار گرفتند.

رایان ستاره‌ای در دروازه

متئو رایان، دروازه‌بان استرالیا در جریان دیدار تیمش مقابل کره جنوبی، هفت مهار حیرت‌انگیز داشت که شش تا از این ۷ مهار، در داخل محوطه جریمه انجام شد.

جو هیون وو، دروازه‌بان کره هم با ۴ مهار (۸۰ درصد موفقیت در مهارها) در رده دوم قرار گرفت و برشم با سه مهار سومین دروازه‌بان موفق مرحله یک چهارم پایانی بود.

برچسب ها
کد خبر : 1794
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار