loader
07:10
1
کد خبر : 1382

تغییر چهره تیم ملی در خط دفاعی؛ بازی با دو شماره ۶

اختصاصی/ تیم ملی با وجود آنکه در بخش تهاجمی یک تیم کامل است اما محرومیت و مصدومیت باعث شده چالش‌هایی در چیدمان خط دفاعی داشته باشد.

تغییر چهره تیم ملی در خط دفاعی؛ بازی با دو شماره ۶

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، اخباررسیده از دوحه قطر حاکی است که تیم ملی ایران برای بازی برابر سوریه و در صورت صعود بازی در یک چهارم نهایی برنامه‌های متفاوتی را در خط دفاعی دنبال خواهد کرد.

در حالی که دو مدافع وسط سرشناس و کلیدی تیم یعنی محمدحسین کنعانی زادگان به دلیل محرومیت و سیدمجید حسینی به خاطر مصدومیت بازی حساس یک‌چهارم نهایی برابر سوریه را از دست داده اند امیر قلعه‌نویی قصد دارد از روزبه چشمی در قلب خط دفاعی استفاده کند.

با توجه به بازگشت شجاع خلیل‌زاده به ترکیب خط دفاعی، تیم ایران برابر سوریه به احتمال فراوان با ترکیب چهارنفره در خط دفاعی بازی خواهد کرد که در این ترکیب چشمی و شجاع مدافعان وسط خواهند بود. غیبت صادق محرمی که به دلیل مصدومیت جام ملت ها را از دست داد باعث خواهد شد تا رامین رضائیان در سمت راست خط دفاعی بازی کند. اینکه از بین میلاد محمدی و احسان حاج صفی کدامیک در دفاع چپ بازی کنند به نظر تنها علامت سوال ترکیب دفاعی در بازی مرحله یک هشتم نهایی برابر سوریه باشد.

نکته دیگری که از تمرینات تیم ملی به گوش می رسید این است که در بازی برابر سوریه به احتمال زیاد تیم ملی از دو هافبک دفاعی به طور همزمان در ترکیب استفاده کند که در صورتی  که این اتفاق بیفتد، ترکیب تیم ملی در خط هافبک با دو متخصص در بخش دفاعی یعنی سعید عزت اللهی و امید ابراهیمی شکل خواهد گرفت.

اما از اردوی تیم ملی در قطر این خبر هم رسیده که در صورت صعود ژاپن به مرحله بعد و دیدار تیم ملی با این تیم، این احتمال وجود دارد که تیم ملی با سه دفاع بازی کند. در تمرینات اخیر در فاز تدافعی، تیم ملی در روزهای اخیر دو نوع متفاوت از روش 2-5-3 را تمرین کرده و در صورت صعود به یک چهارم و دیدار با تیمی چون ژاپن ممکن است شاهد یک تغییر اساسی در روش بازی تیم ایران باشیم.

عکاس: ابوالفضل امان‌الله/ اختصاصی فوتبال برتر

برچسب ها
کد خبر : 1382
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

ARB - 7 ماه پیش

نباید به زوج سامان و سعید دست بزنه...اگه سامان نباشه،تیم زیادی دفاعی میشه و توی بخش هجومی و تغذیه مهاجم ها به مشکل می خوریم.
0 0
پربازدیدترین اخبار