loader
07:57
0
کد خبر : 2106

تغییر چهره تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۲۷ عربستان

اختصاصی/ تیم ملی ایران در حالی با یکی از نسل های طلایی اش از رسیدن به فینال جام ملت ها بازماند که به نظر فوتبال ملی ایران در آستانه یک تغییرنسل و تحول جدی در بازیکنانش نزدیک شده است.

تغییر چهره تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۲۷ عربستان

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بازی های جام ملت های ۲۰۲۳ در حالی برای تیم ملی ایران پیش از رسیدن به فینال به پایان رسید که به نظر تعداد زیادی از ستاره های امروز دیگر شانس مجددی برای حضور در این مسابقات و تورنمنت های بزرگ بعدی نخواهند داشت. نسلی که خیلی ها آنرا نسل طلایی فوتبال ایران می دانستند در دو جام جهانی و دو جام ملت ها حضور پیدا کرد و البته نتوانست دستاورد و افتخار خاصی را به دست بیاورد.

آخرین جام ملت های ستاره ها

از جمع ۲۵ بازیکن تیم ملی حاضر در جام ملت های آسیا یازده بازیکن بالای سی سال بودند ضمن اینکه وحید امیری و پورعلی گنجی که پیش از جام مصدوم شدند و احمد نوراللهی هم که به خاطر مسائل انضباطی در این مسابقات نبودند نیز هرسه بازیکنانی بالای سی سال هستند.

در بین این یازده بازیکن بالای سی سال ستاره های مطرحی حضور دارند. کریم انصاری فرد (۳۳)، مهدی طارمی (۳۱)، علیرضا جهانبخش (۳۰)، سامان قدوس (۳۰)، روزبه چشمی (۳۰)، رامین رضاییان (۳۳)ِ، احسان حاج صفی (۳۳)، میلاد محمدی (۳۰)، شجاع خلیل زاده (۳۴)، سیدحسین حسینی (۳۱)، علیرضا بیرانوند (۳۱) این یازده بازیکن هستند. در واقع کریم انصاری فرد، احسان حاج صفی،رامین رضائیان،  در جام ملت های بعدی ۳۷ و مهدی طارمی ۳۴ ساله خواهند بود. شجاع به ۳۸ سالگی خواهد رسید و بیرانوند و سیدحسین حسینی تا جام ملت های ۲۰۲۷ به ۳۵ سالگی می رسند.  وحید امیری (۳۵)، مرتضی پورعلی گنجی (۳۱) و احمد نوراللهی (۳۱) نیز شرایط مشابهی دارند. شاید برخی از ستاره ها مثل طارمی و بیرانوند بتوانند تا پیش از ۳۵ سالگی آنقدر روی فرم باشند که بتوانند تیم ملی را در جام ملت ها کمک کنند اما بعید است این درباره همه صدق کند. این به خودی خود خبر از این می دهد که تیم ملی در آستانه یک تحول و پوست اندازی اجباری قرار دارد چرا که بازیکنانی مانند سامان قدوس، روزبه چشمی، علیرضا جهانبخش و میلاد محمدی تا چهارسال دیگر ۳۴ ساله می شوند.

ستاره های لب مرز

اما تیم ملی در لیست ۲۵ نفره اش ده بازیکن هم دارد که لب مرز سی سالگی هستند.  پیام نیازمند (۲۸)، مجید حسینی (۲۷)، حسین کنعانی زادگان (۲۹)،  صادق محرمی (۲۷)، سعید عزت اللهی (۲۷)، مهدی ترابی (۲۹)، علی قلی زاده (۲۷)، سردار آزمون (۲۹)، رضا اسدی (۲۸) و شهریار مغانلو (۲۹) این ده بازیکن هستند که در جام ملت های بعدی روی مرز سی سالگی یا بالاتر از آن خواهند بود.

حسین کنعانی زادگان،شهریار مغانلو مهدی ترابی و سردار آزمون در جام ملت های ۲۰۲۷ عربستان ۳۳ ساله هستند در حالی که مجید حسینی، محرمی، عزت اللهی و قلی زاده به سی سالگی می رسند. رضا اسدی و پیام نیازمند نیز سی سالگی را تا آن زمان رد خواهند کرد.

تغییر چهره

با این وصف سرمربی تیم ملی ایران در جام ملت های بعدی، از مجموعه ۲۱ بازیکنی که همه بالای سی سال و در آستانه بازنشستگی هستند تعداد زیادی انتخاب نخواهد داشت. این موضوع اهمیت مسابقات باشگاهی و توجه به استعدادهای جوان موجود فوتبال ایران را بالاتر می برد. آیا فوتبال ایران در حال حاضر با توجه به وضعیت تیم های پایه و زیر۲۳ سال ملی و باشگاهی پتانسیل جایگزینی ستاره های امروز را دارد؟

برچسب ها
کد خبر : 2106
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار