loader
11:44
1
کد خبر : 13247

به بهانه تقابل گل‌محمدی و پرسپولیس؛ آمار جالب قرمزها مقابل مربیان سابق

اختصاصی/ رویارویی یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس، شاید جذاب‌ترین اتفاق هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر باشد.

به بهانه تقابل گل‌محمدی و پرسپولیس؛ آمار جالب قرمزها مقابل مربیان سابق

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ پرسپولیس این هفته برابر فولاد قرار می‌گیرد و این یعنی رویارویی با یحیی گل‌محمدی که سابقه هدایت سرخپوشان را در لیگ برتر داشته و با آن‌ها ۴ بار فاتح این بازی‌ها شده است.

احتساب لیگ‌های نوزدهم و بیست و سوم، این رویارویی شماره ۴۱ پرسپولیس با مربیانی است که سابقه هدایت این تیم را داشته‌اند. در ۴۰ بازی قبلی، پرسپولیس ۲۰ بار برنده شده، ۱۱ بار شکست خورده و ۹ بازی هم برنده نداشته است. مصاف‌های این مربیان با پرسپولیس پیش از اینکه روی نیمکت قرمزها بنشینند، محاسبه نشده است. این یعنی آمار وینکو بگوویچ با فولاد برابر پرسپولیس در لیگ دوم یا گل‌محمدی با صبا در لیگ‌های هفتم و دوازدهم، درنظر گرفته نشده چرا که این دو مربی در آن مقطع، سابقه هدایت پرسپولیس را نداشتند. 

در ادامه به شکل جزیی‌تری آمار و ارقام پرسپولیس مقابل سرمربیان سابقش را بررسی می‌کنیم:

وینکو بگوویچ: ۴ بازی

در لیگ سوم روی نیمکت پرسپولیس نشست. بگوویچ پس از ترک قرمزها، ۴ بار برابر آنها قرار گرفت که همگی به عنوان سرمربی پاس همدان بود. او موفق به شکست دادن پرسپولیس نشد. در لیگ هفتم یک برد برای پرسپولیس و یک مساوی حاصل این تقابل بود و در لیگ هشتم ۲ برد برای پرسپولیس ثبت شد. 

مصطفی دنیزلی: یک بازی

هدایت پرسپولیس را در لیگ ششم برعهده داشت. در نیمه دوم لیگ یازدهم هم روی نیمکت آن‌ها نشست. تنها تقابلش با پرسپولیس پس از ترک این تیم، در لیگ نوزدهم با تراکتور بود که به پرسپولیس باخت.

افشین قطبی: یک بازی

سرمربی پرسپولیس در لیگ هفتم بود و در بخشی از لیگ هشتم هم روی نیمکت سرخپوشان نشست. قطبی در لیگ هجدهم به عنوان سرمربی فولاد انتخاب شد و مقابل تیم سابق خود شکست خورد. 

زلاتکو کرانچار: ۸ بازی

کرانچار بعد از ترک پرسپولیس، بارها مقابل این باشگاه قرار گرفت. مربی کروات در ابتدای لیگ نهم، سرمربی پرسپولیس شد ولی این همکاری بعد از ۲۱ بازی به پایان رسید. کرانچار سپس هدایت سپاهان را برعهده گرفت و در بازی برابر پرسپولیس صف آرایی کرد. ۲ تساوی در لیگ یازدهم، دو پیروزی برای هر دو طرف در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم و یک برد برای پرسپولیس و یک مساوی در لیگ هفدهم حاصل این تقابل‌ها بود.

علی دایی: ۱۲ بازی

در دو مقطع هدایت پرسپولیس را برعهده داشت. پس از کرانچار در اواخر لیگ نهم تا پایان لیگ دهم و سپس از لیگ سیزدهم تا اوایل لیگ چهاردهم. دایی ۱۲ بار پس از ترک پرسپولیس برابر آنها قرار گرفت. او در لیگ یازدهم و با راه‌آهن یک مساوی و یک پیروزی دشت کرد. در لیگ دوازدهم و مجدداً با راه‌آهن آمار یک پیروزی و یک شکست را به ثبت رساند. دایی در لیگ پانزدهم و این‌بار در قامت سرمربی صبای قم یک برد و یک تساوی بدست آورد. دیگر تقابل دایی با پرسپولیس در لیگ شانزدهم و با نفت تهران بود که ۲ برد برای پرسپولیس بدست آمد. دایی همراه با سایپا هم در لیگ هفدهم به یک برد رسید و متحمل یک باخت شد و در لیگ هجدهم و مجدداً همراه با نارنجی پوشان به یک پیروزی و یک تساوی رسید.

حمید استیلی: ۲ بازی

هدایت پرسپولیس را در لیگ یازدهم برعهده گرفت ولی این همکاری فقط تا نیم‌فصل ادامه پیدا کرد. استیلی سپس ۲ بار برابر قرمزها قرار گرفت و در هر دو بازی شکست خورد؛ در لیگ چهاردهم همراه با راه‌آهن و در لیگ شانزدهم همراه با ملوان. 

یحیی گل‌محمدی: ۱۱ بازی

در نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم، سرمربی پرسپولیس و جانشین مانوئل ژوزه شد. چند فصل بعد و در نیمه دوم لیگ نوزدهم به این تیم برگشت و جای کالدرون را گرفت و تا پایان نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم هم هدایت قرمزها را در دست داشت. او پس از قبول سرمربیگری قرمزها و جدایی از این تیم ۱۱ مرتبه برابر پرسپولیس قرار گرفت. یحیی در لیگ سیزدهم و با نفت تهران یک مساوی و یک باخت را به ثبت رساند. در لیگ چهاردهم و روی نیمکت ذوب‌آهن آمار یک برد و یک باخت را از خود بر جا گذاشت. در لیگ هفدهم و با تراکتور ۲ شکست را متحمل شد. در لیگ هجدهم و با پدیده، مجدداً دو بار به پرسپولیس باخت اما در لیگ نوزدهم و همراه با همین تیم مشهدی یک پیروزی کسب کرد.

حمید درخشان؛ یک بازی 

درخشان در لیگ چهاردهم، این فرصت را پیدا کرد که سرمربی پرسپولیس شود. درخشان بعد از ترک قرمزها، یک بار با نفت تهران برابر تیم سابقش‌قرار گرفت که به نتیجه‌ای بهتر از شکست نرسید.

برچسب ها
کد خبر : 13247
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

رضا - 20 روز پیش

بازی تو قزوین اصلا خوب نیست گزارشگر خیلی حرف میزنه تکرار مکررات میگه کارگردان تلویزیونی اصلا کار بلد نیست صحنه اهسته دائم رو مخه بازی در جریان رو ول میکنه هی صحنه های بی اهمیت رو نشون میده این برا مادپرسپولیسی ها زجرراوره که تو قزوین بازی کنیم
0 0
پربازدیدترین اخبار