loader
04:50
0
کد خبر : 3837

تولد دوباره بارسلونا؛ تصمیمی که همه چیز را تغییر داد

اختصاصی / از زمانی که ژاوی اعلام کرد که در پایان فصل بارسلونا را ترک خواهد کرد، عملکرد این تیم بهبود چشمگیری داشته است.

تولد دوباره بارسلونا؛ تصمیمی که همه چیز را تغییر داد

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ بارسلونا در روزهای اخیر، هفته‌ای فوق‌العاده را پشت سرگذاشت. همه چیز طبق برنامه و به نحوی پیش رفت که تا چندی پیش هیچکسی تصورش را هم نمی‌کرد. سه شنبه پیش بود که بارسلونا با برد مقابل ناپولی به یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

حالا و بعد از چهار سال، آنها در این مرحله و در جمع برترین‌های اروپا حضور خواهند داشت و این یکی از اهداف اصلی تعیین‌شده برای تیم در ابتدای فصل بود.

برد مقابل اتلتیکو و اتفاقات خوشی که به همراه داشت

یکشنبه هم آنها یک شاهکار دیگر را رقم زدند و با قاطعیت اتلتیکومادرید را به زانو در آورده و سهمیه‌شان برای فصل بعدی لیگ قهرمانان اروپا را عملا کسب کردند چرا که با این برد، آنها حضورشان در جایگاه چهارم جدول لیگ برتر را قطعی کردند و بدین ترتیب سهمیه حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا را خواهند داشت.

بارسا با این برد، فاصله‌اش با اتلتیکومادرید را به ۹ امتیاز رساند که این فاصله‌ای است که در ۹ هفته مانده تا پایان رقابت‌های این فصل لالیگا، عملا قابل جبران نخواهد بود.

این برد در عین حال باعث شد تا بارسلونا بتواند رده دوم جدول لالیگا را به تسخیر خود درآورد. این نکته مهمی‌ست؛ چرا که بارسلونا از اکتبر سال گذشته هرگز نتوانسته بود تا در جایگاه دوم قرار بگیرد! حالا هم زمان زیادی بُرد تا آنها بتوانند به این جایگاه بازگردند. اما این هفته برای بارسلونا هفته‌ای مملو از اخبار خوب بود.

حرف‌های ژاوی

اما چه چیزی باعث این اتفاقات و این تغییرات شده؟ کاملا روشن است؛ حالا و با برگزاری چندین و چند بازی، می‌توان با قاطعیت گفت که این دیدگاه درست است. تصمیم ژاوی برای اعلام خبر جدایی‌اش در بارسلونا در پایان فصل، رمز این موفقیت بود. این سرمربی جوان بارها این حرف را تکرار کرده و نتایج به دست آمده از آن زمان به بعد نشان می‌دهد که اعلام این خبر، باعث جان گرفتن دوباره بارسلونا شده است.

روند خوب

بعد از باخت بارسلونا مقابل ویارئال بود که ژاوی اعلام کرد که در پایان فصل بارسلونا را ترک خواهد کرد. از آن باخت به بعد بارسلونا ۱۰ بازی برگزار کرده و در هیچ یک، طعم باخت را نچشیده. البته باید این را هم در نظر داشت که آنها در همه بازی‌ها خوب و ایده‌آل نبودند و به عنوان مثال در این مسیر مقابل گرانادا و اتلتیک بیلبائو به دو تساوی دست یافتند و در ۲ دیدار عملکرد خوبی را به نمایش نگذاشتند.

ولی کاملا روشن و واضح است که بارسلونا جان تازه‌ای گرفته؛ چه از نظر نتایج کسب شده و چه از نظر سبک بازی. تیمی که بیش از نیمی از فصل را برای کسب برد دست و پا می‌زد، در چهار برد اخیرش، در سه بازی با اقتدار و به راحتی به پیروزی رسید: مقابل ختافه، ناپولی و اتلتیکومادرید.

حالا این حس که بارسلونا تیمی در حال رشد است، کاملا مشهود و روشن به نظر می‌رسد.

بهبود عملکرد تدافعی

بارسا از نظر عملکرد خوب دفاعی دوباره مثل فصل قبل شده است. اینکه آنها در چهار بازی متوالی اخیر در لالیگا گلی را دریافت نکرده‌اند، تصادفی نیست و نشان از پیشرفت و بهبود اوضاع تیم است.

حضور کوبارسی در ترکیب بارسا، حال و هوای تازه‌ای به این تیم داده و کریستنسن هم به عنوان بازیکن محوری تیم، نقشی کلیدی را ایفا می‌کند و بازگشت تراشتگن هم قطعا تاثیرگذار است. فاکتورهای زیادی هستند که به بارسلونا کمک کرده تا در این ۴ بازی بتواند دروازه‌اش را بسته نگاه دارد.

آنها در خط حمله هم بهبود چشمگیری داشته‌اند؛ مخصوصا لواندوفسکی که دوباره به روزهای اوجش بازگشته. حضور لامین یامال در تیم هم بسیار موثر بوده؛ این بازیکن جوان در سطح فوق العاده‌ای در ترکیب بارسا می‌درخشد و اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر در بارسلونا در جریان است، اصلا تصادفی نیست.

برچسب ها
کد خبر : 3837
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار