loader
13:32
1
کد خبر : 7685

هنگ کنگ - ایران؛ پیش به سوی صدرنشینی!

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در دیدار برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل هنگ کنگ قرار می‌گیرد.

هنگ کنگ - ایران؛ پیش به سوی صدرنشینی!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه نویی در پنجمین مسابقه مقدماتی جام جهانی 2026 از ساعت ۱۵:۳۰ مقابل هنگ‌ کنگ صف آرایی می کند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که با 10امتیاز و صدرنشینی در گروه E، صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده‌اند در این مسابقه باید سومین رویارویی خود در یک سال اخیر را در ۲۰۳ روز مقابل این حریف شرق آسیایی برگزار کنند. در ۲ دیدار قبلی‌ ایران ابتدا توانست با نتیجه ۴ بر صفر در دور رفت انتخابی حریف را شکست بدهد و البته در جام ملت‌های آسیا با نتیجه یک بر صفر برنده شود تا رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را در ۹ دیدار مقابل هنگ کنگ حفظ کند.

از سوی دیگر هنگ کنگ که با یک امتیاز، قعرنشین گروه است پس از خداحافظی با یورن اندرسن نروژی، از وولفگانگ لویسر اتریشی به عنوان سرمربی موقت استفاده می‌کند. ایران اکنون به عنوان تیم دوم قاره کهن و بیست دنیا، در رنکینگ آسیا اختلاف ۲۹ پله‌ای و در رنکینگ فیفا اختلاف ۱۳۷ پله‌ای با هنگ کنگ دارد اما با یادآوری دیدار آخر ۲ تیم نباید این حریف را به هیچ وجه دست کم گرفت.

کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی تیم داوری این مسابقه را اعلام کرد که طی آن، تیم داوری از عمان به سرپرستی قاسم مطر علی قرار است این بازی را قضاوت کنند.

این داور جوان، گمنام و 34 ساله عمانی، پیش از این نیز سابقه قضاوت بازی تیم ملی ایران را برعهده داشته است. در دیداری دوستانه که در سال 2018 میان ایران و قطر برگزار شد و شاگردان کی روش با گل‌های طارمی و آزمون به پیروزی رسیدند، قاسم مطر علی قضاوت آن مسابقه را برعهده داشت.

کادرفنی تیم ملی با توجه به قطعی بودن حضور ایران در جمع تیم‌های دور سوم انتخابی فرصت بسیار مناسبی دارد تا از نفرات جوان حاضر در اردو استفاده کند و باید دید از بین حسین پورحمیدی، امین حزباوی، صالح حردانی، آریا یوسفی، ابولفضل جلالی، محمد قربانی، جواد حسین نژاد، مهدی لیموچی، اللهیار صیادمنش، جواد آقایی‌پور و محمدرضا آزادی کدام بازیکنان فرصت قرار گرفتن در ترکیب اصلی را به دست می‌آورند.

مهدی ترابی به دلیل مسمومیت غذایی در اردوی تیم ملی حضور ندارد و محمد حسین کنعانی‌زادگان نیز محروم است. همچنین نفراتی مثل محمد محبی، سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده به دلیل مصدومیت و سید حسین حسینی و رامین رضاییان هم به دلیل قرار نگرفتن در لیست، در این بازی حضور ندارند‌.
این مسابقه امروز ساعت 15:30 برگزار می شود.
برچسب ها
کد خبر : 7685
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

حمید - 3 ماه پیش

باسلام وخسته نباشید.چه اصراریه که گزارشگر بازی ایران و هنگ کنگ اسم قائدی را قائدی تلفظ میکنه و بعضا دچار اشتباه میشه.
0 0
پربازدیدترین اخبار