loader
05:31
0
کد خبر : 2049

تین تین مارکز: بعد از رسیدن به فینال ، ژاوی به من پیغام داد

اختصاصی / تین تین مارکز سرمربی اسپانیایی قطر در آستانه بازی فینال اعلام کرده که بعد از برد ایران حدود سیصد پیغام روی موبایلش دریافت کرده.

تین تین مارکز: بعد از رسیدن به فینال ، ژاوی به من پیغام داد

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تین تین مارکز سرمربی اسپانیایی تیم ملی قطر در آستانه بازی سرنوشت‌ساز تیمش در فینال جام ملت‌های آسیا گفتگویی اختصاصی با روزنامه مارکا انجام داده که در اینجا می‌توانید گزیده‌ای از آن را مطالعه کنید:

خیلی‌ها حتی نام واقعی تو را نمی‌دانند. اسمتان بارتولومه است، ملقب به تین تین. درست است؟

بله.این لقب را کاپون، بازیکن سابق رایووایه کانو وقتی من حدودا هجده ساله بودم برای من انتخاب کرد. آن موقع هنوز مو داشتم و او می‌گفت که شبیه تین تین هستم (شخصیت کارتونی تن تن). در قطر من را به نام خانوادگی‌ام، لوپز صدا می کنند.

قطر در نیمه نهایی ایران را برد. پیغامهای تبریک زیادی از اسپانیا دریافت کردید؟

خیلی از چهره‌های فوتبال اسپانیا به من تبریک گفتند. وقتی وارد رختکن شدم ، حدودا سیصد پیغام روی گوشی موبایلم داشتم. دوستانی مثل لوتینا، والورده, ژاوی ارناندز، لیلو و... می‌دانم که خیلی‌ها خوشحال شدند. چون من مربی‌ای هستم که برای اینکه به اینجا برسم، راه‌های زیادی رفته‌ام و چالش‌های زیادی سرراهم داشته‌ام. حضور در این فینال به نحوی نتیجه و بیانگر سال‌ها تلاش من است.

فوتبال قطر به نوعی با فوتبال اسپانیا گره خورده. با ژاوی ارناندز، لیلو، فلیکس سانچز و...

هرکدام از این افرادی که نام بردید،کارهای بزرگی در فوتبال قطر انجام دادند. از جمله فلیکس.. بخشی از این موفقیت را مدیون او هستیم و من این را به خودش هم گفته‌ام. ژاوی و لیلو هم در تیم خیلی خوبی به نام السد بودند و همین‌قدر در این موفقیت نقش دارند.

فینال روز شنبه ، به نوعی معجزه برای شماست.. چون زمان کوتاهی با این بازیکنان کار کرده‌ای. موافقید؟

امتیاز مثبتی که از آن برخوردار بودم این بود که من در همان زمان شروع به کارم، بازیکنان قطری را به واسطه کار کردنم در باشگاه الوکره (تیمی که تین تین مارکز از سال ۲۰۱۸ هدایت آن را برعهده دارد)، می‌شناختم و آنها هم با من آشنا بودند. واقعیت این است که یک بحث شناختن افراد از زاویه بیرونی است و بحث دیگری شناخت افراد در کنارشان است؛ سورپرایز می‌شوی. بازیکنان می‌دانستند من به چه سبکی کار می‌کنم و در واقع مدل کاری من را می‌شناختند.

آیا اسپانیایی بودنتان هم نقشی در این میان داشته؟

حس قطری بودن در بین ما زیاد است. در حقیقت خیلی شبیه هم هستیم. خیلی سریع ارتباط برقرار کردیم و در عین حال آنها دیدگاه ما به فوتبال را خیلی دوست داشتند.

فکر می کنید که چند تا از بین بازیکنان ثابت تیمتان می‌توانند در یک تیم متوسط لالیگایی بازی کنند؟

دست کم چهار تا از شاگردانم می‌توانند در لالیگا فوتبالشان را دنبال کنند.

خیلی‌ها از دیدن سطح فوتبال آسیا شگفت‌زده شدند.

در اینجا تیم‌های سرسخت و قدرتمندی هستند که بازیکنانشان تجربه بازی در اروپا را دارند. فوتبال عرب در حال رشد است. واقعیت این است که قطر در یک جام جهانی حضور یافته و حالا همه چیز متفاوت است. در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مصاف با اکوادور، سنگال و هلند دروازه‌اش گل باران نشد. من این را به فلیکس سانچز هم گفتم. شاید این توقعاتی را ایجاد کرد که واقع‌بینانه نبود. آن هم در مقابل تیم‌های بزرگ. باخت ۰-۲ مقابل اکوادور نتیجه بدی برای قطر نیست.

فوتبال قطر برای آنکه بتواند به سطح جهانی برسد چه چیزی کم دارد؟

بیش از هر چیزی جمعیت! جمعیت قطر فقط سه میلیون نفر است و تنها ۳۰۰ هزار نفر قطری در این کشور زندگی می‌کنند.  ما مقابل ایرانی به پیروزی رسیدیم که ۸۸ میلیون نفر جمعیت دارد. تفاوت خیلی زیاد است ولی رسیدن به دو فینال متوالی آسیا، یک موفقیت فوق‌العاده است.

خودتان هم توقعش را نداشتید؟

نه. با رقبایی که در تورنمنت حضور داشتند و قرعه‌های احتمالی، بسیار بعید می‌دانستم. ولی شرایط برای ما اینگونه پیش رفت و حالا در یک فینال تاریخی هستیم. حتی فکر کردن به آن هم خیلی بعید بود

ولی در این فینال، شما مدعی اول برد هستید؛ چون اردن اولین فینالش را تجربه می‌کند و این یک فینال خیلی بزرگ خواهد بود.

بله. ما میزبانیم و قهرمان دوره قبلی هستیم. ولی یک چیز به شما بگویم: قبل از این تورنمنت، آنها در یک بازی دوستانه ۱-۲ ما را بردند. آنها تیم سرسختی هستند و سرمربی‌شان خیلی خوب ما را می‌شناسد.

بعد از بازی فینال، با تیم ملی قطر می‌مانید؟

نمی دانم. در تئوری،  برنامه این بود که فقط همین دو ماه سرمربیگری تیم را برعهده داشته باشم. من تا سال ۲۰۲۵ با الوکره قرارداد دارم و باید ببینیم که بعد از فینال چه خواهد شد.

برچسب ها
کد خبر : 2049
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار