loader
10:26
1
کد خبر : 3723

جادوگران اسپانیایی روی نیمکت‌های تیم‌های برتر اروپا

اختصاصی / در بین تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا ، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا، سرمربیانی با ملیت‌های مختلف دیده می‌شوند که جالب اینجاست که بیشترین تعداد سرمربیان از یک کشور، متعلق به اسپانیاست.

جادوگران اسپانیایی روی نیمکت‌های تیم‌های برتر اروپا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تعداد سرمربیان اسپانیایی که تیم‌هایشان را به مرحله یک چهارم پایانی سه تورنمنت معتبر اروپایی، یعنی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا رسانده‌اند، نکته‌ای‌ست که از دید رسانه‌های ورزشی پنهان نمانده؛ پپ گواردیولا، لوئیز انریکه، ژابی آلونسو، ژاوی ارناندز، اونای امری، میکل آرتتا و مندیلیبار!

ترکیبی لوکس از مهارت و هوش

هفت سرمربی اسپانیایی برروی نیمکت‌های مربیگری بزرگ‌ترین تیم‌های این روزهای فوتبال اروپا می‌درخشند؛ بدین ترتیب می‌توان گفت که فوتبال اسپانیا دست کم از لحاظ تعدد مربیان در مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا حرف اول را می‌زند.

این نشانگر پرستیژ بالای سرمربیان اسپانیایی در فوتبال اروپاست؛ مربیانی که در مکاتب و باشگاه‌های مختلف رشد و پرورش یافته‌اند و حالا هم در باشگاه‌هایی با ذهنیت‌های فوتبالی متفاوت مربیگری می‌کنند ولی حس رقابت در آنها حرف اول را می‌زند.

ایتالیا با ۵ نماینده در تعقیب اسپانیا

منچسترسیتی، پاری سن ژرمن، بارسلونا و آرسنال با سرمربیان اسپانیایی‌شان به یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند و استون‌ویلا و المپیاکوس و بایرلورکوزن با بهره‌گیری از دانش سرمربیان اسپانیایی، در دور یک چهارم پایانی لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا حاضر هستند. برتری اسپانیایی‌ها با ۷ سرمربی در این دور از سه تورنمنت سرشناس اروپایی، تنها با حضور سرمربیان ایتالیایی تهدید می‌شود؛ ایتالیایی‌ها ۵ سرمربی در این مرحله دارند که سردمدار آنها بی تردید کارلو آنچلوتی است.

در کنار نام کارلتوی بزرگ، نام دانیله ده روسی (سرمربی رم)، پیولی (سرمربی میلان)، گاسپرینی (سرمربی آتالانتا) و وینچنتزو ایتالیانو (سرمربی فیورنتینا) دیده می‌شود.

بعد از لشکر ایتالیایی‌ها، آلمان با چهار سرمربی در این سه تورنمنت معتبر در جایگاه بعدی است که بی تردید گل سرسبد آنها یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول است و باید نام توماس توخل (بایرن مونیخ)، ترزیچ (دورتموند) و راجر اشمیت (بنفیکا) را هم به جمع سرمربیان موفق آلمانی این فصل اضافه کرد.

اسپانیا، ایتالیا و آلمان تنها کشورهایی هستند که چندین سرمربی در این دوره از این سه تورنمنت معتبر دارند و ملیت سایر سرمربیان با هم متفاوت است؛ سرمربیانی از آرژانتین، فرانسه، اسکاتنلد، جمهوری چک، ترکیه، رومانی، پرتغال و نروژ... هیچ سرمربی انگلیسی‌ای به روی نیمکت مربیگری هیچ یک از تیم‌های حاضر در دور یک چهارم پایانی این سه تورنمنت نمی‌نشیند و این نکته عجیبی است.

سیمئونه، تنها آرژانتینی در بین ۲۴ سرمربی باقیمانده در این سه تورنمنت است. سرمربی مقتدر اتلتیکو، استاد صعود به دورهای پایانی رقابت‌های اروپایی است.

معجزه و اقتدار به سبک اسپانیایی

در بین هفت سرمربی اسپانیایی حاضر در این مرحله از سه تورنمنت معتبر اروپایی، باید به عملکرد معجزه‌آسای برخی از آنها اشاره کرد.

بایرلورکوزن در دیدارش در دور یک هشتم پایانی لیگ اروپا تا دقیقه ۷۱، ۰-۲ از قره باغ عقب بود ولی تصمیمات درست و تاکتیک‌های بی‌نقص ژابی آلونسو باعث شد تا تیم آلمانی بتواند به دور بعدی صعود کند. المپیاکوس مندیلیبار هم در لیگ کنفرانس اروپا، در مصاف با مکابی معجزه مشابهی را رقم زد. در بازی رفت، المپیاکوس ۱-۴ از حریف باخت و این زخمی کاری به نظر می‌رسید. ولی آنها در بازی برگشت در ۹۰ دقیقه، بازی را ۴- ۱ کردند و با زدن دو گل در وقت‌های اضافه، به شکلی معجزه‌آسا به دور بعد رسیدند.

خوسه لوئیز مندیلیبار که فصل پیش با سویا قهرمان لیگ اروپا شد، حالا تصویری شگفت‌آور را از خودش در تیمی که همین اواخر هدایتش را در دست گرفته، ارائه کرده است.

باید این را درنظر داشت که لوئیز انریکه (پاری سن ژرمن)، میکل آرتتا (آرسنال) و ژابی آلونسو (بایرلورکوزن)، هر سه از اسپانیا، تیم‌هایشان را در صدر جداول لیگ‌های داخلی فرانسه، انگلیس و آلمان می‌بینند.

لیست ۲۴ سرمربی برتر اروپا

هر سه تورنمنت لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا، به زودی در مرحله یک چهارم پایانی دنبال خواهند شد و این بدان معناست که ۲۴ تیم برتر در قالب سه تورنمنت مختلف برای رسیدن به فینال با هم رقابت خواهند کرد.

حالا با آنالیز و تحلیل ۲۴ سرمربی این تیم‌ها، این لیست به دست می‌آید که حکایت از سلطه سرمربیان اسپانیایی در این سه تورنمنت دارد:

اسپانیا: با ۷ سرمربی " گواردیولا (سیتی)، لوئیز انریکه (پاری سن ژرمن)، ژاوی ارناندز (بارسلونا)، میکل آرتتا (آرسنال)، ژابی آلونسو (بایرلورکوزن)، اونای امری (استون ویلا) و لوئیز مندیلیبار (المپیاکوس)"

ایتالیا: با ۵ سرمربی " کارلو آنچلوتی (رئال مادرید)، ده روسی (رم)، پیولی (میلان)، وینچنتزو ایتالیانو (فیورنتینا)، گاسپرینی (آتالانتا)"

آلمان: با ۴ سرمربی " یورگن کلوپ (لیورپول)، توخل (بایرن مونیخ)، ترزیچ (دورتموند) و اشمیت (بنفیکا) "

آرژانتین: با یک سرمربی "دیگو سیمئونه (اتلتیکومادرید)"

فرانسه: با یک سرمربی " گاسه (مارسی)"

اسکاتلند : با یک سرمربی "دیوید مویس (وستهم)"

جمهوری چک: با یک سرمربی "کوبک (ویکتوریا پلژن)"

ترکیه: با یک سرمربی "کارتال (فنرباغچه)"

رومانی : با یک سرمربی " لوچسکیو (پائوک)"

پرتغال: با یک سرمربی "پائولو فونسکا (لیل)"

نروژ : با یک سرمربی "دیلا (بروژ)"

دوئل مستقیم دو اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا

بعد از انجام قرعه کشی بازی‌های مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد که بارسلونا و پاری سن ژرمن باید مقابل یکدیگر قرار بگیرند و این به منزله دوئل مستقیم دو سرمربی اسپانیایی که روزگاری هم‌تیمی هم بودند و سپس تبدیل به سرمربی و شاگرد شدند و حالا رقیب هم هستند، خواهد بود.

در لیگ کنفرانس اروپا هم این احتمال وجود دارد که تیم‌های اونای امری و مندیلیبار در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم بروند. قبل از آن استون ویلا با لیل روبرو خواهد شد و المپیاکوس باید فنرباغچه ترکیه را از پیش رو بردارد.

برچسب ها
کد خبر : 3723
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

علی - 6 ماه پیش

واو
0 0
پربازدیدترین اخبار