loader
04:57
0
کد خبر : 1065

آشنایی با جانشین احتمالی یحیی/ یک خاورمیانه‌گرد حرفه‌ای!

مارکوس پاکتای پرتغالی در نزدیکی نیمکت پرسپولیس قرار دارد.

آشنایی با جانشین احتمالی یحیی/ یک خاورمیانه‌گرد حرفه‌ای!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ یحیی گل‌محمدی بعد از 49 ماه حضور روی نیمکت پرسپولیس و 7 استعفا بالاخره در اواسط دی ماه تصمیم قطعی خود را برای جدایی از پرسپولیس گرفت. درحالی که خیلی‌ها فکر می‌کردند یحیی این بار مثل دفعات گذشته بازهم به پرسپولیس باز خواهد گشت اما روی جدایی‌اش پافشاری کرد تا درویش با جدی‌ترین چالش دوران مدیریت خود در پرسپولیس روبرو شود: انتخاب سرمربی.

هواداران پرسپولیس از همان لحظات اولیه استعفای یحیی، بازگشت برانکو را از درویش خواستار شدند اما مرد کروات در نهایت پیشنهاد پرسپولیس را با وجود تلاش‌های فراوان و حتی سفر درویش به قطر، نپذیرفت. در این بین اسامی زیادی از مربیان داخلی و خارجی برای پرسپولیس ردیف شد اما به نظر می رسد رضا درویش و همکارانش که ظاهرا 10 گزینه را برای سرمربیگری پرسپولیس مدنظر قرار داشتند، به یک گزینه برزیلی جدی‌تر از سایر گزینه‌ها فکر می‌کنند. مارکوس پاکتا، نامی است که امروز به عنوان سرمربی احتمالی پرسپولیس مطرح شده است. گزینه‌ای نه چندان شناخته شده و اسم و رسم دار که چندان مورد استقبال هواداران پرسپولیس قرار نگرفته است.

پاکتا نیامده، داستان ساز شد

همانطور که گفته شد هواداران پرسپولیس روی خوش به مرد برزیلی که باشگاه به عنوان جانشین یحیی  درنظر گرفته نشان نداده اند. آنها که بی صبرانه منتظر بازگشت برانکو و تکرار خاطرات خوش دروان حضور او در پرسپولیس بودند حالا به جای او باید یک مربی نه چندان شناخته شده و کارنامه دار را روی نیمکت ببینند. بررسی‌ واکنش‌های اولیه هواداران پرسپولیس در فضای مجازی نشان می‌دهد آنها که این روزها دل خوشی هم از درویش ندارند، فعلا به انتخاب باشگاه پرسپولیس روی خوشی نشان نداده‌اند. البته هواداران پرسپولیس نسبت به همه گزینه های داخلی هم همین قدر جبهه داشتند و شرایط به گونه ای بود که هیچ مربی ایرانی جرات نشستن روی نیمکت پرسپولیس را نداشت. به همین دلیل بهترین تصمیم برای مدیریت باشگاه آوردن مربی خارجی بود اما نه هر مربی خارجی! هواداران پرسپولیس به واسطه موفقیت های پی در پی برانکو و یحیی حسابی سختگیر شده اند و نمی توانند هر مربی را روی نیمکت تیم شان ببینند و به خاطر همین است که استقبال خوبی از مارکوس پاکتا نداشته اند.

یک خاورمیانه گرد حرفه‌ای!

نکته جالب درباره پاکتا این است ک او در حال حاضر با تیم بلوزداد الجزایر قرارداد دارد اما اگر بخواهد سرمربی پرسپولیس شود مشکلی با باشگاه الجزایری ندارد..نکته جالب درباره پاکتا این است که او حسابی خاورمیانه را گشته و در کشورهای همسایه مربیگری کرده است. پاکتا تجربه حضور در لیگ‌های امارات، قطر، عراق و عربستان  و تیم‌های الغرافه، الریان، الشباب، الشرطه و الهلال را  در کارنامه خود دارد. حتی برای مدت زمانی  سرمربی تیم ملی عربستان بوده و سرمربیگری تیم ملی لیبی، الزمالک مصر، الاتحاد لیبی و باشگاه پون سیتی هند را هم بر عهده داشته و در دو مقطع تیم‌های مختلفی در برزیل را هدایت کرده است. از فلامینگو در دوران جوانی تا بوتافوگو که همین 5 سال پیش سرمربی آن بود. او پنج سال اخیر در فوتبال باشگاهی الجزایر حضور داشته اما نکته جالب درباره او این است که با تداوم و ثبات بیگانه است و میانگین حضورش در تیم های مختلف یک فصل و نیم بوده و کلا علاقه زیادی به تغییر تیم دارد. اگر بخواهیم از موفقیت های دوران مربیگری پاکتا بگوییم او با الغرافه دو بار قهرمان لیگ قطر شده و دو جام امیر قطر و یک جام ستارگان قطر را با این باشگاه و الریان برده است. همچنین نوزده سال قبل با الهلال قهرمان لیگ عربستان و جام شاه فهد شده است. آخرین جام‌های او نیز مربوط به قهرمانی لیگ الجزایر با همین تیم بلوزداد است که مربوط به فصل  2022/2021 بوده است. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید حضور او روی نیمکت پرسپولیس قطعی می شود یا با این سرمربی هم توافقی حاصل نمی شود و درویش مجبور به مذاکره با سایر گزینه‌ها خواهد شد.

برچسب ها
کد خبر : 1065
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار