loader
02:28
0
کد خبر : 1313

کدام آفتاب در کاتالونیا و نیوکمپ طلوع می‌کند؟

اختصاصی / با تصمیم ژاوی برای جدایی از بارسلونا، گمانه‌زنی‌ها در مورد جایگزین‌های او روی نیمکت تیم کاتالان داغ شده است.

کدام آفتاب در کاتالونیا و نیوکمپ طلوع می‌کند؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، ژاوی ارناندز، بازیکن سابق و سرمربی فعلی باشگاه بارسلونا در اقدامی غیرمنتظره و بعد از باخت تیمش مقابل ویارئال اعلام کرد که در پایان فصل، باشگاه کاتالان را ترک خواهد کرد. او در صحبت‌هایش تاکید کرد که حتی اگر تیمش در لیگ قهرمانان اروپا هم به قهرمانی برسد، به هر ترتیب در ماه ژوئن از نیمکت بارسلونا جدا خواهد شد.

این تصمیم مقامات باشگاه را بر آن خواهد داشت تا به دنبال جایگزین مناسبی برای او باشند. اخباری که در حال حاضر دراین باره منتشر می‌شود، تنها در حد احتمالات و گمانه‌زنی‌هاست و سران باشگاه، در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای جایگزینی ژاوی هستند. اما آنچه مسلم است این است که بارسلونا تحت هر شرایطی برای فصل آینده به دنبال مربی خواهد بود.

در این میان، دو بحث مطرح می‌شود، انتخاب یک سرمربی از بین بازیکنان سابق و یا چهره‌های شناخته شده در بین بارسلونایی‌ها و گزینه دوم، انتخاب یک سرمربی صاحب نام و بزرگ دنیای فوتبال که گزینه اول، محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

انتخاب سرمربی از بین گزینه‌های خانگی

در حال حاضر تمرکزها بیشتر برروی گزینه اول، یعنی یک چهره آشنا برای آبی‌اناری‌هاست. در صدر لیست نامزدها، نام دو گزینه دیده می‌شود: تیاگو موتا (سرمربی فعلی بولونیا) و رافا مارکز (سرمربی بارسا اتلتیک).

مارکز گزینه مدنظر لاپورتا برای بارسا اتلتیک است و دکو، مدیر ورزشی باشگاه کاتالان هم خیلی خوب از توانایی‌های مربیگری او اطلاع دارد. از سوی دیگر موتا هم سرمربی دیگری است که دکو به شدت به سبک کاری او علاقه‌مند است.

روز گذشته، مارکز درها را به روی هدایت تیم اصلی بارسلونا باز کرد و بعد از تاکید خبرنگاران درمورد اینکه آیا خودش را آماده هدایت تیم اصلی بارسلونا می‌بیند یا خیر گفت:« در مقابل یک فرصت این چنینی، نمی‌توانی نه بیاوری. در صورتی که چنین پیشنهادی دریافت کنم، سعی می‌کنم که دردسترس باشم و به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهم.»

علاوه بر این دو گزینه، باید نام جیووانی فن برونهورست (سرمربی سابق رنجرز) را نیز در لیست قرار داد. دکو، مدیر ورزشی بارسلونا در زمانی که زیر نظر فرانک ریکارد در بارسلونا توپ می‌زد، مدتی در کنار فن برونهورست هم بازی کرده بود.

در این میان دو نام دیگر هم به گوش می‌رسند که آنها نیز نظر مثبت مدیران بارسلونا را به خود جلب کرده‌اند؛ یکی از آنها میچل، سرمربی فعلی خیروناست و گزینه بعدی، ایمانول آلگواسیل، سرمربی رئال سوسیداد است که دیدگاه‌های فوتبالی جذابی دارند و سبک کاری آنها با سبک و ایده بازی بارسلونا کاملا جور به نظر می‌رسد.

برچسب ها
کد خبر : 1313
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار