loader
13:46
0
کد خبر : 3728

جشنواره گل رئال و بایرن؛ غافلگیری بزرگ تاتنهام در شب درخشش سیلوا

اختصاصی / در ادامه رقابت‌های حساس لیگ‌های اروپا، تیم‌های رئال مادرید، منچسترسیتی و بایرن مونیخ رقبای خود را با نتیجه پرگل بدرقه کردند اما تاتنهام در تقابل با فولام حسابی غافلگیر شد و شکست خورد.

جشنواره گل رئال و بایرن؛ غافلگیری بزرگ تاتنهام در شب درخشش سیلوا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ همانند شنبه‌های گذشته، امروز نیز فوتبال اروپا شاهد برگزاری دیدارهای حساس در لیگ‌های مختلف بود که با بررسی مهمترین این بازی‌ها در خدمت شما خواهیم بود.

بوندسلیگا آلمان

دارمشتات ۲-۵ بایرن‌مونیخ

در یکی بازی‌های هفته بیست‌و‌ششم لیگ دسته اول فوتبال آلمان، امروز از ساعت 18 به وقت تهران، 5 بازی هم‌زمان برگزار شد که در مهم‌ترین آنها بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها، میزبان خود تیم دارمشتات را با نتیجه 5 بر 2 در هم کوبید.

بایرن مونیخ اگرچه گل اول بازی را در دقیقه 28 از تیم اسکارک دریافت کرد اما توسط جمال موسیالا در دقایق 36 و 64، هریک در دقیقه 1+45، سرژ گنبری در دقیقه 74 و ماتیس تل در دقیقه 3+90، به این گل‌ پاسخ داد. دارمشتات در دقیقه 5+90 به وسیله اسکای ویلهمسون دومین گل را زد تا کمی از سنگینی شکست بکاهد.

شاگردان توماس توخل با این نتیجه نوزدهمین پیروزی خود را کسب کردند و 60 امتیازی شدند تا فاصله خود را با بایرلورکوزن صدرنشین که یک بازی کمتر انجام داده را، موقتاً به 7 امتیاز کاهش دهند. همچنین بایرن مونیخ به لطف گل‌هایی که در این بازی زد، شمار گل‌های زده خود در فصل جاری را به 78 گل افزایش داد تا اکنون از نظر تفاضل گل با لورکوزن (هر دو تیم 47+) برابر باشد.

این مسابقه برای هری کین یک بازی ویژه به شمار می‌رفت. ستاره انگلیسی با حضور در این مسابقه به اولین تاریخ بوندسلیگا تبدیل شد که در اولین فصل حضورش ۳۱ گل زده است. همچنین او رکورد شخصی اش را ارتقا داد و برای اولین بار در یک فصل لیگ ۳۱ گل به ثمر رساند.

خلاصه بازی دارمشتات ۲-۵ بایرن مونیخ را تماشا کنید:

لالیگا اسپانیا

رئال‌مادرید ۴-۲ اوساسونا

در هفته بیست و نهم لالیگا رئال‌مادرید در ورزشگاه خانگی اوساسونا به میدان رفت و با نتیجه پرگل 4-2 برنده شد. وینیسیوس با به ثمر رساندن 2 گل چهره قابل توجه این دیدار بود.

رئال این بازی را با پرس از زمین حریف آغاز کرد و اوساسونا پس از یکی دو اشتباه جزئی که خطری روی دروازه‌اش ایجاد نکرد، بالاخره در دقیقه 3 به تماشای فرصت طلبی وینیسیوس جونیور نشست.

ستاره برزیلی که پیش از بازی مورد توهین‌های نژادپرستانه هواداران حریف قرار گرفته بود، روی فشار به کاتنا، مدافع آخر اوساسونا، توپ را به دست آورد و به سمت محوطه جریمه حریف کرد. او موفق شد روی ضربه زمینی پای راست به زاویه مخالفت دروازه‌بان را مغلوب خود کرده و به شعارهای علیه خود واکنش نشان دهد.

اینطور به نظر می‌رسید که رئال با این گل زودهنگام جریان بازی را در دست گرفته و نیمه سختی را برای اوساسونا رقم بزند اما میزبان برخلاف پیش‌بینی‌ها عمل کرد. قرمزپوشان پس از گل، فورا به فکر جبران افتادند و در دقیقه 7 بازی نتیجه را تغییر دادند. روی شروع کوتاه کرنر در نزدیکی محوطه جریمه رئال، هراندو با ارسال کوتاه به نزدیکی دروازه موقعیت خطرناکی ایجاد کرد که آنته بودیمیر موفق شد با عبور توپ از بین پاهای دنی کارواخال که روی خط دروازه ایستاده بود، گل تساوی را به ثمر برساند.

فده والورده پس از اینکه ارسال دیدنی براهیم دیاز را در نزدیکی محوطه جریمه دریافت کرد، با ارسال نرمی آن را به نزدیکی دروازه رساند که کارواخال از راه رسید و با ضربه فنی بیرون پای راست توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد. اینگونه بود که باز هم رئال از رقیب خود پیش افتاد.

نیمه دوم جریان بازی افت زیادی داشت و 15 دقیقه ابتدایی آن بیشتر با درگیری‌های فیزیکی دنبال شد که منجر به دریافت کارت زرد از سوی ادواردو کاماوینگا از رئال و لوکاس تورو از اوساسونا شد.

رئال ظاهراً سعی داشت از دقیقه 60 به بعد، روی دروازه اوساسونا پرس را آغاز کند که موفق شد از اشتباه حریف بهره برده و در دقیقه 61 توسط براهیم دیاز به گل برسد.

اوساسونا که کاملا به زمین رئال نفوذ کرده بود، روی ارسال بلند فده والورده از نزدیکی دروازه رئال غافلگیر شد. دیاز موفق شد بازیکن پیش روی خود را فریب داده و پس از کنترل ارسال والورده در موقعیت تک به تک، با ضربه زمینی به راحتی سومین گل را به ثمر برساند.

چهارمین گل رئال خیلی زود از راه رسید و وینیسیوس موفق شد در دقیقه 64 دومین گل خود را بزند. والورده هوشمندانه ارسال بیرون پای آنتونیو رودیگر را با بالای تنه به فضای خالی پشت مدافعان حریف هدایت کرد تا فضای فرار وینیسیوس را فراهم کند. ستاره برزیلی به سمت محوطه جریمه حرکت کرد و با وجود دخالت مدافع حریف موفق شد از زاویه بسته گلزنی کند.

رئال به تفاضل 3 گل قانع نبود و حملات بیشتری را روی دروازه حریف ایجاد می‌کرد. بازی در نیمه دوم هم پس از سپری شدن دقایق کسل‌کننده با فشار رئال همراه بود که در دقیقه 84 می‌توانست یک گل دیگر به همراه داشته باشد اما رودریگو پس از اینکه 4 بازیکن را دریبل زد با واکنش خوب سرجیو هررا همراه شد تا راهی به دروازه پیدا نکند. لوکاس واسکز در دقیقه 88 موفق به گلزنی شد اما به دلیل حضور در موقعیت آفساید این گل مردود شد.

رئال روی اشتباه مدافعانش و البته واکنش بد لونین در این بازی یک گل دیگر دریافت کرد. در دقیقه 90+1 ایکر مونوز روی پاس آرسو به راحتی درون محوطه جریمه توپ دریافت کرد و ضربه زمینی او از بین پاهای لونین عبور کرد تا دومین گل اوساسونا به ثمر برسد.

 

خلاصه بازی اوساسونا ۲-۴ رئال مادرید را تماشا کنید:

جام حذفی انگلیس

منچسترسیتی ۲-۰ نیوکاسل

منچسترسیتی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در اتحاد میزبان نیوکاسل بود و توانست این تیم را ۲-۰ شکست دهد. هر دو گل سیتی را برناردو سیلوا به ثمر رساند تا با این پیروزی سیتی روانه مرحله نیمه‌نهایی شود.

بازی با برتری شاگردان پپ گواردیولا در مالکیت توپ و خلق موقعیت آغاز شد؛ در دقیقه ۸ دوکو در محوطه جریمه صاحب توپ شد و فرصت داشت گل اول را بزند اما با دخالت مورفی، توپ دفع شد. پنج دقیقه بعد برناردو سیلوا در سمت راست محوطه جریمه به توپ رسید و شوتش با برخورد به مدافعان حریف وارد دروازه نیوکاسل شد.

لحظاتی بعد هم کواچیچ پس از همکاری با هالند ضربه‌ای فوق‌العاده را روانه دروازه کرد اما دوبراوکا با واکنش زیبایی توپ را دفع کرد.

در ادامه سرعت بازی افت کرد و دیگر شاهد موقعیتی نبودیم تا اینکه در دقیقه ۳۱ سیلوا یک بار دیگر دروازه حریف را باز کرد. او دوباره از سمت راست حرکت کرد و در لبه محوطه جریمه ضربه‌اش را زد و به گل دوم دست یافت.

در پانزده دقیقه پایانی نیمه اول هم سیتی به حملاتش ادامه داد و چند موقعیت نصفه و نیمه هم خلق کرد اما موفق نشد گل دیگری بزند و دو تیم با نتیجه ۲-۰ به رختکن رفتند.

در دقیقه ۴۸ دوکو پس از یک و دو با فودن در مقابل دروازه قرار گرفت اما ضربه‌اش را دروازه‌بان به خوبی مهار کرد. چند دقیقه بعد یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های مهمان خلق شد. در جایی‌که ضربه خطرناک ایساک با برخورد به پای واکر دفع شد. در ادامه تعداد حملات نیوکاسل بیشتر شد و سیتی کمی عقب رفت. در دقیقه ۶۶ گوردون می‌توانست اختلاف را کم کند اما ضربه‌اش از کنار دروازه به بیرون رفت. در چند دقیقه پایانی منچستر سیتی بازی را مدیریت کرد و دیگر شاهد موقعیت خاصی نبودیم تا این تیم با پیروزی ۲-۰ به نیمه‌نهایی جام حذفی برسد.

.

لیگ برتر انگلیس

فولام ۳-۰ تاتنهام

در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس دو تیم تاتنهام و فولام در ورزشگاه ویکتریچ رود شهر لندن به میزبانی فولام به مصاف هم رفتند.

بازی با حملات پر دامنه فولام آغاز شد و آن‌ها فشار زیادی به روی دروازه تاتنهام وارد کردند. تاتنهام موقعیت این را داشت که از حریف پیش بیافتد که ضربه مدیسون با بدشانسی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۲ رودریگو مونیز روی اشتباه کولوسفسکی دروازه تاتنهام را باز کرد تا میزبان با برتری به رختکن برود. در شروع نیمه دوم این تیم فولام بود که به گل رسید، در دقیقه ۴۹ ساشا لوکیچ روی ارسال تماشایی کاستانیه دروازه تاتنهام را برای بار دوم گشود.

درست ۱۰ دقیقه بعد رودریگو مونیز گل سوم را برای فولام به ثمر رساند تا فولامی ها تاتنهام را تحقیر کنند. در ادامه تاتنهام موقعیت های بسیار زیادی را از دست داد تا در نهایت بازی با همان نتیجه ۳-۰ به پایان برسد.

 

.

برچسب ها
کد خبر : 3728
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار