loader
07:06
0
کد خبر : 3217

جلسه کلیدی در پرونده مرگ مارادونا: 8 متهم و ۲۵ سال زندان

اختصاصی/ دادگاه سن ایسیدرو، در آرژانتین حالا به محتوای بیش از صد و سی هزار فایل صوتی دست یافته که به پرونده هشت نفر در ارتباط با مرگ دیگو مارادونا مرتبط است و این فایل‌ها را بررسی خواهد کرد.

جلسه کلیدی در پرونده مرگ مارادونا: 8 متهم و ۲۵ سال زندان

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بیش از ۱۳۰ هزار فایل صوتی مرتبط با هشت نفر، زنجیره‌ای از تصمیمات پزشکی و یک مرگ؛ مرگ اسطوره‌ای به نام دیگو مارادونا که به گفته دادگاه، می‌شد مانع از وقوع آن شد.

بررسی تمام این مدارک از روز چهارشنبه در دادگاه سن ایسیدرو در ایالت بوئنوس آیرس آرژانتین آغاز شد.

بین ۸ تا ۲۵ سال زندان

درگذشت تلخ دیگو مارادونا که منجر به یک سونامی در دنیای فوتبال شد، حالا به تشکیل یک پرونده قضایی منتهی شده که از روز چهارشنبه وارد فاز جدیدی شده است. حالا دادگاه باید درباره پرونده‌ای که در ظاهر یک مرگ به نظر می‌رسید ولی رنگ و بویی از قتل در آن دیده می‌شود، تصمیم‌گیری کند؛ جرمی که قانون آرژانتین برای آن بین ۸ تا ۲۵ سال مجازات پیش‌بینی می‌کند.

هشت متهم این پرونده عبارتند از: آگوستینا کساچوف (روانپزشک)، کارلوس دیاز (روانشناس) نانسی فورلینی (پزشکی که مراقبت‌های خانگی مارادونا را هماهنگ می‌کرد)، ماریانو پرونی (هماهنگ کننده پرستاران)، ریکاردو عمر آلمیرون (پرستار)، دایانا گیسلا مادرید (پرستار) و پدرو دی اسپانیا (پزشک بالینی). تمام این افراد اعضای کادر پزشکی، بهداشتی‌ای بودند که مراقبت از دیگو مارادونا را برعهده داشتند.

قرار بر این بود که در دادگاهی که روز چهارشنبه برگزار شد، هر هشت متهم حضور بیابند و تاریخ شروع جلسات شفاهی و علنی تعیین گردید.

ماجرا از چه قرار است؟

در روز هجدهم آوریل سال ۲۰۲۳، دادگاه استیناف، با رد درخواست ابطال روند و تغییر طبقه‌بندی حقوقی پرونده قضایی مربوطه، دستور رسیدگی به پرونده مرگ مارادونا در سال ۲۰۲۰ را تائید کرد.

مارادونا در روز ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰، تنها ۲۵ روز بعد از تولد شصت سالگی‌اش درگذشت و کالبدشکافی جسد او مشخص کرد که در نتیجه " ادم حاد ریوی ناشی از نارسایی مزمن قلبی" در گذشته است. در عین حال در قلب او، اثر کاردیومیوپاتی نیز رویت شد.

اعتیاد و مشکلات دیگر

قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶، با مشکل اعتیاد به الکل درگیر بود و در روز ۲ نوامبر ۲۰۲۰ به دلیل کم‌خونی و کم‌آبی بدنش در کلینیک بستری شد و یک روز بعد، به مرکز بهداشتی دیگری منتقل گردید و در آنجا مورد عمل جراحی قرار گرفت. مارادونا در روز ۱۱ نوامبر ۲۰۲۰ از بیمارستان مرخص شد و به خانه ای در محله ای اختصاصی در حومه بوئنوس آیرس منتقل گردید و چند نیروی کادر پزشکی در خانه از او مراقبت می کردند تا اینکه در روز ۲۵ نوامبر همان سال درگذشت.

برچسب ها
کد خبر : 3217
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار