loader
13:37
0
کد خبر : 11338

جوابیه فیفا به رسانه آمریکایی درباره حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها

سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از روند ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران ابراز رضایت کرد.

جوابیه فیفا به رسانه آمریکایی درباره حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در آستانه شروع لیگ بیست و چهارم بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها دوباره داغ شده است. ماجرایی که سال‌ها حرف و حدیث‌های زیادی درباره آن مطرح بود اما بالاخره در لیگ سال گذشته در اغلب شهرها شاهد ورود بانوان به ورزشگاه ها بودیم. این درحالی است که امروز مهدی تاج در بخشی از صحبت هایش به گزارش‌هایی از یگان ویژه اشاره کرد که  بخش عمده ای از این گزارش به نحوه ورود بانوان و موانع پیش روی آن بوده است. رئیس فدراسیون روی این موضوع تاکید کرد که نباید چنین مشکلاتی باعث حذف دوباره بانوان از ورزشگاه‌‌ها شود و باید شرایط به گونه‌ای پیش برود که مشکلات حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها حل شود نه اینکه کلا شاهد حذف دوباره آنها باشیم.

این درحالی است که امروز فیفا در بیانیه‌ای که در اختیار سایت آمریکایی اتلتیک قرار داده، درباره موضوعات مطرح‌ شده درباره ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در ایران پاسخ داده است. در این بیانیه آمده است:‌«فیفا به تعامل و گفتگو اعتقاد دارد و این رویکرد پیشرفت آشکار را در این زمینه از سال ۲۰۱۸ نشان داده است. این پیشرفت تدریجی بوده و در ابتدا در مسابقات بین‌المللی شاهد ورود بانوان بودیم و در ادامه در مسابقات لیگ در تهران و در نهایت در سراسر ایران اکنون شاهد حضور بانوان هستیم. طبق آخرین گزارش‌ها، در فصل گذشته در نزدیک به نیمی از مسابقات لیگ برتر ایران و ورزشگاه‌ها شاهد حضور بانوان بودیم. پس از یک دوره ۴۰ ساله ممنوعیت کامل حضور زنان در ورزشگاه‌ها، این پیشرفت تلقی می‌شود.»

فیفا در ادامه بیانیه خود از حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها حمایت کرده:«این پایان راه نیست. فیفا به صراحت بیان کرده است که به آینده‌ای می‌نگرد که در آن همه دختران و زنانی که مایل به حضور در مسابقات فوتبال در ایران هستند، آزاد باشند. به همین دلیل گفتگو با فدراسیون فوتبال ایران و مقامات ادامه دارد. این موضوع به طور مرتب در گفتگوهای فیفا با فدراسیون فوتبال ایران در همه سطوح مطرح می‌شود. گفتگوی ما با فدراسیون فوتبال ایران در سال‌های گذشته سازنده بوده و فدراسیون بسیاری از تعهدات خود را انجام داده و به تدریج دسترسی زنان به ورزشگاه‌های سراسر کشور را بهبود بخشیده است.»

برچسب ها
کد خبر : 11338
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار