loader
08:26
0
کد خبر : 4323

جوان‌ترین و مسن‌ترین تیم‌ها در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اختصاصی/ میانگین سنی تیم انریکه ۲۴.۴ سال و میانگین سنی بارسلونا ۲۴.۸ سال است که در بین تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، جوان‌ترین تیم‌ها به حساب می‌آیند

جوان‌ترین و مسن‌ترین تیم‌ها در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بارسلونا و پاری سن ژرمن در این فصل روی جوانان حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. در بین هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، این دو تیم جوان‌ترین رختکن را دارند.

این باشگاه فرانسوی برخی از بازیکنان کهنه‌کارش مثل نیمار، مسی، وراتی و راموس را از دست داد و بعد از آن به سراغ جوان‌گرایی در رختکن تیمش و سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ای آینده‌دار و بلند مدت رفت.

بارسلونا هم با جدایی برخی از بازیکنان سابقه‌دار مثل بوسکتس و آلبا و با در نظر داشتن شرایط موجود، به تیم پایه‌ای‌اش اعتماد کرد.

جوان‌ترین تیم‌ها در یک چهارم پایانی اروپا

پاری سن ژرمن لوئیز انریکه حالا جوان‌ترین تیم حاضر در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپاست و میانگین سنی بازیکنان حاضر در رختکن این تیم، ۲۴.۴ سال است.

بارسلونا با میانگین سنی ۲۴.۸ سال در رده دوم است. آرسنال و دورتموند با میانگین سنی برابر ۲۵.۶ سال بازیکنان حاضر در رختکن‌شان مشترکا در رده سوم هستند و بایرن مونیخ با میانگین سنی ۲۶.۷ سال، منچسترسیتی با میانگین سنی ۲۶.۸ سال، رئال مادرید با میانگین سنی ۲۷.۳ و در نهایت اتلتیکو با ۲۸.۷ سال در رتبه‌های بعدی هستند.

PSG و اعتماد به جوانان به جای ستاره‌ها

پاری سن ژرمن در رویای کسب قهرمانی اروپا، در این فصل به جوانان با استعدادش و توانایی‌های فیزیکی آنها تکیه کرده و ترجیح مقامات باشگاه به این بوده که به جای اتکا به نام ستاره‌های بزرگ، به جوانان اعتماد کنند. در رختکن این تیم بازیکنانی مثل بارکولا (۲۱ ساله)، گونزالو راموس (۲۲ ساله)، کانگ این لی (۲۲ ساله)، نونو مندز (۲۱ساله)، آرنائو تناس (۲۲ ساله) و اوگارت (۲۲ ساله) را می‌بینیم و پدیده ۱۸ ساله‌ای به نام زایر امری هم در انتظار درخشش در سال‌های آتی است.

آنها در عین حال بازیکنان جوان دیگری مثل اتان امباپه و مایولوی ۱۷ ساله را نیز در اختیار دارند که کمتر فرصت خودنمایی پیدا می‌کنند. در رختکن PSG تنها دو بازیکن کهنه‌کار و باتجربه را می‌بینیم: لوکاس ارناندز ۲۷ ساله و دمبله ۲۶ ساله که با قراردادهایی ۴۵ و ۵۰ میلیون یورویی به این تیم پیوسته‌اند.

جوان‌گرایی در بارسلونا

مقامات بارسلونا اوریول رومئو را با قراردادی ۳.۴ میلیون یورویی به خدمت گرفتند و گوندوگان و اینیگو مارتینز به عنوان بازیکن آزاد به این تیم پیوستند و کانسلو و ژائو فلیکس هم به صورت قرضی پیراهن بارسلونا را به تن می‌کنند. آبی‌اناری‌ها در این فصل به جوانانی مثل لامین یامال ۱۶ ساله یا فرمین ۲۰ ساله اعتماد کرده‌اند.

هرچند که مصدومیت بازیکنان بزرگ این تیم در خطوط مختلف این فرصت را برای برخی از بازیکنان تیم پایه‌ای بارسا از جمله اکتور فورت ۱۷ ساله و مارک گیوی ۱۸ ساله فراهم کرد تا در برخی دیدارها خودی نشان دهند. ولی تا به اینجا، یکی از اصلی‌ترین جوانانی که در ترکیب تیم کاتالان خوش درخشیده، پائو کوبارسی ۱۷ ساله است که حتی به تیم ملی اسپانیا هم دعوت شد. خرید ویتور روکه ۱۹ ساله هم یک امتیاز مثبت برای جوانگرایی در این تیم محسوب می‌شود.

برچسب ها
کد خبر : 4323
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار