loader
03:50
0
کد خبر : 5895

حال و روز بد قهرمان‌های لیگ؛ فاجعه برای سرزمین فوتبال‌خیز ایران

اختصاصی/ فقط 5 هفته تا پایان لیگ بیست و سوم باقی مانده و سه نماینده فوتبال خوزستان در اتفاقی دور از انتظار در انتهای جدول رده‌بندی قرار دارند.

حال و روز بد قهرمان‌های لیگ؛ فاجعه برای سرزمین فوتبال‌خیز ایران

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی برگزار شد که نتایج به دست آمده به ضرر فوتبال خوزستان و نماینده های این استان شد. نساجی در اصفهان توانست ذوب ‌هن را شکست بدهد و در جدول رده‌بندی 3 پله صعود کند. سرخپوشان شهرخسته حالا با 22 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند تا سه تیم آخر جدول، سه تیم خوزستانی فوتبال ایران باشند!

در تمام طول این فصل سه نماینده استان خوزستان حال و روز خوشی نداشتند. خوزستان بارها با صنعت‌نفت طعم سقوط به لیگ آزادگان را چشیده و استقلال خوزستان و فولاد هم یک تجربه اینچنینی دارند.

فولاد با دو قهرمانی در لیگ برتر و استقلال خوزستان با یک قهرمانی، پیشینه درخشانی دارند و فولاد در کنار سپاهان کامل‌ترین باشگاه ایران از نظر ساختار و سازندگی در تیم‌های پایه‌ است. این باشگاه پرامکانات و حرفه‌ای فوتبال ایران فصل را با منصوریان شروع کرد، بعد از آن مارتینز اسپانیایی آمد و رفت. احمد آل‌نعمه هم چند بازی به عنوان سرمربی موقت هدایت این باشگاه را برعهده داشت و و حالا عبدالله ویسی هم از ۵ بازی ۳ مساوی و ۲ شکست به دست آورده است!

حال و روز صنعت نفت هم که چیزی شبیه به فاجعه است. این تیم فصل قبل با ویسی لیگ برتری ماند، این فصل را هم با ویسی شروع کرد اما عملکرد ویسی در نفت ناامیدکنده بود.  در نیم‌فصل چندین و چند نام به عنوان سرمربی این باشگاه اعلام شد تا در نهایت سپس نوبت به سهراب بختیاری‌زاده برسد. آنها حالا با فراز کمالوند هم فقط یک برد به دست آورده‌اند.

استقلال خوزستان اما در دور برگشت تنها تیم موفق خوزستانی بوده است. با این حال نتایج این تیم در دور رفت آن‌قدر ضعیف بوده که هنوز این تیم در منطقه خطر دست و پا می‌زند. تا قبل از بازی‌های هفته بیست و پنجم صنعت نفت با ۱۶ امتیاز قعرنشین جدول بود، نساجی با ۱۹ امتیاز تیم پانزدهم، استقلال خوزستان با ۲۰ امتیاز تیم چهاردهم و فولاد با ۲۱ امتیاز تیم سیزدهم.

در هفته بیست و پنجم صنعت نفت ۲-۱ به هوادار باخت، استقلال خوزستان و فولاد هم برابر ملوان و آلومینیوم ۱-۱ مساوی کردند تا نساجی به لطف پیروزی ۲-۰ مقابل ذوب‌آهن ۲۲ امتیازی شده و به خاطر تفاضل گل بهتر جایگاه فولاد را در رده سیزدهم بگیرد.

حالا فولاد با ۲۲ امتیاز تیم چهاردهم است. استقلال خوزستان با ۲۱ امتیاز پانزدهم و صنعت‌نفت با همان ۱۶ امتیاز شانزدهم؛ این یعنی سه تیم پایین جدول سه نماینده استان خوزستان هستند و خطر سقوط را به شدت حس می کنند.

برچسب ها
کد خبر : 5895
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار