loader
20:43
0
کد خبر : 8178

حضور رکوردشکن هواداران آلبانی در آلمان؛ تعطیلی مجلس به دلیل یورو

هواداران آلبانی شهر دورتموند را به تسخیر خود درآورده‌اند.

حضور رکوردشکن هواداران آلبانی در آلمان؛ تعطیلی مجلس به دلیل یورو

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، سران یوفا و مسئولان آلمان برای میزبانی از ۵۰ هزار هوادار تیم ملی آلبانی در یورو ۲۰۲۴ حاضر می‌شوند. آلبانی بعد از ۸ سال برای دومین بار به جام ملت‌های اروپا رسیده و تب داغ فوتبال سراسر این کشور را در بر گرفته است؛ این تیم تا ساعتی دیگر در اولین مسابقه خود از این رقابت‌ها، به مصاف مدافع عنوان قهرمانی یعنی ایتالیا می‌رود. نکته جالب اما حضور بیش‌ترین هوادار بین ۲۳ تیم مهمان از آلبانی است.

بیش از ۵۰ هزار هوادار آلبانی برای تماشای مسابقه امشب تیم ملی این کشور در مقابل ایتالیا عازم آلمان شده‌اند و ورزشگاه «وستفالن» دورتموند از تقابل دشوار این تیم در مقابل مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا میزبانی می‌کند. 

سطح علاقه به فوتبال در منطقه بالکان بسیار بالاست و این موضوع معمولا در مسابقات ملی رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد و جلوه‌گاه تنش‌های عمیق بین کشورهای بازمانده‌ از امپراتوری عثمانی و یوگسلاوی سابق می‌شود. 

آلبانی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا با جمهوری چک، لهستان، مولداوی و جزایر فارو همگروه بود و با استفاده از این قرعه دلپذیر و کسب ۴ پیروزی و ۳ تساوی از ۸ مسابقه، به عنوان تیم سرگروه و به شکل مستقیم راهی یورو ۲۰۲۴ شد.

سطح علاقه به فوتبال در آلبانی به حدی است که «ادی راما»، نخست‌وزیر دیرپای این کشور به تازگی مجلس قانون‌گذاری را به مدت ۱۰ روز تعطیل کرده تا صد نماینده پارلمان فرصت کافی برای حضور و تماشای مسابقات حساس تیم ملی در جام ملت‌های اروپا را داشته باشند. حتی پیش‌بینی شده در صورت پیش‌روی آلبانی به مراحل بالاتر احتمال تعطیلی بیشتر مجلس هم وجود دارد. این شور و علاقه در حالی وجود دارد که جمعیت آلبانی کم‌تر از ۳ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

ورزشگاه «سیگنال ایدونا پارک» که میزبانی از مسابقه ایتالیا و آلبانی را به عهده دارد در حالت عادی جمعیتی بالغ بر ۸۱ هزار نفر را در خود جا می‌دهد اما در مسابقات بین‌المللی زیر نظر یوفا و فیفا به دلیل غیرمجاز بودن جایگاه‌های ایستاده و بدون صندلی، ظرفیت آن به ۶۲ هزار نفر کاهش پیدا می‌کند. منابعی از اتحادیه فوتبال اروپا خبر داده‌اند هواداران آلبانی بخش زیادی از بلیت‌های عادی این مسابقه را به دست آورده‌اند و جو ورزشگاه در روز مسابقه بدون شک به نفع تیم ملی این کشور خواهد بود. 

بسیاری از ساکنان آلمان اصالتاً اهل آلبانی هستند و برای نخستین مسابقه مهم تیم ملی این کشور بعد از یورو ۲۰۱۶ لحظه‌شماری می‌کنند و هجوم آنها برای خرید بلیت‌ به این معنی است که آتزوری به عنوان قهرمان اروپا کمتر از ۱۰ هزار تماشاچی و طرفدار در مسابقه امشب دارد.

برچسب ها
کد خبر : 8178
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار