loader
05:17
0
کد خبر : 747

خاطرات تلخ استرالیا از جدال با سوریه؛ از این «عُمر» تا آن «عمر»

اختصاصی / دو تیم استرالیا و سوریه روز پنجشنبه در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در مصاف قبلی دو تیم، سوریه تا یک قدمی ناکام گذاشتن استرالیا از رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۱۸ پیش رفته بود.

خاطرات تلخ استرالیا از جدال با سوریه؛ از این «عُمر» تا آن «عمر»

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تنها آوردن نام عمر السومه کافی است تا تن هواداران فوتبال استرالیا به لرزه بیفتد.

شاید نزدیک به شش سال از این ماجرا گذشته باشد، ولی مردم استرالیا هنوز آن شبی را به یاد دارند که عمر السومه، یک تنه سرزمین کانگوروها را لرزاند و استرالیا را تا یک قدمی ناکام ماندن از صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ پیش برد.

رویارویی با این مهاجم زهردار، برای هر تیمی نگران کننده است؛ در نتیجه زمانی که مشخص شد که عمر السومه به دلیل اختلاف با هکتور کوپر، سرمربی تیم سوریه در لیست بازیکنان این تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ جایی ندارد، استرالیایی‌ها یک نفس راحت کشیدند.

حالا تنها چند بازیکن محدود از آن تیم سوریه که در اکتبر ۲۰۱۷ و در آن بازی تاریخی در مصاف با استرالیا به میدان رفته بودند، در اردوی این تیم دیده می‌شوند؛ ولی خاطرات آن چالش پراسترس در مصاف با تیمی که در جنگ داخلی ویران شده بود، همچنان برای استرالیایی‌ها تازه است.

این دو تیم پنجشنبه و در دور دوم بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در قطر مقابل هم به میدان خواهند رفت و این دیدار هم ممکن است به اندازه بازی سال ۲۰۱۷ شان هیجان‌انگیز باشد؛ گرچه در این مصاف، دیگر بحث صعود یا ناکامی در رسیدن به جام‌جهانی مطرح نیست، اما باز هم چیزی از حساسیت‌های این دیدار کم نخواهد کرد.

در دور اول بازی‌های این گروه، استرالیا با نتیجه ۰-۲ از سد هند عبور کرد و سوریه در بازی با ازبکستان به تساوی بدون گل رضایت داد. این بدان معناست که این بازی برای هر دو تیم و قطعی کردن هرچه زودتر صعودشان به دور بعدی، نقش سرنوشت‌سازی خواهد داشت.

ابهامات در مورد عملکرد استرالیا

استرالیا گرچه دربازی با هند به سه امتیاز بازی رسید، اما نتوانست دل هوادارانی که انتظار یک بازی تهاجمی و جذاب از تیم‌شان داشتند را به دست بیاورد. این بزرگترین سوالی است که درباره تیم استرالیا مطرح می‌شود و گراهام آرنولد، سرمربی کانگوروها، با این چالش سخت مواجه است

در شرایطی که نمایش قابل‌قبول استرالیا در جام‌جهانی ۲۰۲۲، سطح توقعات از این تیم را بالا برده، حالا از آنها توقع می‌رود تا در جام‌ملت‌های آسیا قدرت واقعی خود را به نمایش بگذارند. در شرایطی که حریفان در جام ملت‌های آسیا نسبت به جام جهانی ضعیف‌تر هستند ولی چالش در آسیا برای آنها چالش بزرگ‌تری خواهد بود؛ چرا که وضعیت در قاره کهن به نحو دیگری است.

بر خلاف جام‌جهانی، استرالیا یکی از مدعیان کسب جام در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود و از شاگردان آرنولد این توقع وجود دارد که بازی‌شان را بر حریفان دیکته کرده و اقتدارشان را به نمایش بگذارند.

عملکرد کانگوروها در دوره قبلی جام ملت‌ها

در شرایطی که خاطرات حضور قابل قبول استرالیا در جام‌جهانی گذشته هنوز از یادها پاک نشده، ناکامی آنها در آخرین دوره جام ملت‌های آسیا نیز هنوز در اذهان هواداران فوتبال باقی است. آنها در دور قبلی این تورنمنت، در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب امارات شده و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند و در رقابت‌های این دوره نیز عملکرد آنها در اولین بازی مقابل هند چندان چنگی به دل نمی زد.

آرنولد سرمربی استرالیا هم با پذیرش این موضوع گفته: «هنوز مسائل زیادی برای بهبود وجود دارد. پسرانم این را می‌دانند. زمانی که بازیکنان یک تیم را از سراسر دنیا دور هم جمع می‌کنید، باید این را در نظر داشته باشید که بازیکنان در باشگاه‌های مختلف بازی می‌کنند و سبک‌های متفاوتی دارند و همه چیز متفاوت است. سخت‌ترین کار این است که همه این بازیکنان را کنار هم متحد و منسجم کنید.»

او ادامه داد: «از نظر دفاعی، جمع کردن کار ساده‌تر است؛ اما صبر، زمان‌بندی، دویدن و به حرکت درآوردن توپ کار ساده‌ای نخواهد بود. ما استانداردهای خودمان را داریم. سطح توقع من از بازیکنانم بالاست و باید این انتظارات برآورده شود. ما برای فتح جام قهرمانی اینجا هستیم. در نتیجه باید انتظارات بالایی داشته باشیم و باید بار این مسئولیت را روی دوش بازیکنان قرار داده و آنها را به این باور برسانیم که چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.»

کار سخت در جدال با سوریه

در شرایطی که استرالیا به هر ترتیبی که بود توانست مقابل هند به پیروزی رسیده و سه امتیاز بازی را کسب کند، اما حالا آنها باید خود را برای چالش سخت بعدی، یعنی مصاف با سوریه آماده کنند.

اگرچه عمر السومه در این بازی در زمین نخواهد بود، ولی یک "عمر" دیگر به نام عمر خربین در ترکیب سوریه حضور خواهد داشت و تهدیدی جدی برای استرالیایی‌ها خواهد بود. از سوی دیگر هکتور کوپر تهدیدات ناآشنای دیگری را هم در اختیار دارد که از جمله آنها می‌توان به پابلو ساباگ که متولد کلمبیاست و همچنین ابراهیم حصار، متولد آرژانتین که هردو پیراهن تیم ملی سوریه را به تن می‌کنند اشاره کرد.

این زوج تهاجمی در ماه‌های اخیر به اردوی تیم کوپر اضافه شده‌اند و هریک می‌توانند کاملا خطرناک باشند؛ گرچه حالا سوریه، فاکتور ترسناکی به نام السومه را در اختیار ندارد ولی این امکان وجود دارد که از پنجشنبه نام‌های جدیدی، به عنوان مهره‌های خطرناک این مطرح شوند.

برچسب ها
کد خبر : 747
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار