loader
06:13
0
کد خبر : 5291

خداحافظی سرخابی‌ها با دولت؛ بالاخره واگذار شدند!

۸۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس، توسط خریداران معامله شد تا به این ترتیب طلسم واگذاری این دو باشگاه رسما شکسته شود.

خداحافظی سرخابی‌ها با دولت؛ بالاخره واگذار شدند!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بالاخره و بعد از کش و قوس‌های فراوان سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس امروز در فرابورس به عرضه گذاشته و معامله شد. از آنجایی که سرخابی‌ها برای گرفتن مجوز حرفه‌ای حتما باید مالکیت‌شان تغییر می‌کرد، بالاخره پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری 85 درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز در فرابورس آغاز و در نهایت خرید سهام به‌طوررسمی از سوی خریداران انجام شد.

براین اساس استقلال به شرکت‌های پتروشیمی و پرسپولیس به بخش بانکی واگذار شد. قرار است 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام واگذار شود.

همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5درصد) انتقال پیدا کند تا سرخابی ها رسما از زیر نظر دولت خارج شوند.

همچنین قرار است پس از این مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود.پیش از این نیز 10 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هواداران فروخته شده بود.این درحالی است که استقلال و پرسپولیس فقط تا دو روز دیگر یعنی تا تاریخ 5 اردیبهشت ماه برای بارگذاری مدارک مالکیت خود در سامانه AFC مهلت دارند.حالا با واگذاری رسمی 85 درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، به نظر می رسد مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل شده پرسپولیس و استقلال مشکلی برای دریافت مجوز حرفه‌ای از نظر مالکیت نداشته باشند.

برچسب ها
کد خبر : 5291
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار