loader
05:08
1
کد خبر : 3413

خط به خط با ستاره‌های پرسپولیس در دربی؛ اوسمار به دنبال تعبیر رویا

اختصاصی/ پرسپولیس با هدایت اوسمار ویرا روزهای خوبی را سپری می‌کند و پیروزی در دربی می‌تواند مرد برزیلی در میان هواداران این تیم به اوج محبوبیت برساند.

خط به خط با ستاره‌های پرسپولیس در دربی؛ اوسمار به دنبال تعبیر رویا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، پرسپولیس با اوسمار ویرا، در فاصله سه امتیازی با استقلال و صدر جدول، در حالی به مصاف تیم سختکوش جواد نکونام خواهد رفت که حالا برعکس روزهای اول سرمربیگری‌اش در این تیم، مورد اعتماد هواداران پرسپولیس قرار گرفته و پیروزی در این مسابقه ۶ امتیازی او را به اوج محبوبیت روی سکوها خواهد رساند.

پرسپولیس با اوسمار لیگ برتر را با شکست مقابل آلومینیوم در اراک آغاز کرد اما این تیم در ۴ بازی بعدی خود با این مربی برزیلی ۴ برد ارزشمند به دست آورد. این تیم مقابل تراکتور، ذوب‌آهن، نفت و گاز گچساران و فولاد به پیروزی رسید تا علاوه بر کسب ۳ امتیاز از هر بازی، با ارائه یک نمایشی دلپذیر دل هوادارانش را به دست بیاورد. اوسمار با تغییراتی که در سیستم بازی پرسپولیس ایجاد کرد، این تیم را نسبت به نیم فصل اول دگرگون و نمایش سرخپوشان را تماشاگر پسندتر کرد. گرچه نباید از تاثیر خریدهای جدید این تیم غافل شد و نقش آنها را نادیده گرفت. 

پرسپولیس در نیم فصل عیسی آل‌کثیر، اوستون اورونوف، عبدالکریم حسن، محمد خدابنده‌لو و ابوالفضل بابایی را به خدمت گرفت و این بازیکنان در همین چند بازی نمایشی فوق‌العاده برای تیم جدیدشان داشتند. 

اوسمار ویرا در شرایطی که دو مدافع میانی اصلی خود را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد، احتمالا با ترکیب زیر پا به میدان خواهد گذاشت:

علیرضا بیرانوند

بیرانوند چندسالی می‌شود که به دروازه‌بان شماره یک فوتبال ایران تبدیل شده است. گلر لرستانی از زمان حضورش در نفت تهران حسابی درخشید و دل کارلوس کی‌روش را برد. او با عملکرد درخشانی مورد توجه پرسپولیس و استقلال قرار گرفت و ترجیح داد لباس قرمزپوشان را برتن کند. بیرانوند در پرسپولیس رفته‌رفته پیشرفت کرد و علاوه براینکه مرد شماره یک تیم ملی شد، قهرمانی‌های متعددی هم با این تیم کسب کرد تا پس از چند سال حضور در جمع سرخپوشان راهی فوتبال اروپا شود. بیرانوند دو سالی در اروپا حضور داشت اما پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ به پرسپولیس برگشت و با این تیم دوباره قهرمان لیگ برتر شد. بیرانوند اما پس از پایان جام ملت‌های آسیا و با شروع نیم‌فصل دوم عملکرد متزلزلی از خودش به نمایش گذاشته. او در بازی مقابل آلومینیوم اراک با یک اشتباه دروازه اش را از فاصله ۴۵ متری باز شده دید و پرسپولیس با همان یک گل بازی را از دست داد. او همچنین در دیدار مقابل فولاد هم درحالی که یک توپ بی خطر روی دروازه‌اش آمده بود به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و حتی روی گل دوم فولاد هم در خروجش از دروازه اشتباه کرد و شوک بزرگی به هواداران این تیم وارد کرد. بیرانوند با اینکه از روزهای اوجش کمی فاصله دارد اما همواره نشان داده مرد بازی‌های بزرگ است و می‌تواند در نتایج بازی‌های سخت اثرگذار باشد.

گئورگی گولسیانی یا علی نعمتی؛ واقعا نیست یا هست؟

گئورگی گولسیانی سومین فصل حضورش در پرسپولیس را تجربه می‌کند و با این تیم در فصل قبل سه گانه فوتبال ایران را کسب کرد. او فصل پیش در کنار مرتضی پورعلی‌گنجی عملکرد فوق‌العاده‌ای در روزهای خط دفاع داشت و حتی به تیم ملی کشورش هم دعوت شد. در فصل اخیر و با جذب کنعانی‌زادگان او به بازیکن نیمکت نشین تبدیل شد اما پس از مصدومیت پورعلی‌گنجی دوباره به خط دفاعی سرخپوشان برگشت و زوج کنعانی شد. گولسیانی که پنالتی زن اول پرسپولیس است در بازی مقابل ذوب‌آهن دچار مصدومیت شد و برای درمانش به گرجستان سفر کرد. تا روز گذشته گفته می‌شد او به دلیل مصدومیت به دربی امروز نخواهد رسید اما گولسیانی روز گذشته در آخرین تمرین پرسپولیس قبل از دربی با تیمش تمرین کرد و با این شرایط احتمال حضورش در این مسابقه وجود دارد. با این حال اگر گولسیانی به شرایط مسابقه نرسد، علی نعمتی جانشین او در ترکیب اصلی خواهد شد. 

فرشاد فرجی

در غیاب محمدحسین کنعانی‌زادگان در دربی، به احتمال زیاد فرشاد فرجی به عنوان زوج گولسیانی یا نعمتی به میدان خواهد رفت. فرجی که در سال‌های اخیر به دلیل حضور مدافعانی مثل گولسیانی، کنعانی و پورعلی گنجی کمتر بازی کرده، در بازی مقابل فولاد به میدان رفت و روی گل دوم تیم خوزستانی اشتباه مهلکی انجام داد. او روی ارسال تیم حریف نتوانست به خوبی توپ را دفع کند و آن توپ راهی دروازه پرسپولیس شد تا عبدالکریم حسن اشتباه فرجی را تکمیل و دروازه خودی را باز کند. فرجی که پیش از این هم سابقه بازی در دربی را دارد در فصل بیست و یکم هم نتوانست رودی ژستد مهاجم استقلال را مهار کند تا او دروازه سرخپوشان را باز کند و با آن گل استقلال بازی باخته را به تساوی بکشد و بدون شکست قهرمان لیگ برتر شود. 

دانیال اسماعیلی‌فر

دانیال اسماعیلی‌فر فصل پیش از سپاهان به پرسپولیس آمد و توانست قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود. او فصل گذشته یکی از بازیکنان خوب پرسپولیس بود اما در این فصل نتوانسته بود بازی‌های خوبش را تکرار کند. با این حال اسماعیلی‌فر هم با حضور اوسمار به عنوان سرمربی کمی احیا شده و بازی درخشانش مقابل فولاد هواداران پرسپولیس را به آینده این بازیکن امیدوار کرده است. به نظر می‌رسد اوسمار دست دانیال اسماعیلی فر را در فاز هجومی بیشتر از قبل باز گذاشته تا این بازیکن خوش تکنیک بیشتر در حملات سرخپوشان حضور داشته باشد و در بازی مقابل نفت و گاز گچساران هم توانست دروازه حریف را باز کند. گفتنی است دانیال در حال حاضر با ۶ پاس گل نفر دوم بهترین پاسورهای لیگ برتر است.

عبدالکریم حسن

بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۸ در زمستان به پرسپولیس پیوست و خیلی هم زود توانست بازیکن فیکس سرخپوشان شود. حسن که این روزها و در ۳۰ سالگی در اوج پختگی و آمادگی قرار دارد، بازی‌های خوبی از خودش به نمایش گذاشته و یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم اوسمار است. گرچه این بازیکن قطری هنوز نتوانسته برای پرسپولیس گل بزنداما آمار نشان می‌دهد او علاوه بر فاز دفاعی در حملات هم نقش موثری ایفا می‌کند و در دربی می‌تواند یکی از ستاره‌های پرسپولیس باشد.

مسعود ریگی

بازیکن سابق استقلال و سپاهان در ابتدای فصل به پرسپولیس پیوست اما به دلیل ترافیک بازیکن در خط میانی کمتر به او بازی رسید. پس از جدایی میلاد سرلک از جمع سرخپوشان، ریگی به نفر اول کمربند میانی پرسپولیس تبدیل شد و حالا نقش مهمی در تیم اوسمار ایفا می‌کند. خط میانی یکی از نقاط مهم در بازی‌های حساس و مخصوصا دربی تهران است. به گفته کارشناسان تیمی که بتواند خط میانی را در اختیار خود بگیرد می‌تواند در دربی به پیروزی برسد و این موضوع مسئولیت ریگی را بیشتر می کند. بازیکن سابق استقلال با اینکه در این سالها همواره بی‌حاشیه بوده اما حضورش در تیم رقیب او را به یک یاغی تبدیل کرده و باید دید آیا او امشب می‌تواند هم تیمی‌های سابقش را شکست دهد یا خیر؟ یکی از بازیکنانی که می تواند جای ریگی در این بازی به زمین برود محمد خدابنده لو است که به تازگی از مس رفسنجان به پرسپولیس پیوسته است. خدابنده لو در این چند بازی اخیر به جز دیدار مقابل نفت و گاز گچساران در جام حذفی، به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده است. 

سروش رفیعی

سروش رفیعی شاید این روزها با روزهای درخشانش فاصله داشته باشد اما حضورش در خط میانی پرسپولیس می‌تواند برای حریفان خطرناک باشد. سروش در این فصل فقط ۳ پاس گل داده اما حرکات تخریبی‌اش قفل دفاعی حریفان را باز می‌کند و می‌تواند به خوبی مهاجم های پرسپولیس را تغدیه کند. رفیعی که سابقه گلزنی در دربی را هم در کارنامه دارد، احتمالا یکی از نفرات اصلی اوسمار در دیدار مقابل استقلال است و تقابلش با ستاره های استقلال دیدنی خواهد بود.

مهدی ترابی

ترابی همیشه یکی از بازیکنان خوب و با کیفیت فوتبال ایران بوده؛ او در نیم فصل اول چندبار دچار مصدومیت شد و نتوانست عملکرد درخشانی از خودش به نمایش بگذارد اما در نیم فصل دوم دوباره به روزهای اوجش برگشته و توانسته عملکرد درخشانی داشته باشد. مرد برزیلی جای ترابی را در زمین عوض کرده و پست او را از وینگر چپ به وینگر راست تغییر داده اسا. ترابی در چند بازی اخیر سرخپوشان فوق‌العاده عمل کرده و گل دیدنی‌اش به فولاد می‌تواند کاندیدای بهترین گل فصل شود. ترابی در دربی فصل پیش گل اول سرخپوشان را به ثمر رساند و حالا امیدوار است دوباره بتواند دروازه سیدحسین حسینی را باز کند.

اوستون اورونوف

 ستاره ازبکستانی که در زمستان به پرسپولیس پیوست، عملکردی فوق‌العاده از خودش به نمایش گذاشته است. حضور چند دقیقه‌ای او در بازی مقابل ذوب‌آهن نشان داد این ستاره تکنیک و هوش بالایی برخوردار است و می‌تواند خط دفاعی حریفان را اذیت کند. اورونوف آنقدر چشم‌نواز و زیبا بازی می‌کند که خیلی زود به ترکیب اصلی پرسپولیس رسیده و در بازی مقابل فولاد و با یک کار ترکیبی دیدنی با ترابی توانست اولین گلش را برای پرسپولیس به ثمر برساند. در دربی پیش رو تقابل اورونوف و ماشاریپوف دو بازیکن ازبکستانی سرخابی‌ها دیدنی خواهد بود.

امید عالیشاه

کاپیتان پرسپولیس را می‌توان دربی‌بازترین بازیکن این مسابقه حساس نامید. عالیشاه که در فینال جام حذفی گل قهرمانی پرسپولیس را از روی یک ضربه ایستگاهی وارد دروازه حسینی کرد، در نیم فصل اول هم با حضورش در زمین توانست قفل دروازه استقلال را باز کند و پرسپولیس را پیش بیندازد. عالیشاه در سال‌های اخیر همواره در بازی‌های بزرگ عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشته و انتظار می‌رود در این دیدار از ابتدا وارد زمین شود. او گرچه قد بلندی ندارد اما روی ضربات سر هم خطرناک ظاهر می‌شود و حتی سابقه گلزنی به استقلال با ضربه سر را هم دارد.

عیسی آل‌کثیر

عیسی آل‌کثیر که فصل پیش با پرسپولیس در لیگ و جام حذفی قهرمان شد، پس از اختلاف با درویش مدیرعامل این باشگاه به سپاهان رفت اما مشکلات زردپوشان اصفهانی و درگیری اش با مورایس باعث شد او در این تیم بازی نکند و از لیست سپاهان کنار گذاشته شود. آل‌کثیر در زمستان دوباره به پرسپولیس برگشت و خیلی زود هم توانست برای این تیم گل بزند. آل‌کثیر فصل پیش هم پس از تعویض و ورودش به زمین در دربی برای پرسپولیس گل زد و راه باز کردن دروازه آبی‌پوشان را به خوبی بلد است. او در این بازی انگیزه‌های زیادی دارد و می‌خواهد تعداد گل‌هایش در دربی را بیشتر کند.

برچسب ها
کد خبر : 3413
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

شیدا احمدی - 6 ماه پیش

پرسپولیس 2 بر 0 میبرد
0 0
پربازدیدترین اخبار