loader
13:51
0
کد خبر : 9208

برای شگفت‌انگیزترین تیم جهان؛‌ والیبالیست‌های ژاپنی در فینال!

اختصاصی/ تیم ملی والیبال ژاپن برای کسب اولین مدال طلای لیگ ملت‌های والیبال به مصاف فرانسه می‌رود. اتفاقی که برای اولین بار برای یک تیم آسیایی رخ می‌دهد.

برای شگفت‌انگیزترین تیم جهان؛‌ والیبالیست‌های ژاپنی در فینال!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر،  یک تیم از آسیا و یک تیم از اروپا برای کسب عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های والیبال امروز(یکشنبه) در لودز به مصاف هم می‌روند. این اولین بار است که ژاپن به فینال این رقابت‌ها رسیده و باید با یکی از قدرت‌های والیبال جهان فرانسه مبارزه کند.

ژاپن که در حال حاضر قدرت اول والیبال آسیا محسوب می‌شود، باید با فرانسه‌ای دیدار کند که قهرمانی المپیک را در کارنامه دارد و باید دید کدام یک از این دو تیم به عنوان برنده ششمین دوره مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در لودز لهستان شناخته خواهند شد.

این دو تیم قرار است کمتر از یک‌ ماه دیگر در المپیک پاریس حضور داشته باشند و در آخرین بازی این دور از رقابت‌ها در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه اطلس آره‌نا به مصاف هم می‌روند. سه ساعت قبل از این بازی لهستان میزبان و اسلوونی برای کسب عنوان سومی و رسیدن به آخرین سکوی مسابقات با هم دیدار خواهند کرد.

ژاپن که تیم ملی ایران را در این رقابت‌ها با نتیجه ۳- صفر شکست داد، درمرحله مقدماتی در صدرجدول رده‌بندی قرار گرفت. ژاپن تنها تیمی بود که اسلوونی را در دور مقدماتی شکست داد و در نیمه‌نهایی هم این کار را تکرار کرد و با نتیجه ۳- صفر مقابل این تیم قدرتمند به برتری رسید. این نتایج ژاپن را در آستانه کسب مدال طلای تیمی شایسته رسیدن به این عنوان نشان می‌دهد.

در آن سو اما فرانسه در یک بازی حساس و مهم توانست لهستان میزبان را مقابل چشم هوادارانش با نتیجه سه، دو مغلوب کرده و به فینال برسد.

صعود به فینال لیگ ملت‌های والیبال برای اولین بار یکی از دستاوردهای اخیر والیبال ژاپن است که سال گذشته در این رقابت‌ها مدال برنز گرفت. این تیم برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ در یک تورنمنت بزرگ بین المللی روی سکو می‌رود و در حال حاضر عنوان دومی‌اش قطعی است. این تیم با ۳۷۰.۵۱ امتیاز در رده دوم رنکینگ بهترین تیم‌های والیبال جهان قرار دارد.

ژاپن در این بازی‌ها به شدت به ستاره‌هایش متکی بود و با درخشش کاپیتانش یوکی ایشیکاوا برابر اسلوونی که ۲۱ امتیاز به‌دست آورد و پس از او یوجی نیشیدا که ۱۸ امتیاز به دست آورد توانست این بازی مهم را ببرد.

نیشیدا بعد از بازی گفت: حضور ما در فینال بسیار خوشحال کننده است. بازی بسیار سختی بود و در سطح بسیار بالایی برگزار شد. فکر می‌کنم تک تک بازیکنان ژاپن ذهنیت درست و برنده شدن داشتند. هدف ما قهرمانی است و باید تمام تلاشمان را انجام دهیم.

در مقابل تونچک استرن یک سلاح قوی برای تیم اسلوونی بود که می‌تواند اولین مدال خود در لیگ ملت‌ها به‌دست بیاورد. دیگر ستاره اسلوونی در این بازی کلمن چبولیج است که در این دوره عملکرد بسیار خوبی برای تیمش داد.

یان کوزامرنیک بازیکن اسلوونی پیش از بازی رده‌بندی گفت: ژاپن تنها تیمی است که در این فصل از آن شکست خوردیم. آن ها واقعا تیم خوبی بودند. با این‌حال برای ما مهم است که این بازی‌ها را با مدال به پایان برسانیم و با اعتماد به نفس خوبی برای المپیک آماده شویم. فکر می‌کنم ما لایق جایگاه بهتری هستیم و امروز نشان دادیم که تیم  قدرتمندی هستیم. می خواهیم در پاریس اتفاقات بزرگتری را رقم بزنیم.

 

برچسب ها
کد خبر : 9208
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار