loader
14:42
0
کد خبر : 6877

داوران و حساس‌ترین هفته لیگ بیست و سوم؛ سوت‌های‌ قهرمانی و سقوط

اختصاصی/ فردا می‌تواند یکی از مهمترین هفته‌های لیگ برتر بیست و سوم رقم بخورد جایی که ممکن است معادلات قهرمانی و سقوط تغییر کند.

داوران و حساس‌ترین هفته لیگ بیست و سوم؛ سوت‌های‌ قهرمانی و سقوط

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، هرچه به هفته‌های پایانی لیگ برتر نزدیک می‌شویم ماجرای قضاوت مسابقات حساس‌تر و مشکلاتش بغرنج‌تر می‌شود. فوتبال باشگاهی ایران حتی در سطح لیگ‌برتر که بالاترین سطح فوتبال باشگاهی است از مشکلات داوری رنج می‌برد که بخشی از آن به واسطه کمبود امکانات و مسایل مالی است.

اما اشتباهات و ضعف‌های داوری تمام مشکل نیستند و در طرف دیگر فشار کشنده‌ای که از سوی باشگاه‌ها و سکوها روی مردان سیاهپوش وجود دارد که خارج از قاعده و مخرب به نظر می‌رسد.

سه هفته پایانی لیگ برتر با توجه به نبود کمک داور ویدئویی و حواشی و فشار حاصل از بلندگوهای رسانه‌ای باشگاه‌ها برای داوران بسیار سخت و نفس‌گیر خواهد آن هم در روزهایی که رئیس کمیته داوران به دلیل اتهامات مربوط به پرونده فساد در فوتبال چند روزی است که استعفا داده است. با اینحال داوران با قضاوت‌های خوب و کم اشتباه می‌توانند فشار کشنده این هفته‌ها را کاهش بدهند هرچند این نیازمند اقتدار فدراسیون و برگزار کنندگان مسابقات و همکاری باشگاه‌ها وعواملشان هم هست. در اینجا بازی‌های حساس هفته بیست و هشتم را از دریچه داوران بازی‌ها بررسی می‌کنیم:

* نساجی مازندران - استقلال تهران (بیژن حیدری)

بازی کلیدی و حساس و شاید مهم‌ترین بازی هفته را استقلال مدعی اول قهرمانی در قائمشهر برابر نساجی این شهر برگزار می‌کند می‌خواهد از سقوط فرار کند. بیژن حیدری داور با تجربه و سرشناس قضاوت این بازی را به عهده دارد و یعقوب سخندان، علی احمدی کمک‌ها و میثم حیدری داور چهار هستند ضمن اینکه محمود رفیعی ناظر داوری است.

بیژن حیدری با ۱۴ قضاوت در کنار برادرش پیام حیدری بیشترین قضاوت را در این فصل لیگ برتر انجام داده است. این داور ۴۳ ساله در این فصل سه بار برای استقلال از جمله بازی رفت این تیم برابر نساجی را که ۴، صفر به سود آبی‌ها تمام شد را قضاوت کرده است. او در این فصل ۶۴ بار از کارت زرد استفاده کرده ، دوبار با کارت زرد دوم حکم به اخراج داده و ۳ بار نیز از کارت قرمز مستقیم استفاده کرده است. حیدری ۴ بار هم خطای پنالتی در بازی های این فصل گرفته است.

*پرسپولیس - استقلال خوزستان (کوپال ناظمی)

پرسپولیس در حالی که یک چشمش به قائمشهر است اما باید در تهران استقلال خوزستان قعرنشین را شکست بدهد. بازی دشواری که یکسرش قهرمانی و یکسرش سقوط به لیگ پایین‌تر است و از این رو بازی ورزشگاه آزادی یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و هشتم است.

کوپال ناظمی قضاوت این بازی را به عهده دارد و علیرضا ایلدروم، امیرمحمد داودزاده کمک‌ها و یاسر همرنگ داور چهارم است ضمن اینکه محمدرضا اکبریان ناظر داوری است.  این داور تهرانی در این فصل یازده بار در لیگ برتر قضاوت کرده که در میان آن‌ها دو بازی پرسپولیس برابر شمس‌آذر و پیکان که هر دو با برد سرخپوشان همراه بود و بازی استقلال خوزستان برابر ملوان در هفته بیست و پنجم که مساوی شد وجود دارد. این داور ۳۷ ساله در این فصل ۴۲ بار از کارت زرد استفاده کرده و سه بار هم بازیکنان را با دادن کارت زرد دوم اخراج کرده است. او ۶ بار هم در لیگ برتر اعلام پنالتی کرده است که دو تا از آنها در بازی پرسپولیس و شمس آذر و یکی دیگر هم در بازی پرسپولیس و پیکان بوده است.

 *پیکان - تراکتور تبریز (موعود بنیادی‌فر)

بازی حساس پیکان و تراکتور که در تهران برگزار می‌شود را موعود بنیادی فر قضاوت می‌کند. فرهاد مروجی و رحیم حاجیلو دو کمک او و مصطفی بینش داور چهارم مسابقه است. سعید علی‌نژاد نیز ناظر داوری این مسابقه است.

موعود در این فصل ۱۰ بازی از لیگ‌برتر را سوت زده ضمن اینکه در بازی‌های بین‌المللی خارجی هم حضور داشته است و تازگیها فینال جام ملت‌های زیر۲۳ سال آسیا را قضاوت کرد . این داور ۳۸ ساله در این فصل یک بازی پیکان را مقابل هوادار که صفر، صفر شد برای این تیم سوت زده اما بازی این هفته اولین باری است که برای تراکتور در این فصل قضاوت می‌کند.این داور اهل شهرکرد در این فصل ۴۵ کارت زرد از جیبش خارج کرده که دوبار و در بازی های سپاهان-پرسپولیس و نساجی-پرسپولیس کارت زرد دوم و متعاقب آن کارت قرمز داده است. بنیادی‌فر در این فصل فقط یک پنالتی و در بازی پرسپولیس-استقلال در هفته پنجم گرفته است.

 * ملوان بندرانزلی - مس رفسنجان (حسین زیاری)

بازی ملوان انزلی و مس رفسنجان از نظر جدول یکی از کم اهمیت‌ترین بازی‌های این هفته است چرا که هر دوتیم در لیگ سال آینده حضور دارند و البته شانسی هم برای رتبه‌های بالا ندارند. با این وجود ملوان در انزلی به دنبال برد است و در آن سو مس رفسنجان ما محرم نویدکیا تیمی نیست که دنبال سه امتیاز نباشد.

قضاوت این بازی به حسن زیاری داور اهل سمنان رسیده و حسن ظهیری، مرتضی سلمان نژاد کمک های او  و فرهاد امینی داور چهارم این بازی است. رحیم رحیمی مقدم داور قدیمی فوتبال ایران هم ناظر داوری این مسابقه است. این داور ۴۰ ساله در این فصل ۴ مسابقه در لیگ‌برتر و دو مسابقه را در لیگ‌یک و دو سوت زده است. او در این چهاربازی لیگ برتر ۱۷ بار از کارت زرد استفاده کرده و هیچوقت کسی را اخراج نکرده است ضمن اینکه دو بار هم پنالتی گرفته است.

 * سپاهان اصفهان – هوادار (علی صفایی)

سپاهان شانسی برای قهرمانی ندارد اما در اصفهان دنبال سه امتیاز بازی است چرا که تراکتور با یک امتیاز اختلاف در تعقیب این تیم است. آنها به مصاف هوادار می‌روند که با مسعود شجاعی تیم جذاب‌تری شده و فوتبال خوبی بازی ‌می‌کند. علی صفایی قضاوت این بازی را به عهده دارد و قهرمان نجفی، حمیدرضا افشون کمک های او و حامد سیری داور چهارم است. علیرضا کهوری ناظر داوری این مسابقه است.

این داور اهل قم در این فصل ۸ بازی در لیگ‌برتر و ۴ مسابقه هم از لیگ آزادگان را قضاوت کرده است. او امسال هنوز برای سپاهان سوت نزده اما بازی هوادار برابر استقلال را قضاوت کرد. این داور ۴۲ ساله در این فصل ۳۴ بار از کارت زرد استفاده کرده ضمن اینکه در بازی پرسپولیس برابر نفت با دادن کارت زرد دوم به بازیکن نفت و در بازی ذوب آهن برابر پرسپولیس با دادن کارت قرمز به محسن آذرباد آنها را اخراج کرده است. صفایی در این فصل در لیگ برتر ۴ بار اعلام خطای پنالتی کرده است.

 * صنعت نفت آبادان - شمس‌آذر قزوین (امیر عرب براقی)

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته در آبادان برگزار می‌شود جایی که صنعت نفت قعرنشین برای فرار از سقوط به مصاف شمس‌آذر قزوین رده ششمی می‌رود. قضاوت این بازی به امیر عرب‌براقی سپرده شده و علیرضا مرادی، علی اکبر نوری کمک‌ها و مهدی اجاقی داور چهارم این مسابقه اند. ناظرداوری هم اکبر بخشی زاده است.

عرب براقی با ۱۰ قضاوت یکی از داوران پرکار این فصل بوده است. او سه بازی هم در لیگ آزادگان را سوت زده است. در بازی‌های لیگ برتر این داور ۳۱ ساله ۳۱ بار از کارت زرد استفاده کرده و یکبار هم دربازی هفته چهارم پیکان برابر سپاهان کارت قرمز را از جیبش خارج کرده است.  این داور اهل تهران امسال یک بازی از صنعت نفت را برابر گل گهر در هفته بیستم سوت زده که با پیروزی یک، صفر گل‌گهر همراه بود.

 * گل گهر سیرجان - آلومینیوم اراک (مرتضی منصوریان)

بازی گل‌گهر و آلومینیوم جنگ  میانه جدولی‌هاست و تاثیری در سرنوشت لیگ امسال ندارد. مرتضی منصوریان قضاوت این بازی را به عهده دارد و حامد صفایی، حمید نادری کمک‌ها و  سید حسین حسینی داور چهارم این بازی و حسین خانبان ناظر داوری هستند.

این داور اهل خراسان رضوی  در این فصل در ۷ مسابقه لیگ‌برتر قضاوت کرده و ۳۱ بار از کارت زرد استفاده کرده و یکبار نیز در بازی نساجی برابر هوادار با دادن کارت زرد دوم ز ااخراج استفاده کرده است. این داور امسال دو بار هم اعلام خطای پنالتی کرده است.

 * فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان (امیرسامان سلطانی)

فولادخوزستان در آستانه سقوط است و همین بازی این تیم برابر ذوب‌آهن در اهواز را به یک مسابقه فوق حساس و داغ تبدیل کرده است. امیرسامان سلطانی داور این مسابقه است و فرهاد فرهادپور، حسین مرادی کمک‌ها و روح اله شریفی داور چهارم این بازی هستند ضمن اینکه رضا سخندان ناظر داوری است.

این داور ۴۰ ساله در این فصل در ۹ مسابقه لیگ برتر و یک بازی جام حذفی یک چهارم نهایی سپاهان و ملوان را سوت زده است.  سلطانی تا الان ۳۷ کارت زرد، یک اخراج با دادن دو کارت زرد و یک اخراج مستقیم داشته است. او که دو بار در این فصل اعلام پنالتی کرده تا به حال بازی های فولادخوزستان را سوت نزده اما یک بازی ذوب آهن را در هفته یازدهم برابر استقلال تهران قضاوت کرده است.

برچسب ها
کد خبر : 6877
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار