loader
06:07
0
کد خبر : 1609

داور چینی قاضی جدال ایران - ژاپن؛ ما نینگ نامی آشنا برای ایران!

اختصاصی / با صعود ایران به مرحله یک‌چهارم، حالا مسئولان برگزاری از داور دیدار حساس ایران و ژاپن رونمایی کردند؛ چهره‌ای که یک داور نام آشنای چینی است.

داور چینی قاضی جدال ایران - ژاپن؛ ما نینگ نامی آشنا برای ایران!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ با اعلام ای اف سی، ما نینگ، داور مشهور چینی، قاضی بازی ایران - ژاپن خواهد بود.حساس ترین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا که تیم ملی ایران به مصاف ژاپن خواهد رفت. دیداری که رقابت بین دو تیم اول آسیا در رنکینگ فیفا محسوب می شود.دیداری تکراری از دوره قبل مسابقات که با قضاوت داور استرالیایی و مراجعه چندباره او به وی ای آر حسابی جنجالی شده بود، این بار داور مشهوری را به عنوان قاضی به خود می بیند.ما نینگ، داور نام آشنای چینی، به عنوان داور بازی ایران-ژاپن انتخاب شده و این مسابقه با قضاوت داوری از شرق آسیا، تکلیف یکی از چهار تیم صعودکننده به نیمه نهایی را مشخص خواهد کرد.

ما نینگ، نامی آشنا برای پرسپولیسی ها

جالب است بدانید که داور باتجربه چینی بیش از همه تیم‌ های ایرانی برای پرسپولیس تاکنون سوت زده است. به‌ طوری‌ که از 18 قضاوت او، 7 داوری‌اش برای تیم پرسپولیس بوده است. اولین قضاوت ما نینگ برای تیم‌های ایرانی در فصل 15-2014 لیگ قهرمانان آسیا و در جدال تیم‌های پرسپولیس و النصر عربستان به ‌ثبت رسید که سرخ ‌پوشان پایتخت با گلزنی مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی به پیروزی رسیدند که بعد از گل، طارمی شادی جنجالی را انجام داد. در طول 7 قضاوت داور چینی برای پرسپولیس، 4 مسابقه با برتری سرخ‌پوشان پایتخت خاتمه یافته و 3 بازی را هم پرسپولیسی‌ها واگذار کرده‌اند که مهم‌ترین باخت تاریخ پرسپولیس که در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیما رقم خورد، با قضاوت ما نینگ بود.

قضاوت های تاریخی داور چینی برای ایرانی ها

ما نینگ در کنار 7 قضاوت برای پرسپولیس و 2 قضاوت برای تیم ملی ایران، در کارنامه خود تجربه قضاوت برای استقلال ، استقلال خوزستان، تراکتور تبریز، سپاهان اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان و سایپا تهران را دارد که به جز ذوب‌آهن برای سایر تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا یکبار سوت زده است. استقلال هم در مسیر رسیدن به جمع 4 تیم برتر آسیا در فصل 18-2017 با نتیجه 3 بر یک مغلوب السد قطر شدند که قضاوت آن مسابقه برعهده ما نینگ بود.

آخرین قضاوت برای سپاهان

داور 44 ساله چینی در مجموع 18 دیداری که برای تیم‌های ایرانی سوت زده، 10 مسابقه با پیروزی ایرانی‌ها خاتمه یافته و 2 مسابقه هم نتیجه تساوی در آن رقم خورده و 6 بازی هم با شکست نمایندگان ایران به پایان رسیده است. در این میان تنها قضاوت ما نینگ برای تیم سپاهان در فصل 22-2021 بود که طلایی‌پوشان اصفهانی شکستی 3 گله را مقابل التعاون عربستان متحمل شدند اما در هجدهمین قضاوت داور چینی برای تیم‌ های ایرانی، همین چند ماه پیش سپاهان بردی شیرین را مقابل نیروی‌هوایی عراق در لیگ قهرمانان آسیا جشن گرفت.

برچسب ها
کد خبر : 1609
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار