loader
17:22
0
کد خبر : 8986

رسانه‌های اسپانیایی؛ سرمربی جدید تراکتور در انتظار تماس زیدان!

اختصاصی/ برخی از رسانه‌های اسپانیایی مدعی شد‌ه‌اند داوید بتونی که در زمان حضور زین‌الدین زیدان در رئال مادرید دستیار او بود، به زودی چالش جدیدی را در ایران آغاز خواهد کرد.

رسانه‌های اسپانیایی؛ سرمربی جدید تراکتور در انتظار تماس زیدان!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، این روزها بازار نقل و انتقالات مربیان داغ است. داوید بتونی، چهره‌ای آشنا و شناخته شده در رئال مادرید، سرمربی جدید باشگاه تراکتور تبریز خواهد بود. طبق گزارش منتشره در نشریه رلوو، بتونی که در دوران حضور زین‌الدین زیدان روی نیمکت مربیگری رئال مادرید دستیار او بود، بعد از اولین تجربه سرمربیگری مستقلش در سیون سوئیس، بار دیگر به تنهایی سرمربیگری را تجربه خواهد کرد.

اگر زیدان زنگ بزند؟!

ماجراجویی بتونی به‌عنوان سرمربی تراکتور بدین‌معنا نیست که زین الدین زیدان دیگر روی او حسابی نمی‌کند؛ بلکه کاملا برعکس است. بتونی آماده است هرزمان زین‌الدین زیدان با او برای پیوستن به جمع کادر فنی‌اش تماس بگیرد، چمدانش را بسته و به او ملحق شود و تا آن زمان به تنهایی به روند پیشرفتش ادامه خواهد داد.

به نظر می‌رسد  زین‌الدین زیدان، تصمیم ندارد در بازه زمانی کوتاه‌مدت به نیمکت مربیگری بازگردد؛ البته هر لحظه، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. یکی از گزینه‌های روی میز برای زیدان، در دست گرفتن هدایت تیم ملی فرانسه به نظر می‌رسد؛ هرچند طبق شواهد موجود، دیدیه دشان به رغم شروع ضعیف تیمش در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، تصمیمی برای ترک این تیم ندارد.

سبک کاری بتونی

بتونی بعد از تجربه سرمربیگری در سیون سوئیس، حالا به لیگ ایران می‌پیوندد و کسانی که او را از نزدیک می‌شناسند، او را یک استراتژیست و یک مربی بسیار حرفه‌ای می‌دانند و در عین حال به تسلطش بر برنامه‌های تاکتیکی اشاره دارند.

تا مدتی قبل پاکو خمس، سرمربی سرشناس اسپانیایی هدایت تراکتور را برعهده داشت و با جدایی او از تراکتور، حمید مطهری هدایت این تیم را عهده‌دار شد. حالا به نظر می‌رسد که باید بتونی را سرمربی جدید این تیم دانست.

رفاقت دیرینه زیزو و بتونی

این سرمربی فرانسوی متولد سال ۱۹۷۱ و ۵۲ ساله است. سیستم مورد علاقه او ۲-۴-۴ است. ارتباط دوستانه او و زیدان به سال‌ها قبل و دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد؛ زمانی که زیدان به باشگاه کن فرانسه پیوست و از آنجا که این باشگاه امکانات رفاهی خاصی نداشت، در خانه تعدادی از بازیکنان جوان این تیم مستقر شد.

بتونی برای رفع مصدومیت پایش به این نیاز داشت تا در اتاقی مستقر شود که مستر باشد و سرویس بهداشتی مجزا داشته باشد و این امکان در اتاق زیدان فراهم بود وهمین باعث صمیمیت این دو شد. زمانی که بتونی برای ادامه فوتبالش به ایتالیا رفت و کمی بعد زیدان هم به یوونتوس پیوست، همین ماجرا دوباره تکرار شد.

صمیمیت آنها به حدی است که زیدان حاضر نیست دستیار دیگری جز او داشته باشد. او سبک کاری زیدان را به خوبی می‌شناسد و در هر سه قهرمانی اروپایی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در کنار او بود.  طبق گفته هم‌تیمی‌های سابق آنها درباشگاه کن، این دو نفر همیشه مثل دو برادر دوقلو در کنار هم بودند..یکی با موی مشکی و یکی با موی بلوند.  همیشه با هم بیرون می‌رفتند وشام می‌خوردند.

او  در دوران فوتبالی‌اش هم سابق به تن کردن پیراهن تیم‌های کن، ایتسره و المپیک آله در فرانسه و آوتزانو کالچو، الساندریا، نوارا الچو و برشلو در لیگ ایتالیا را در کارنامه ورزشی‌اش می‌بیند. او در پست هافبک بازی می‌کرد و مجموعا در عمر فوتبالی اش ۸۷ بازی برگزار کرده است. او اولین بازی اش را در سال ۱۹۹۲ برگزار کرد و در سال ۲۰۰۳ با دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 بررسی اجمالی کارنامه مربیگری بتونی

سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ دستیار مربی (رئال کاستیا)

سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ : دستیار مربی (رئال مادرید)

سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ : دستیار مربی (رئال مادرید)

سال ۲۰۲۳: سرمربی (سیون سوئیس)

تنها تجربه سرمربیگری او به شکل مستقل در باشگاه سیون سوئیس بود که کلا ۶۹ روز دوام داشت. در طول این مدت سیون زیرنظر بتونی ۱۰ بازی برگزار کرد و به دو برد، دو تساوی و ۶ باخت دست یافتند.

برچسب ها
کد خبر : 8986
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار